När vi män blir sjuka.....................

Jag tror det där löpbandet som vi köpte har fört med sig en förbannelse in i det "Brukstorpska" residenset. Jag har bara använt det två gånger men efter varje gång jag använt det så har jag blivit sjuk..........................

I söndags använde jag det inte men istället skulle jag figga lite åt Johanna och hennes Hurkonflurkon till hund. Direkt efter kände jag den där numer välbekanta känslan i kroppen, precis som jag känt när jag sprungit på löpbandet. INTE nu igen...................jaja tänkte jag det är väl bara till att bita i hop, hittade ett par "Blå-mannen-piller" i skåpet och knaprade i mig dem.

Första timmarna på arbetspasset kändes bra, jaja tänkte jag det var väl  bara något tillfälligt. Men sedan runt 23.00-tiden ramlade förbannelsen ner över mig igen och svetten fullkomligen bara började rinna på mig, samtidigt som jag frös så jag skakade. Meddelade mina kollegor hur landet låg.................- Jaja inga problem vi kör på som bara den så vi kan hjälpa dig sedan om du inte orkar! Lät de meddela över radion. TACK gode Gud för att man har bra kollegor på jobbet. Åkte in till kontoret för att lägga mig och vila en stund på soffan. Då kände jag bara att det här funkar inte........................vid 02.30 så låg vi såpass bra till på jobbet så jag kunde åka hem och låta mina kollegor ta över resten av natten. Precis innan jag åkte hem hittade jag två alvedon på kontoret som jag tryckte i mig. Lagom till jag kom hem så hade de nog börjat verka, då jag kände mig ganska bra. Så jag fixade någrade mackor och åt, medan jag nästan skämdes för mig själv för att jag åkt hem, nu när jag mådde förhållandevis bra. Dämpade min ångest med att titta en stund på lite realityserie om poliser.................

Gick sedan tillsammans med Bastabus ut i den kära husvagnen för att sova, shit bara 12 grader i husvagnen!!! Bara till att höja upp värmen och låta underställ, strumpor och tröja sitta kvar på kroppen medan jag la mig under dubbla täcken. Somnade som ett litet barn...............................Efter ett antal timmars sömn vaknade jag (eller rättare sagt jag vaknade inte riktigt utan var så där mitt i mellan koma och sömndrucket tillstånd), och så insåg jag att jag är INTE frisk.............Svettades som en maratonlöpare, frös som en boxer på nordpolen, och kroppen kändes som den gått 24 ronder mot Tyson under hans glansdagar...................Kände att någon baddade min panna, - Det måste vara Dödsängeln som är här för att hämta mig! Tänkte jag i mitt halvt om halvt komatillstånd. - Men vad fan det var mig en sur gammal stinkande handduk ängeln använde tänkte jag samtidigt som jag slog upp ögonen och insåg att det inte alls var någon Dödsängel som baddade min panna utan Bastabus som stod och slickade mig i pannan. Efter ett tag började jag återfå medvetandet och insåg vilken planet jag befann mig på. Masade mig upp och tog snabbt på mig allt jag hittade i klädväg. Tog mig in i huset...............ingen hemma. Släppte ut hundarna i trädgården samtidigt som jag letade febrilt efter någon form av värktabletter hemma. Inte en enda tablett..............var ett tag inne på att knapra i mig Rimadyl med utgången datum, men tog mitt sunda förnuft tillfånga och lät bli..........
-Får väl ta mig en kopp kaffe och hoppas på det bästa tänkte jag. Efter ett par koppar kaffe insåg jag att om jag överhuvudtaget ska ha en chans att överleva denna dödsdömda sjukdom (någon kallade den för förkylning med feber men jag vet i fan...............) så måste jag nog gå in och lägga mig. När jag låg i sängen med underställ, t-shirt, arbetsbyxor, strumpor, fleecetröja samt dubbla duntäcken frös jag endast om högerfoten.......................jo det är sant fråga mig inte varför eller hur. Men jag var ganska nöjd med tillvaron att "bara" frysa om högerfoten och somnade återigen som ett barn.................................

Vaknade återigen efter ett par timmar, denna gång utan att någon Dödsängel baddade min panna, utan av att Hovnarren och Sambon kom hem. Dock kände jag mig precis som när jag vaknade i husvagnen. Men nu skulle allt bli bättre då Sambon varit på Medicinaffären och inhandlat en hel ask med "Blå-mannen-piller"..................... Snäll som hon är kom hon in med ett glas vatten och en liten vit mirakeltablett och la på sängbordet. Lyfte min arm mot bordet tog tabletten och vattnet, det kändes som det vore det sista jag gjorde i mitt liv......................stoppade tabletten i munnen och sköljde ner med vatten, och somnade om igen. Vaknade och kände mig genast mycket bättre....................

Dessa tabletter borde användas mer inom sjukvården då de verkar bota de mest svåra och omöjligaste fall av dödsledande sjukdomar..........................

Under tilfrisknande
Peter

Kommentarer
Postat av: sanna

Ha en bra dag :)

Postat av: Maria, Gwen & Diva

Grmf... jaja... dessa klena män!!! Jag säger, som så många andra gjort före mig och som jag så många gånger själv sagt tidigare "att ni män aldrig skulle klara av att föda barn"... och då menar jag självklart inte genom den snabel som ni har, för det är ju störtomöjligt det vet även jag ;0)

Kraya på dig ;0)

2008-03-25 @ 11:07:25
URL: http://www.hundkojan.nu
Postat av: Maria, Gwen & Diva

Hehe... givetvis skulle det stå KRYA PÅ DIG

2008-03-25 @ 11:08:37
Postat av: anita fransson

Det vet ju alla som har kommit ikontakt med en sjuk karl att de är som bäbisar-totalt hjälplösa.
Krya på dig!

2008-03-25 @ 23:09:40
URL: http://www..sheab.net/~anitas.boxer
Postat av: kattis

Ja, ja, typiskt manligt fenomen det där.
Skulle vara intressant att veta hur det skulle se ut om det inte fanns febernedsättande medikamenter.
En kvalificerad gissning säger mig att "gubbarna" skulle ligga hemma med "feber" (dvs temperaturer över 37,5 grader) och "gummorna" skulle sköta ruljansen på varenda arbetsplats.
Hmm, ingen dum idé..............

2008-03-26 @ 09:16:53
URL: http://home.swipnet.se/aengsbacken
Postat av: Peter

Vilken tur för oss alla i samhället att det finns "febernedsättande medikamenter" då Kattis.....:o)

2008-03-26 @ 10:17:21
Postat av: Tore Tunggung

Stackars dig Peter:-) men hoppas du kryar på dig till nästa Torsdagsrep. Roligt att läsa er blogg - ni skriver kul!

/TTG

2008-03-29 @ 22:40:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback