Lycka är en egen skrothög!

Ni vet ju alla att jag alltid brukar sjunga "Kilsbergens lov" då det är det perfekta jobbet att ha när man har hund.... Men nu måste jag bara säga att det VERKLIGEN är så! Körde nämligen "räddning" i dag med Wixie. Hur kul som helst!!! Där finns nämligen en lite plätt med allsköns bråte på. Plåt att gå på, rör att krypa igenom, stor låda med koner och annat roligt där hon kan hoppa ner och leta efter saker, stora plåttunnor som skramlar m.m  Ja, alla ni som har kört räddning - ett klassiskt ställe för ytsök!  Och vi äääääääälskar detta ställe! W. har verkligen inga problem med miljöer när det kommer till att leta och jobba med nosen. Hon skuttar runt överallt och är verkligen duktig på att leta också. Försöker nu göra svårare med legor som är höga, eller får konstig vind eller väldigt små saker jag gömmer osv. Inga problem!!!  Gulliga, söta underbara W. som verkligen är min arbetsnarkoman!

Förutom ett pass här tränade vi även vidare på lydnaden. Lyder gör hon - inga problem. Totalfokuserad till tusen på att jobba med matte. Men nu är vi ju med i 100-100-100 där målet är det samma.... och då gäller det att slipa på detaljerna.  Hon sitter mycket bättre & rakare i position nu, "tänker mer utåt" i belöningarna och tränger kanske liiiite mindre än vad hon gjort förrut....  Å så blir det lite "stanna"-träning som funkar sådär. Hon har inte riktigt fått kläm på det.  Däremot i våra "bus-pass-på-övningar" där hon tidigare velat ha avstånd till mig och backa ut och skälla är hon nu väldigt på och sitter och "tränger" mig och skäller som en tok.  Ni kommer väl ihåg den där tjejen som såg ut som en stumfilm när hon var liten.... Inte nu....

Hon löper - fortfarande och jag tycker det tar aldrig slut på eländet... Men hon är duktig på att "städa" efter sig själv.

Nej, eftersom jag och Olga sovit i soffan i kväll och jag nu måste låta henne rasa av sig lite innan jag kan bädda ner henne för natten.... så har jag suttit och bloggat en stund. Men NU orkar jag inte mera. John Blund ligger och väntar på mig i sängen! Olga ska tydigen först bara försöka att få med sig 5 kilo returpapper som vi har i en korg här i köket. Hon kampar och kampar och fötterna glider som bambifötter på is.... :-)

Tack å gonatt!

Kommentarer
Postat av: Steffie

Åh tycker det låter såå kul det där me att klättra på skrothögar!!! =) Vill oxå, det verkar vara lite som fälttävlan en utmaning att ta sig över och igenom konstiga saker å det ÄLSKAR jag!!!! =)

Kram

2008-03-05 @ 10:38:43
Postat av: päivi & cizco

Wiksi tycks verkligen vara en riktig arbetsnarkoman, det är kul med såna hundar !
Ni får ha det så gott och ge Olga en puss på nosen !

2008-03-05 @ 14:13:17
Postat av: Peter

*pussar Olga på nosen*

2008-03-06 @ 11:44:18
Postat av: Ockie

Tjena syrran!
Hoppas allt är väl med dig, har du få nån ordning på din familj än? Jag har lyckats något sånär...fast fyrbeningen har jag inte lyckats manipulera ....än. Kissa ute gör jag mer än gärna men jag tycker det är jobbigt när det är mörkt. Lite läskigt blir det. Ha det bra vi hörs.
Ockie med flock.

2008-03-08 @ 03:39:56
Postat av: Digge

Min vovsing är gulligaste och bångstyrigaste man kan tänka sig. Bet min häst Adrian i hoven så han råkade i sken. Hoppas dom blir vänner igen.
Nu ska jag titta på min kille Digges site organet.se
knäppaste jag sett, tycker Smulan


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback