Ibland blir man förundrad över mänskliga IQ:t

Ja jag säger då bara "Jösses Mössa"..............ibland börjar man tappa tron på mänskligheten fullständigt!!!


I helgen så är det en mässa i en av grann"städerna" och för att trygga allt av värde under mörkrets dystra timmar så har man beställt Vaktmannen och hans Bests vakande ögon, öron och näsa. Jag tog för givet att det var ett mycket stort område vi skulle bevaka eftersom de beställt bevakning med hund. Ack vad jag misstog mig.........börjar man i ena änden och går runt allt så är man tillbaka där man började efter 6 minuter och 37 sekunder och då har jag verkligen gått i maklig takt. Jaja lika glada var jag och Besten för det.......... Området består av en inhägnad parkering (med ett två meter högt staket runt) samt en idrottshall. Runt 23-tiden uppenbarar sig 4-5 st gestalter då de smyger runt på utsidan av staketet och gör några tappra försök att öppna staketet. - Jaha då var det dags att göra lite skäl för bidraget vi får varje månad viskar jag till Besten. Tar ut henne och smyger mig sakta ner till stället där ungdomarna för närvarande uppehåller sig. Ser hur de gör tappra försök att ta sig in igenom staketet..............- Tja grabbar läget? Frågar jag när jag är ca 5 meter från dem. Överraskningshoppet som samtliga utförde hade lätt fått betyg 10 i synkronisering.........Här nedan följer resten av samtalet mellan vaktmannen och gängets sk. "ledare" inom parentes står ledarens troliga tankar och Vaktmannens riktiga tankar:


-         Öhhhhhhhh shit mannen du skrämde skiten ur oss....(hur fan ska vi ljuga ihop det här nu då)

-         Ja det är lite av mitt jobb att skrämmas, vad gör ni då? (Månne det vara så att ni är lite stjälsugna)

-         Öhhhhhhh vi ska "lana" (Fuck vad fel det blev nu då)

-         Ska ni lana här? (Du ljuger din jävel ni ska ju stjäla)

-         (skratt) Nä vi väntar på en kompis som skulle komma hit och så skulle vi gå hem till honom och lana (Shit jag tror den dumma vakten går på det)

-         Jaja då förstår jag, konstigt ställe att träffas på så här sent (tror du jag är född bakom en lagårdsvägg i går eller din dumma jävel)

-         Ähhhh kompis går du här hela natten eller? (Fan måste ta reda på när han inte är här)

-         Jo så är det, jag och min lilla vovve går här HELA natten. (Suck vad uppenbar du är din idiot)

-         Ähhh kompis är hunden tränad eller? (Fan undra om hunden är farlig)

-         Jovars hon kan väl sitta, ligga och lite till på kommando.......(kommentarer är överflödigt men ta ett steg mot oss så ska du få se och förresten jag är inte din jävla kompis)

Otroligt nog så tar stollefjanten två steg mot oss varpå Besten mer eller mindre försöker hugga sig ut från staketet.

-         JÄVLAR vad du skrämde mig (den där hunden är ju inte klok)

-         Det var nog inte jag som skrämde dig utan hunden (Fatta nu att det inte är någon ide att försöka komma in här när vi är på plats IDIOT) - Nä  killar ta nu och kila hem och lana med er istället för att hänga här.

-         Aaa vi ska nog göra det kompis. Hej då!


Nu undrar jag bara, den där kompisen de väntade på som de skulle hem till och lana????? Jaja dessa småkids.............


En annan liten rolig sak som hände vid ett flertal gånger under natten var att folk hoppade över staketet för att en genväg. Fick veta att där staketet nu är uppsatt är det tydligen en gångstråk för folk på väg hem från krogen. Och ni ska ju inte tro att ett staket på 2 meter stoppar folk från att ta sin "vanliga" väg hem och istället ta en omväg på ca 75-100 meter runt staketet. Nä då!!! Då klättrar man över staketet folk är ju inte riktigt som de ska vara........................ Här nedan kommer en liten sammanfattning av en av alla de händelser som utspelades när folk försökte klättra över:


På långt håll ser jag 2 stycken vinglande gestalter närma sig det inhägnade området. - Kom säger jag till Besten nu ska vi ha kul. För dessa kommer garanterat inte att gå runt. Jag och Besten ställer oss runt ett hörn och inväntar rätt ögonblick för att ge oss till känna.


-         Vad fan är det här???

-         Ett schtaket

-         Ja det ser jag väl för fan, men vad fan gör det här?

-         Hur schka jag veta det?

-         Fan måcshte vi klättra över det?

-         Nä jag tror inte du schka förschöka med det.

-         Jo jag orkar fan inte gå runt.


-Nu är det nära viska jag till Besten.


-         Tror du det håller då?

-         Klart schom fan att det gör


Rassel rassel


Jag tittar fram bakom mitt hörn och ser att nu är mannen är nästan längst upp och ska precis slänga över benet. Jag tänder upp hunden samtidigt som jag vrålar


-         VAD I HELVETE HÅLLER NI PÅ MED!!!! Samtidigt som Besten vrålar ur sig sitt missnöje

-         OOOOOOAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHH


DUNS


-         Aj som fan................

-         Jag scha ju att vi inte schkulle klättra över.....


Jag kan knappt hålla mig för skratt. Den synen jag fick se den är värd att betala mycket för. Orkar inte redogöra för hela resterande samtal men så här avslutade jag det:


-         Jaha och vad har vi lärt oss av detta då??? Jo klättra inte över ett 2 meter högt staket. Ha en fortsatt trevlig natt!!!


Jag tror dock inte att staketklättraren var lika "käck" som jag var avslutningsvis......

Ha det!!

Vaktmannen & Besten

Kommentarer
Postat av: Lotta

SYND att du inte har stollarna som klättrade över staketet på film! Fast å andra sidan så fick jag mig ett väldigt gott skratt bara av att läsa din redogörelse. Ha det gott!

Postat av: Kicki

Ha ha ha ha... skön läsning! Ja, lite kul måste man ju få ha när man arbetar. Sen kan man ju ifrågasätta intelligensen hos många... speciellt med lite dryckjom i kroppen.

Hälsa och ha det så bra!

2008-09-09 @ 14:15:50
URL: http://www.fyraben.com/Lava

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback