Ännu en Johanna-träning...

Var med Peter och Dimma när dom gjorde sitt L-test. En underbart solig, vinterdag! W. fick lite bus i snön och sedan hittade vi faktiskt en snöfri asfaltsyta där vi tränade lite fritt följ, ställande, läggande, inkallning och "bus-skall". Ett ganska vanligt träningspass för oss vill säga, på max 15 minuter. Men "många bäckar små" kanske till slut kan leda till något som går att visa upp för omvärlden?! :-)  Vi satt sedan och väntade på att poliserna skulle äta upp sin lunch och under tiden solade både jag och Wixie lite...


Just det - Passade även på att miljöträna lite på Villingsberg genom att ta mig upp för vinglande gallertrappor och liknande. Helt o.k tyckte W. som t.o.m galopperade runt på dessa galler! *gulp! Livräd att hon ska fastna med klorna! * Det värsta tyckte hon var när det var en hög gallerplatå en bit upp i luften. Tror hon har höjdskräck precis som sin matte... Men så länge matte och bollen är med så hänger hon på!

L-testet gick jättebra för Dimma. Peter återkommer kanske och berättar detaljerna i ett senare inlägg. Hon är duktig och cool ! Däremot slås jag alltid av hur ofta det är som man inte "känner sin hund" på det sättet. Att träna/dressera/umgås med sin hund är sådan otrolig skillnad mot de tester som görs på hunden där det verkligen handlar om hundens "naturliga" egenskaper utan påverkan av sin förare. Väldigt intressant.. och något man verkligen borde fördjupa sig i ännu mera...   

I helgen är Peter och Dimma på träningsläger för boxerfolk (och en schäfer) Ja Peter är alltså figge/instruktör. Kul för honom! Jag är hundvakt åt Basta som nog är glad att matte är hemma och tar hand om henne då hon får både tuggben och får vara med ute i huset. W. är avundsjuk som bara attan!  Men hon är med hon också och får bygga snögubbar med Evelina och hämta tidningen åt matte.

Over and Out

Kommentarer
Postat av: Anna

Ah vad skoj att det gick så bra; Grattis! ;)

Önskar jag var "boxer-folk". Hehe men jaja tids nog kommer jag också ha min boxer-sprall tror jag! :D



Lycka till med allting!

Anna & Dina

Postat av: Johanna & Olga

Grattis till er och Dimma, kul kul! Vi ses i påsk, det ska bli jätteroligt!

2009-03-30 @ 07:56:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback