Vart är samhället på väg.............

...........kan man undra!!??!!

Tog mig i kragen och ringde vårdcentralen för att boka en tid hos någon mer kunnig än mig själv inom vård och hälsa. Blir mottagen av en telefonsvarare som upplyser mig om att det finns 3 olika alternativ. Ett av alternativen känns som om det passar mig, det alternativet som gick ut på att någon skulle ringa upp mig. Klappat och klart ca 1 timme senare skulle denna någon ringa upp mig. Jaja tänkte jag det är nog för att de ska kunna sålla lite bland hypokondriker och normala människor.................

Ganska punktligt 1 timme senare ringer telefonen och denna någon visar sig vara en distriktssköterska (tror jag iaf det var!!!????). Förklarar för henne om min åkomma i min vänster arm. Om punkten på armbågen som ömmar otroligt när jag klämmer där, om molande värken i underarmen och ut i handen. Upplyser även om att jag har ont i axeln, eventuellt beroende på snedbelastning el dyl. från den andra åkomman. Upplyser även om uppkomsten av åkomman och min hobby som skyddsfigurant. -Är det typ som agilty och dressyr frågar hon mig??? - Öh nej svarar jag och försöker förklara för henne vad en skyddsfigurant är för något. Tror inte hon fattade ett dugg Men men................... - Har du provat med Ipren? frågar kvinnan i andra luren. -Nej svarar jag. -Då tycker jag att du ska prova det i 7-10 dagar svarar hon. Jaja tänker jag det är nog lite i förebyggande syfte då det säkert är någon veckas väntan ´för att få träffa en expert i vit rock tänker jag. -Sedan ska jag be en sjukgymnast ringa upp dig. Va ringa upp mig??? Månne det vara en telepatisk sjukgymnast tänker jag????? Är inte en sjukgymnast en person som klämmer och känner och kommer med goda råd efter det?????????? Jaja då man inte är helt van vid vitrockar så säger man ju bara -Tack och amen och bugar sig. Nästa problem: Sjukgymnasten kan bara ringa upp mellan 11-12. Då förklarar jag så pedagogiskt jag bara kan att då får hon ringa måndag udda vecka eller tors eller fredag då jag jobbar natt. Hör några fundersamma guterala läten från andra sidan luren. -Hmmmmm..........ok..........hmmmmm.........  -Kan hon inte ringa dig på arbetstid då? Frågar den nu enligt mitt tycke  mindre begåvade kvinnan i andra sidan luren. - Jo då det blir alldeles utmärkt svarar jag ironiskt. -Om sjukgymnasterna jobbar kvälls och nattetid så går det bra svarar jag än mer ironiskt. Ännu mer funderasamma guterala läten......................-Det kanske är bättre att du ringer upp sjukgymnasten själv. -Öhhhh ok ......svarar jag och får 3 olika nummer som tydligen sjukgymnasten ska vara anträffbar på.

När jag har ont och äntligen vill träffa en doktor så vill jag väl för fan inte få rådet att käka Ipren (har hon provision på dessa tabletter eller????) som en jävla Ipren-man. Definitivt vill jag inte ha råd från en sjukgymnast på telefon.............jag vill träffa någon med vit rock som jag känner förtroende för som klämmer och känner på mig och som kan ställa en diagnos och tala om för mig vad jag ska göra för att bli bra i armen!!!!! Jösses mössa.............jag säger det igen ......Vart är vi på väg?????????

Besviken Peter

Kommentarer
Postat av: Carro

Välkommen till svenska cykelverstäderna(sjukvården).
Rota fram en privat läkare och ring. Visst ett besök kostar mer, men innan du valsat färdigt inom det offentliga, så ter sig den privata ganska billig:)
Lycka till!
Mvh
Carro

Postat av: kattis

Ring sjukgymnasten, NU !
I bästa fall kommer hon att be dig komma och visa upp armen och så får du den där avlastande klämman/clipset som du behöver.
Om Ipren är antiinflammatoriskt så kan du käka det,
men kom ihåg att inte överbelasta armen bara för att smärtan avtar pga tabletterna.
Seså, buss på telefonen igen !

Kom ihåg !
Man behöver vara rik, och frisk nog att orka bråka och tjata, för att kunna vara sjuk i Sverige !

2008-03-20 @ 09:06:58
URL: http://home.swipnet.se/aengsbacken
Postat av: Maria, Gwen & Diva

Hejja, hejja och BRA Kattis!!!! På´n bara och tjata utav bara helsike ;0)!!!! Håller fullständigt med dig om ALLT du skriver Kattis... ;0)

Glad Påsk!

2008-03-20 @ 10:42:21
URL: http://www.hundkojan.nu
Postat av: Peter

Maria vad fan fjäskar du för henne för?????????????? Det är ju från oss du köpt hund!!!!!!!

2008-03-20 @ 16:08:01
Postat av: Maria, Gwen & Diva

Ja, men Kattis vet hur det känns att ha värk i kroppen precis som jag... dessutom så är det ju faktiskt hos Kattis och Jarmo som jag ska tillbringa min mesta tid när jag ska träna Diva ;0)... Ni vet ju att jag tycker om ER ändå *ler*

2008-03-20 @ 17:02:57
URL: http://www.hundkojan.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback