Intresset = 0 !

Hej och hå.... undrar hur länge vi kommer att ha kvar Dukza här i huset..... Det är i princip INGEN som har hört av sig om henne! Vi har gjort lite annonseringar på aktivhund, vovve.net, hemsidan, pratat med kompisar etc. Men det är ju synd att säga att dom står i kö till att få köpa henne. Vi är inte ute efter att "tjäna pengar" på henne utan det viktiga är att hon kommer till ett bra hem där hon får blomma ut och vara den underbara hund hon verkligen är!

I går försökte hon få igång tråk-Basta ute i hundhagen. Hon sprang å sprang och gjorde lekinviter å hoppade och studsade. Basta bara muttrar och går omkring som en gammal kärring.... Nej, dags att släppa ihop henne med Dimma lite så hon får busa och ha kul. Tror inte har haft så mycket med andra hundar att göra för hon verkar väldigt osäker och undvikande i kontakten med dom. Men jag tror inte det ska bli något problem att släppa ihop syskonen.

Det roliga är att nu när D har varit med mig på jobbet så har W varit hemma med Dimma på dagarna. Och dom har sååååå kul tillsammans!!!! Tidigare har det varit mycket maktkamp, dom har rykit ihop några gånger ec. Men nu har dom bara så kul tillsammans och busar på "lika villkor". Kanske har W varit för mycket med mig och "glömt" hur man ska bete sig i flocken tillsammans med andra hundar? Nyttigt för henne i alla fall. I dag ska Evelina på barnkalas mellan 14-16 så då ska jag äntligen träna lite med W. OCH Dukza förståss.... :-)


I går tränade jag och D lite med klickern här inne. Hon satt vid väggen i köket och jag ville egentligen bara att hon skulle ha kontakt med mig. Klick & sen godis. Spontant (inlärt hos fodervärden=) tog hon nosen mot ljusknappen som var på väggen. Hmmm..... kanske hon skulle passa som servicehund? Hon är ju så arbetsvillig och glad i människor, söker självmant deras kontakt, lugn i miljöer etc. Ingen aning hur det funkar med det där, men tyvärr kan vi ju inte ha kvar henne hemma så nu gäller det att komma på alla bra sätt att hitta ett nytt hem åt henne. Blocket nästa!!!!


Jag VET att folk tycker det är oseriöst etc. men jag säger som jag brukar: Hade det inte varit för annonsen på Blocket hade Occra ALDRIG fått det underbara hem som hon har nu för tiden!!!!  Lena och Kaj som har henne har gett den hunden såååå mycket kärlek och omsorg. Dom tränar inte SBK-sök och SBK-spår men dom simmar med henne, går milslånga skogspromenader, låter henne "leta husse", m.m.  Det är en livskvalitet som många gånger är bättre än vad mina andra hundkompisar ger sina hundar där dom har hunden i trädgården och sedan är ute och tränar dom 20 minuter om dagen.... (Inkl. mig själv!)  Och detta tack vare Blocket!!!!  Så se upp - snart hittar ni Dukza där....


Nej nu ska det hängas tvätt och tas in dösmutsiga och döblöta hundar! Tur man har en tvättstuga man kan stänga in dom i....


Tjing!


Kommentarer
Postat av: Johanna & Olga

Dukza, Dina låter verkligen som en toppenhund och det är inte utan att man blir sugen.... Jag har ju dock min lilla skrabba som håller mig mer än sysselsatt... :-)

2009-01-26 @ 07:28:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback