Wixie visar en annan sida av sig själv!

I går var det mycket flängande fram och tillbaka på barnkalas, hästtävlingar och annat, så W fick inte så mycket träning som hon nog skulle velat ha... men det ordnade Evelina på kvällen åt henne istället! Alla ni som har träffat W vet att hon är ganska snabb på att sätta tänderna in en om man inkräktar på hennes "integritet"... men med Evelina är hon bara såååå gullig! När Evelina ska träna hämtar hon en skål med hundmat och klickern. Sen kommenderas det liggg, sitt, kom, stanna kvar och fot. Sistnämnda innebär dock att när W ska titta Evelina i ögonen när hon sitter bredvid henne så har hon nosen rakt upp i ansiktet på Evelina (inte så lätt när man är liten!) och då bara KAN inte W låta bli att pussas och Evelina blir gaaaaalen!!! 

Efter ett ordentligt lynadspass släpade hon fram alla köksstolarna och gjorde en bana till henne som hon skulle snirkla sig igenom. Evelina visade först hur W skulle gå och sedan var tanken att W skulle gå som Evelina visat henne. Hon kunde INTE förstå varför hon bara fick FEL hela tiden!!! Men med lite justeringar av banan där vi tog bort att hon var tvungen att göra en piruett bakom ena stolen och krypa under den tredje, så gick det lite bättre.... Det är ju tur att vi har gått på agilitykurs för hon följer direkt handen när Evelina pekar, vilket underlättar träningen något....

Nu kan man ju tro att Evelina tyckte det räckte med detta, men nej, då var det dags för uppletande av gosedjur i huset. Hon offrade glatt sin gosekanin som hon gömde här och där och som W givetvis hittade på direkten varje gång till Evelinas stora förtret. Jag såg på henne att hon var lite "vaktig" med sitt gosedjur men jag tänkte att jag låter dom hållas och Evelina är inte den som har några förutfattade meningar utan stegar bara fram till W och ryter i med ett "LIGG" och "LOSS" och så är det bra med det!  W kan vara väldigt intensiv runt Evelina men aldrig att hon har nafsat efter henne eller bitit henne vilket gör att jag känner mig ganska trygg ändå. Givetvis låter jag dom ändå aldrig vara helt ensamma med varandra...

I dag är dagis stängt och jag, Evelina och Wixie har varit ute och byggt snögubbe. W är såååå hjälpsam och krafsar sönder våra snöbollar, äter upp pinnarna vi har satt som armar osv.  Men hon tycker det är roligt och skuttar så glatt fram och tillbaka för att se vad vi håller på med. Vi gjorde även ett försök att hon skulle dra pulkan med Evelina, men det var lite för mycket grus som kommit fram på vägen...

Skyddsträning var lääääänge sen. Blir tokig på den här vintern!!! Längtar efter vårt skul som vi beställt på
www.blancks.se  Får vi det kan vi göra en hel del övningar här hemma på ängen vilket ska bli skönt. Jag har inte ens börjat med ronderingar!!!!! Herregud. HUR ska det gå!!! Hon är ju över 2 år gammal!!!!  *ler*

Nu kom en trött, zombie till sambo upp ur sängen. Bäst att sätta på kaffet, ge honom tillgång till datorn och hålla sig borta en stund.... 
 
Tjing!

Kommentarer
Postat av: Johanna & Olga

Ska väl egentligen inte göra dig mer irriterad på snön, men.....eftersom vi har barmark (sedan flera veckor tillbaka!) blev det ett långt spår till Olga efter vi hade pratat. Gick bra trots att det gick rakt igenom gosiga bajshögar....



Kul med uppdatering i bloggen ;-)



2009-03-11 @ 07:42:09
Postat av: Johanna

Tack SNÄLLA Johanna för en kommentar här i bloggen!!! Det är ett evigt tjatande om att vi är dåliga på att uppdatera, och när vi väl gör det verkar ändå ingen vara intresserad av att läsa den.... :-(



Kul att Olga spårar så bra! (nej jag är inte ett dugg avundsjuk! Jag äääälskar att träna spår på 2 dm nysnö... NOT!!!! )

Nu jädrans ska ni starta i BSL på Boxer-SM!!! Bara så du vet! :-)

Postat av: Steffie

Jag läser men är ofta för lat för att skriva nått tyvärr! Jag ska försöka bättra mig! ;)



Kraaam på er!

2009-03-12 @ 11:39:08
Postat av: Maria, Gwen & Diva

Jag läser också... men det blir inte alltid att jag lägger en kommentar... men den här gången har jag lagt en i hästbloggen ;-) .



Kram och trevlig helg!

2009-03-13 @ 10:32:33
URL: http://www.blancks.se
Postat av: Anna

Oh vilket bra tips, Johanna! :D Nu ska vi träna vidare!



Anna & Dina

2009-03-15 @ 00:53:01
URL: http://schafer-sprall.bloggagratis.se
Postat av: Anna

SVAR PÅ DIN KOMMENTAR:



Tack för de snälla orden om mina bilder! :D Ja det är en ren lyx med torrmark här med - om än inte snö ;)



Jag vet faktskt inte vilken kennel boxern kommer ifrån. Men han är riktigt grann tycker jag!



Ha det och hälsa alla!

Anna & Dina

2009-03-16 @ 16:07:40
URL: http://schafer-sprall.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback