Lite bilder från helgen...

Var på ett jättebra IPO-seminarium på Kydingeholm med belgaren Gert Vandersmissen & hans norska fru Christine Sonberg i helgen! Inspirerad och peppad till 1000!!! T.o.m så att jag i ett svagt ögonblick slängde ur mig att jag kanske skulle fundera på att lägga ner det här med mina hästdrömmar ett tag.... :-)  Här kommer lite härliga bilder från dagarna! (Som även bjöd på strålande sol och gav oss alla en solbränna i ansiktet så vi såg ut som vi varit ute och seglat i en vecka...)

Här ligger vi och väntar på våran tur i full koncentration... 
Här väntar vi på våran tur....

Lydnad låg 
Sen var det dags för lydnad! Hon gick jättebra och jag var supernöjd med henne. Kolla in steget... :-)

Lydnad 2 
Nej! Jag är inte gravid... och Nej! Jag har inte magväska på magen! Det är bara mitt feta fläsk... *grrrr*

inkallning
Inkallningen gick i 100 knyck, men precis när hon skulle sätta sig framför mig så drog dom pisken på planen bredvid... Mer störningsträning behövs... :-)

W ligger

Pusta ut lite efter lydnaden och sedan var det dags för....


tillkamp
.... C-arbetet!  I denna övning var det att bättra på hennes bett och framförallt få henne att tänka "tillkämpande" mera. Som ni ser så var just DEN biten ganska bra just när fotografen tog kort...

Med på träningshelgen var också vår träningskompis Helene med sin hund Cobra. För övrigt dom som har fått oss "med" i det här gänget (som kryllar av norrmän!) Hennes hund såg ut så här i april.....
cobra huvud

Och så här i juli......
cobra galen
Vet inte hur hon har lyckats komma med på kursen med denna rabiessmittade, helgalna, blinda hund.... :-)

Nu njuter jag av semester och vi tränar hund varje dag! Solen skiner, barnen är glada och kylen är full med X-cider. Det är allt bra skön att leva! :-)

Tjing!

Kommentarer
Postat av: Peter

Ja jag måste bara instämma med författaren av inlägget. En mycket trevlig helg med många goda råd och tänkvärda tips inför framtiden. Och så kan jag avslöja att den anonyma fotografen på de flesta av korten heter PETER stolt. Så kan det gå när man får låna en riktig proffskamera!!!!

Men som sagt en mycket givande och rolig helg med både skratt, tips, öl, vin, konjak, gin, och annat brännvin, och bakfylla...........

2008-07-22 @ 22:34:27
Postat av: Maria, Gwen & Diva

Sååå härligt och sååå kul att ni haft en inspirerande helg med mycket bra träning!!! Härligt att få se så mycket BRA bilder och att få info ifrån helgen är mer än superKUL, TACK ;0)!



KramMar och hoppas på att få träffa er snart igen...



Ps... tyvärr har min träning avstannat efter semestern då Diva börjat hålla upp tassen när hon sitter, vika den när hon ligger eller hålla upp den och halta på vänster fram... tror hon "gjort" något näst sista dagen på Öland... men hon får vila mycket och det börjar bli bättre. Vi ska till veterinären på torsdag med Sockan och Gwen som ska vaccineras och då tar vi även med Diva för att kolla öra och framben.

Postat av: Steffie

Vilken hund du har Johanna!!

Och vilken härlig helg ni verkar ha haft. Skit fina kort Peter!! ;)



Vi har haft en underbar vecka på Tånga Hed med massa hundträning från tidig morgon till sen kväll, så nu är hjärnan fullproppad!



Ha de bra!



Massa Kramar



2008-07-23 @ 08:28:02
Postat av: Aramis

Läckra bilder på urläckra vovvar :)

2009-03-20 @ 21:27:38
URL: http://aramise.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback