Ja jag vet att jag är en usel människa.................

....................kollade igenom bloggens tidigare inlägg och såg till min stora förskräckelse att den senaste bloggningen jag gjorde var 15 april!!!!!! Och dessvärre har det ju inte hänt speciellt mycket heller, eller har det????

Hur som helst nu är man ju inne i semestertider, vilket för Vaktmannen och hans Best sträcker sig fram till sista augusti, tråkigt va???? Ibland är det vissa fördelar med att vara Vaktman!!! Från 1 juni tom 31 augusti jobbar jag enbart varannan helg och är ledig resten, inte så tokigt va???? Det blir förvisso ingen direkt långledighet men vad gör väl det när man är ledig ca 1,5 veckor efter att slitit en helg................ hela sommaren sommaren dessutom.

På jobbfronten händer inte mycket, verkar som om busets rädslor fortfarande hänger i sig när jag och Besten jobbar. Eller???  För så fort vi inte jobbar då är det tydligen fullt ös medvetslös som gäller för mina kollegor. I natt kanske det blir ändring då man beställt Vaktmannen och Bestens tjänster i en närliggande stad. Skolavslutningstider!!!!! Oddsen är ju ganska goda att något ska hända, massa fulla ungdomar som är både King Kong och Rambo i samma personlighet, samt i en annan stad där vårt rykte inte bör vara så vida känt. Rapport kommer så fort vi hinner.......

I övrigt har jag, Hovnarren och 2/3 delar av hundarna tillbringat en vecka i husvagnen. Hovnarren har stormtrivts och likaså har jag. Under en vecka har jag läst ut inte mindre än 3 pocketböcker. Inget dåligt resultat för att vara mig.......*nöjd*. I övrigt så har vi slappat, slappat och sedan slappat lite till, varit och badat, slappat, grillat, slappat, lekt slappat, grillat, badat, slappat och till sist har vi också slappat lite. Ett liv som passar en gammal utsliten Vaktman alldeles förträffligt och inte har Hovnarren klagat heller.................Ja och sedan har vi ju givetvis tränat lite hund också. Dimma går så ruskigt bra i skyddet så jag blir nästan tårögd. Vi har ju inte direkt varit överambitiösa med träningen jag och Dimma och ändå så går hon som en klocka i skyddet. Lydnaden börjar också ta sig. Vad gäller spåret så glömmer vi det för ett tag och återkommer...............;o). Besten ja hon saknar nog sitt jobb på nätterna för nu har hon tröttnat på slappandet och börjat vakta objekt 116 (vår husvagnsplats på campingen), hon talar mer än gärna om för förbipasserandet att hon äger den delen av campingen varpå det konstant kommer en röst från husvagnen eller tältet: BAAAAAASTAAAAAA TYYYSSSST följt av ett eko baaaasstaaaaa tyyyysssst från Hovnarren. Stackars grannen som går allt som oftast och pilliduttar runt sin husvagn, han blir konstant utskälld. Men han ler alltid så glatt och vinkar upp. Undrar hur länge han kommer att vara så glad över Bestens gläfsande. Vi har ju även köpt oss en hundtrailer då vi nu bestämt, till min stora sorg, att sälja "Vanen". Måste bara säga att trailen är ju guld värd när det varit så varmt som det varit. Tror inte jag sett hundarna hässja en enda gång i den. Stora burar är det dessutom i den 75 cm X105 cm så de får gått och väl plats. Ur hundsynpunkt är den nog betydligt bättre, men ur Vaktmanssynpunkt sämre, det är något visst med att starta en V8 och höra dess muller............................ Husvagnen kommer nog att bli välbesökt av den "Brukstorpska familjen" då vi ska spendera så mycket tid vi hinner där för att passa på att träna med våra vänner på Åker. Och för min del blir det ju mer eller mindre hela sommaren då jag ska vara ledig så pass mycket, och jag misstänker att Hovnarren också är nöjd med det.

Nepp nu ska jag gå och göra mig vacker inför kvällens begivenheter.............

Vi hörs!

Peter

Kommentarer
Postat av: Maria, Gwen & Diva

Du glömde ju skriva att du intagit päronkonjak och sill därtill... Tack för en supergod middag och trevligt sällskap i form av dig och hovnarren!

Postat av: kattis

Han glömde inte, han förträngde.

Sill & päronkonjak..........kräks

2008-06-16 @ 08:21:14
URL: http://home.swipnet.se/aengsbacken

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback