Svettningar och Rosa Elefanter

Det har öppnat en ny butik i stan som har jätteproblem med stölder. De har nu insett sitt bästa och kontaktat företaget Vaktmannen jobbar på och bett och bönat om att få Vaktmannens hjälp att styra upp det hela i butiken. Jag är ju inte den som är den utan tänkte att det kunde jag väl göra, när jag fick frågan av min brukspatron till chef. Sagt och gjort det var bara att träda in i den civila och hemliga rollen som butikskontrollant igen. Trots att jag visste att det åter igen skulle bli en svår tid framför mig av många abstinensfyllda nätter med svettningar och mardrömmar om rosa elefanter och sådant som senare skulle innefatta avvänjningskuren!!!!

Sagt och gjort jag och en kollega åkte dit i vår hemliga utstyrsel i fredags och påbörjade vårt hemliga "mission". Insåg ganska snabbt att denna butik VERKLIGEN har problem med stölder. Hittad nästintill pallvis med avvrivna prislappar och annat som tydde på att det förekommit kriminell verksamhet i butiken. Efter ca 55 minuter var det dags, en yngre förmåga som tyckte sig behöva lite nya kläder i form av tröjor som han inte ämmade betala för. Jaja bara ut och gripa honom och förklara det olämpliga i det hela. Sedan fick vi sitta i över en timma innan Statens blåklädda tjänstemän hade möjlighet att komma. När väl de hade kommit var det bara att ge sig ut i verkligheten igen medan de statsanställda fick sitta och vänta på pojkens föräldrar skulle komma och hämta sin kriminella son.

Efter ca 20-30 minuter var det ånyo dags igen. Ännu en yngre kille som behövde nya tröjor som han inte ämmade betala för. Kollegan går ut och ställer sig på utsidan då vi har på känn att det kan bli löpa av. Och alla som känner mig vet att jag HATAR att springa och det är få saker som får mig så aggressiv som en språngmarsch efter en tjuv. När den lilla tjuvaktiga skatan är på väg ut så ser jag Statens fina tjänstefordon stå parkerad precis framför entrén och dessutom ser jag två ståtliga blåklädda tjänstemän vara på väg in i bilen efter att ha överlämnat den tidigare ynglingen till sina föräldrar. - "Fan i helvete, då var det gripet kört" tänkte jag. Men icke killen går bara ut som om inget hade hänt. Det saknades bara en oskyldig vissling i hans övrigt oskyldiga uppträdande. När killen precis gått utanför dörren så går jag upp jämsides med killen och visar min leg. och förklara mitt pikanta lilla ärende. Jag ser då de två tjänstemännen dra en djup suck när jag glatt meddelar dem att deras fikarast kommer bli försenad och att de får den stora äran att följa med in igen. -"Du är ju för fan inte på riktigt" suckar den manliga av tjänstmännen till mig medan han tar upp nyckeln för att låsa bilen igen.

Väl inne börjar den tjuvaktiga ynglingen kaxa sig och dumma sig. Det visade sig att killen bara var tretton år. Och att en trettonåring i den situationen kan vara så jävla dryg och dum ............ja jisses. Trodde den manliga blåklädda tjänstemannen skulle få tokjuck där inne. Hade jag haft ägg och bacon i fickan skulle jag lätt kunna stekt det på hans kokande kropp. Ett tag trodde jag nästan att han skulle dra sitt blankt skinande tjänstvapen och skjuta killen..........

Jaja efter detta var vår tid slut i butiken och resultatet 2 gripna på 3 timmar fick butikschefen att hoppa som en ballerina av  glädje (han var dessutom från Värmland vilket kanske kan förklara en del) då han påtalade hur nöjd han var med Vaktmannen och hans kollega. Så det bar sig inte bättre än att han önskade få Vaktmannen och hans kollega större delen av nästkommande vecka också.

Så igår var det dags igen att träda in i den hemliga rollen. Det var betydligt mindre med folk i butiken igår och ännu mindre misstänkta att spana på. Började nästan ge upp hoppet om att hitta någon gripa när mitt norra öga skådade ett par yngre förmågor med en stor väska som satt och provade skor. Närmade mig dem och fick dessutom se att väskan stod på golvet nedanför dem och var helt öppen. Den välbekanta värmande känslan började så sakteligen göra sig påmind i kroppen. Och mycket riktigt efter en stund så slank ett par skor ner i väskan, bara så där i förbifarten. Meddelade min kollega om det inträffade och även han slöt upp för att spana på de två små pojkarna. Samtidigt gjorde vi upp en plan hur vi skulle gå tillväga när vi grep dem. Dels för att de var två och våra misstankar om att de skulle försöka springa ifrån oss var starka. Jag gick ut för att vänta på utsidan medan kollegan var kvar inne och höll koll på ynglingarna. Kollegan meddelade via telefon att de nu var på väg ut. Förberedde mig för strid. Går fram till dem när de kommit utanför butiken och visar mitt fina leg. för dem och hinner säga -"Butiksko......." när de två börjar springa åt varsitt håll. Känner direkt hur aggressionen övertar mitt annars så sympatiska och trevliga "jag". Det är konstigt men jag blir verkligen tokaggressiv när jag får springa efter tjuvar!!??!! Får tag i killens med väskans jacka.............men den bara glider ur handen på mig som en hal ål. Kollegan hinner också precis få tag i killens jacka men samma sak händer honom. Ger mig fan på att han smort in den med vaselin!!!! Vi sätter av efter den löpande tjuven och efter ca 20 m är jag såpass nära att jag bara ska skjuta ifrån och hoppa över killen. Vad händer då........jo jag bara känner hur foten börjar glida i rullgruset på marken och jag far istället rakt in i en parkerad skåpbil. Samtidigt hör jag hur den flyende tjuven också börjar glida och faller i backen. Snabbt som två kobror och lika graciöst och synkroniserat som Magnus Samuelsson i Lets dance, slänger jag och kollegan oss över tjuven. Jag lovar att detta dansanta hopp hade fått Tony Irving att stående visa två tior!!!!! Samtidigt vrålar jag allt jag kan -"LIGG NER OCH RÖR DIG INTE". Jag och kollegan får tag på var sin arm på den nu sprattlande killen, vrålar ånyo -"LIGG STILL FÖR FAN" och efter några smärtsamma asiatiska tekniker med hans arm inser han sitt bästa och ligger still. När jag ska ta upp mina handfängsel ur fickan tittar jag upp mot den bil som står parkerad ca 50 cm framför oss. Och där får jag se några förskräckta ansikten från en familj titta på oss. De trodde väl minst sagt att halva Obamas armé invaderat landet! När vi fått på honom handfängsel och är på väg in i butiken igen så öppnar tjuven sin munhåla och säger -"Shit mannen kolla på min jacka den är helt uppskrapad (en fd. fin Peak jacka dessutom) fan jag vill ha ersättning för den!!!!" Vad jag svarade ynglingen censureras bort här då det kan finnas minderåriga som läser.

Resultatet av denna dag var något sämre än i fredags men 1 grip på 3 timmar är ändå ok. Dessutom hade han stulit ett par skor för 1 249:- så det kändes ju ganska bra. Återkommer snart med resultat från övriga dagar som vi har framför oss jag och min kollega.

Ha det bäst!

HemligaVaktmannen

Kommentarer
Postat av: Johanna

Tror jag ska ställa dig på löpbandet direkt på morgonen när du vaknar så du får utlopp för dina aggressioner.... Sen kan du komma ut till oss andra i köket och umgås som en "vanlig" familj med ett leende på läpparna, go och gla ;-)

Postat av: Anna

Tjenare :D



Hemsidan har jag faktiskt tagit bort, ska försöka fixa en bättre snart - vi får se .



Ha det!

Anna & Dina

2009-03-18 @ 17:34:35
URL: http://schafer-sprall.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback