Dukza pryar som Wixie

I dag fick Dukza följa med mig till jobbet som omväxlings skull och för att se hur hon är i lite andra miljöer. Jag säger bara - vilken hund!!!! Den som blir hennes nya lyckliga ägare kommer att ha en hund som går genom eld och vatten för sin ägare! Hon är sååå cool och litar så 100% på sin ägare. Klev in på jobbet som hon varit där hela sitt liv...  Låg lugnt och stilla, tuggade lite tuggben och brydde sig inte om att jag sprang ut och in på kontoret, hade folk som var inne på kontoret etc. Wixie har ju lite problem med det och blir lite pipig/stressig, men inte coola Dukza inte!

På lunchen gick vi ut och skottade lite snö... (kuligt värre sa Dukza!), gick skogspromenad med bus, uppletande av bollen i både skogen och i min lilla "rädningsgrop". Hon har en otrolig näsa och hittar snabbt som tusan. Kul att se! Försökte få henne att skälla lite, ,men det har hon svårt för.... Egentligen kan hon bara ordet "sitt" och så mycket mer är ingen idé heller att vi lär henne då hon ändå inte ska stanna här.

Jag hoppas verkligen av hela mitt hjärta att hon kommer till ett bra hem. Det är denna härliga hund verkligen värd!!

Over-and-out

Kommentarer
Postat av: Peter

Jisses nu har du väl fått bloggfnatt???????

2009-01-20 @ 05:18:10
Postat av: Maria, Gwen & Diva

Vi läsare tycker det är SUPERDUPERSKOJ att Johanna fått bloggfnatt, fortsätt så ;-) !!!



www.hundkojan.nu



2009-01-20 @ 09:01:39
URL: http://www.blancks.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback