Vänner, valpar och vin...

Tja, jag vet inte om det blev riktigt rätt sammanfattning av helgen.... men det har i alla fall varit en väldigt trevlig och intensiv helg i goda vänners lag!

På fredag kväll kom Maria och Rickard hit med sin nya husvagn.... öh, förlåt, sin lyxiga sommarstuga kanske man ska skriva. Golvvärme... dimmat ljus....barskåp med sexy lightning...  Men jag är rätt nöjd med vår egen husvagn ändå. Den har i alla fall en dörr man kan stänga! Hahaha!!  Peter jobbade helgen så vi andra roade oss med att äta god mat (ja, ganska god i alla fall...), dricka lite vin och sova en slurk framför TV:n....

Lördag blev lite godisinköp (ok. Maria köpte myyyyycket!) och sedan ett skyddspass när Peter vaknat till liv. Diva är jätteduktig men verkar ha något med sina tänder nu, så dom ska inte köra så mycket med henne.  Wixie var lite osäker på figurant och gjorde taffliga bett och inte alls så bra som hon brukar. Kände att vi måste arbeta upp hennes förtroende för figg. mera samt att hon ska våga "ta för sig" lite mera. Vi ändrade strategi inför söndagens pass.  Efter skyddet körde Maria mig lite på lydnaden och kom med många bra tips. Bl.a fick jag äntligen till lite rakare fritt följ (extern belöning!) samt riktigt bra ställanden (en kombination av mitt "handgripliga" sätt + belöning bakåt) Det kändes riktigt bra och nu har jag lite att slipa på inför onsdagens träning. Kvällen var god mat - igen - och melodifestival. Ok... jag måste erkänna att jag somnade i soffan igen.... *skäms*

Söndag = mera skydd. Den här gången fick Peter agera med lite mer attityd och mindre rörelser vilket funkade på henne. Man måste vara i samma sinneststämning som man vill att hon ska agera på något sätt.  Hon gjorde riktigt bra bett, tillkämpade sig jättebra (Peter hade armen i lina) och gick stolt omkring med bytet i munnen. Jag gör sedan en "paus" (lägger INTE ro!) då hon får coola ner sig. Inte kladda med ärmen utan sitta upp. Där får hon sitta medans jag lämnar ärm till figge och sedan är det full fart igen. Funkar bra på henne tycker jag.  Jag kommer säkert att få höra att jag gör helt fel, men det funkar för både henne och mig så då förstår jag inte varför jag inte kan göra så.

Helene och Cobra var också här och vi fick "plåstra om" Cobra lite. Sen pratar vi inte mer om den saken.... :-0

Det blev en helg med mycket hundsnack och Maria & Rickard är sååå härliga att diskutera hund med. Jag älskar att umgås med folk som vågar ifrågasätta, fråga "varför", försöker förstå och inte bara hänger på alla andra och därför inte riktigt vet vad som pysslar med.

På onsdag är det dags för vårt träningsgäng igen. Gäller att göra läxan ordentligt för det är ett gäng som verkligen "ställer på" en när vi tränar. Härligt! :-)

Ska jag ställa mig på löpbandet eller ska jag äta lite ostbågar?......  Vi får väl se hur det blir.

Tjing!

Kommentarer
Postat av: Peter

Säg inte för mycket om husvagnar, dörrar, och stängning..........vår dörr går inte heller att få igen riktigt då låset är kasst vet du väl. Men vi säger inget till miljonärerna.......

2008-03-10 @ 04:55:09
Postat av: Maria, Gwen & Diva

Du har verkligen skrivit en härlig sammanfattning på en superduperTrevlig helg!!! Vi har verkligen myyyyyst, haft det sååå skööönt, och mått så bra!!! Sättet att komma fram till "bra" träning för sin egen hund och att fritt sedan få snacka hund, älskar jag... man då är jag ju en pratmakarae också ;0)! Det har gett mig sååå mycket!!!

Hehe... ja, den där nedrans dörren... grmf... det bilr en vända ner till Tenhult igen för oss inom en snar framtid... suck... Miljonär och miljonär.. ;0) jag skriver som Rickard säger... "i skulder ja" *ler*

Då vi inte har något löpband... så blev det chips med dipp i tv-soffan... men det var helt ok det med!

TACK för en underbar helg på alla dem sätt!!!!

Ps... Ni, Johanna och Olga, är så söta när ni snarkar ikapp framför tv:n... //"två som hört" ;0)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback