Förlåt, förlåt, förlåt!!!!

Vi är USLA på att uppdatera hemsida och blogg! SKÄMS på oss! !!

Men just nu har jag ett bokningssystem som har en skrivare som är såååååå långsam när den ska skriva ut fakturor. Och jag sitter nu hela förmiddagen och måste skriva ut ett stort gäng fakturor.... Alltså kan man "förena nytta med nöje". Lite osäker på vilket som är vilket bara....:-)

Vad har då hänt på senaste tiden tro? Ja förutom en massa roliga middagar, trevliga träningar, mysiga familjestunder och samboresor till Budapest så är det väl kanske bara några "high-lights" jag här ska lyfta fram:

* Jag och Wixie har börjat att träna agility!!! 
Denna gren innom hundsporten är KLART underskattad! Och det passar W. som handen i handsken. Man ska vara "lydig och lyssna på matte" och man får springa i full fart mest hela tiden. Att sedan få båda dessa bitar att fungera tillsammans är den stora utmaningen i agility. Det ser så lätt ut att skutta runt på dessa hinder men det är det inte när man sedan ska styra dom runt en hel bana. Krävs mycket träning, kordination och motion... Men vi tycker det är jättekul och jag ska definitivt försöka komma till en start i framtiden!  Tror jag ska ändra mina mål och lägga till att vi vill komma till SM-start i agility istället för IPO....

* IPO-träning med Wixie
Usch vad jag har tyckt det varit trist att träna med W. en period. Bara "prestationsångest" och inget roligt när man ska ut och träna. Tog mig en ordentlig funderare på vad jag håller på med egentligen och inser att jag har min hund för att jag tycker om henne och tycker om att ha kul tillsammans med henne. INTE bara för att hon är något jag måste tävla med i framtiden. Mycket av träningsglädjen kom då tillbaka när jag ändrade "attityd" till hundägandet lite.  Vi tränar skydd, lydnad, spår och agility - men bara för att det är roligt! Funderade en dag på vad hon tycker är roligast egentligen och inser att det är verkligen "allt". Hon har samma energi och arbetsglädje oavsett om vi är ute i skogen och plockar lingon eller om vi står på klubben och tränar skydd. Det är det som gör att jag tycker så himla mycket om min lilla skrutta. Hon ÄR mitt lyckopiller vilket jag har sagt ända sedan jag fick henne. Det är skönt också att bara ha en hund som man inte är så "begränsad" av. Hon kan följa med mig överallt, vilket hon också för det mesta gör. Ja förutom när hon ska vara "barnvakt" åt Dimma.... :-)

* Jag har blivit med häst!!!!
Äntligen har jag hittat en medryttarhäst som jag tror kommer passa mig. Det har inte varit lätt... Antingen har dom stått för långt ifrån eller så har dom varit "skogs-mulle-hästar" vilket jag inte är intresserad av. Jag har även haft tankarna att jag skulle köpa en häst alt. en ponny till Evelina men inser att 7 dagar i veckan är lite övermäktigt för mig om jag samtidigt vill träna något vettigt med Wixie och träffa min familj någon gång ibland....  Istället har jag börjat på Karslunds ridskola och ridit där några gånger. Helt o.k för att vara ridskola och en duktig ridlärare. Man får i alla fall hästar och träning!
MEN hur som helst så fick jag ett mail en dag från en tjej som sett min annons jag satt ut på nätet. Det visade sig att hon och Peter jobbat ihop på Duty-tiden... Tänk vad världen är liten!  Hon har i alla fall ett sto född -04 som är 1.73 hög.... Ett typiskt sto med mycket humör och temperament vilket jag i och för sig tycker om. Hon står väldigt nära mig och jag kan rida dom dagar jag vill (utan att betala) Kan ju inte bli bättre?! Får träna och tävla om jag vill det. Ridhust är 5 minuter bort med bilen. Tyvärr inte så man kan rida dit... men hon är lättlastad så det ska nog gå bra ändå. Mest jag som måste träna på det här med att köra transport... *gulp*  Det ska bli roligt att se vad det blir av detta. Har inte ridit så mycket unga hästar förrut vilket ska bli kul att få vara med och utbilda henne vidare. Ägaren hoppar och rider fälttävlan med henne men tanken är att hon ska utbildas mer innom dressyren också. Förhoppningsvis hittar jag någon tränare jag kan rida för ibland så man ser att man är på rätt väg med henne. Fortsättning följer i kommande blogg-inlägg! :-)

Jag älskar verkligen att vara i stallet och pyssla. Det är så mycket lugnare än "hundvärlden" där det är full fart, rop, höga kommandon, pisk... Tycker om den ordlösa kommunikationen som man har med häst. Att bara gå och filosofera när man "donar" i stallet.... Känslan av att jobba tillsammans med hästen när man rider....  Jag är så glad att jag verkligen kan träna hund på arbetstid vilket gör att jag inte har "dåligt samvete" för att inte Wixie får sitt. Då kan jag även ta mig tid för hästarna vissa dagar i veckan.

Oj. jag har ju så mycket mer att berätta... men nu måste jag verkligen iväg på möte här på jobbet.

Ha det bra alla- jag hör av mig snart igen.... (men lovar inte HUR snart...)

Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback