Fotboll........och rödljus.....

I måndags fick jag en ovanlig förfrågan..........om jag ville hänga med på ÖSK:s hemmamatch mot GIF Sundsvall. Förfrågan kom från min svärfar som är den största "sportidiot" som gått i ett par skor på denna jord!! Om det funnits en sportgren som hette "Titta-på-stensamlingen-längst-i-världen" så skulle han helt garanterat följt detta evenemang med stort intresse bara för att det var sport. Jaja hursomhelst så tyckte jag att detta skulle bli väldigt kul, för senast jag var på en allsvensk match var väl när jag var en liten pojkspoling på sisådär 6-7 år. Jag har ju dessutom sagt flera gånger att jag gärna skulle gå på en match bara för att få uppleva det "live" så att säga och nu fick jag ju dessutom gå med gratis då svärfar har inte mindre än tre säsongskort (!!!!!) till ÖSK:s hemmamatcher. "- Är du helt säker på att du vill gå med HONOM??????" frågade sambon förvånat. "-Ja varför inte????" frågade jag. "W och I (hans barnbarn) vägrar att gå på fler matcher med honom för han skämmer ut sig så in i norden!!!" svarade sambon. Jaja tänkte jag hur farligt kan det vara???? Det lär ju inte vara så många där som känner Vaktmannen ändå tänkte jag. Dessutom har ju faktiskt mitt intresse för fotboll på senare år ökat ca 279%, vilket i och för sig inte innebär så värst mycket då det innen låg på ca -278%, men jag har emellanåt blivit en sådan där typisk hemmatittare som gapar och vrålar i soffan framför tv:n hemma då något inte går som jag vill......................................Väl inne på arenan satte vi oss tillrätta och jag förundrades över att planen var så liten (????) såg mest ut som det skulle vara ÖSK P-99 som skulle spela. Inte fan spelar väl Zlatan och grabbarna på en så här liten plan tänkte jag. Men jag sa inget för man vill ju inte verka helt världsovan i fotbollens värld när man sitter där på en säsongsplats. Det visade sig att planen inte var större än så, måste bara säga att på TV ser planen nästan 3-dubbelt så stor ut. Matchen startade och redan efter ett par minuter fick ÖSK ett baklängesmål............och redan där var jag arenans expert, jag kommenterade domarens samtliga beslut som var emot ÖSK (och då bör man veta att mina kunskaper om fotboll sträcker sig till att jag vet att man har något runt man sparkar på och som helst ska in bakom den där killen som står framför fiskenätet), jag flög upp och ner som en juckaperk i stolen, vrålade och gapade som en besatt!!!! Jisses det var inte svårt att leva sig in i matchen när man satt och såg den live!!! Vid ett tillfälle fick ÖSK ett mål bortdömt pga "Offside" vilket jag med bestämdhet vrålade ut var ett felaktigt beslut, vilket jag fick medhåll av ca 7 000 andra åskådare om. Problemet är bara det att jag inte har en aning om vad Offside är!!!! Har fått förklarat för mig att det har något med spelare, boll och linjer att göra men jag fattar ändå inte vad det betyder. Men just denna kväll var jag ju expert på det här....................Ralf Edström släng dig i väggen säger jag bara!!!! Ju längre matchen gick desto mer expert blev jag. Jag och svärfar hade dessutom en hel del åsikter om spelarnas taktik och spel...........och förstod inte hur de kan vara så inkompetenta och inte förstå hur man skall spela bäst......... Jaja det hela slutat iaf lyckligt och ÖSK vann en förkrossande seger med 2-1 till slut......................Frågan är nog inte längre om jag vill gå med svärfar utan mer om han vill gå med mig någon mer gång om han inte vill skämmas ihjäl förståss......................vi får väl se om jag blir medbjuden någon mer gång!

Och nu över till en helt annan sak som mitt lilla Vakthuvud har funderat en hel del på senaste tiden. Dessa förbannade rödljus som finns i denna stad. En gång när jag var vacker, ung och vältränad så sa en kompis till mig att han skulle satsa på att bli en sådan där som programmerade stoppljus för de tjänade tydligen snuskigt mycket pengar. Hurvida detta var sant eller inte har jag ingen aning om. MEN jag är helt övertygad om att i Örebro kan de iaf inte tjäna några större pengar på det. Snarare skulle man kunna tro att det är Samhall som står programmeringen av stoppljusen i Örebro!!!!! Om man kommer en typ tisdagsnatt klockn 03.12 och de senast 2 timmarna har man inte sett en bil så långt ögat kan nå. Är det då rätt att man ska behöva stå och vänta på att ett stoppljus ska slå om i över 5 minuter?????? Och inte fan vågar man chansa och köra efter 3 minuter för har det aldrig funnits en Polis till hands innan så lär de väl stå och bevaka just det stoppsljuset mot just rödljuskörningar vid just det tillfället!!! I söndagsnatt höll jag på att explodera, kom körandes på Rudbecksgatan som är "stora" vägen som går rakt igenom hela staden. Vid en av de stora korsningarna blev jag ståendes i över 4 minuter.............och som vanligt inte en bil i sikte de närmsta timmarna. Man kan ju tycka att just denna färdriktningen borde vara grön om något om det inte kommer några bilar, cyklister eller annat patrask som ska korsa gatan då det ändå är "the mainroad" genom staden................men icke. Vet ni hur lång tid 4 minuter är i en totalt öde stad när man är Vaktman???????????? Och som om det inte var nog så när jag kommer fram till nästa korsning vad tror ni händer där.............????..................ja precis rött ljus igen!!!!!!! Sedan var det dags för tredje korsningen..................och just det...........ni gissade rätt rött ljus IGEN. Har Örebror Tekniska kontor hört talas om "Grön Våg" någon gång???? Inkompetenta IDIOTER!!!!! Nu brinner säkringarna för Vaktmannen som svär en lång harrang i bilen och kör mot rött ljus...............och tänka er...................ingen Polis stod och vaktade där inte!!!! Jag har aldrig varit med om något liknande i någon annan stad, detta fenomen måste nog upplevas för att förstås...................

Jaja så där ja nu har mitt numer närkingblod fått utlopp för sitt gnällande för ett tag framåt!!!

Ha det gött i sommarvärmen!!!!

Peter "The God Of Soccer"

Kommentarer
Postat av: Johanna

Halledar! Det är verkligen en ny sida hos dig som kommer fram... T.o.m båda utropade spontant när dom hörde att du skulle på fotboll: "VA????!!! Men pappa tycker ju inte ens OM fotboll! " Förmodar att det var sällskapet han var ute efter. Har inte hört pappas version av hur det vara att vara på foboll med dig, men känner jag tävlingsmänniskan Christer så var du ändå inte i närheten av att vara så engagerad som minsann HAN är....

Postat av: Johanna

Alltså... båda BARNEN var det som ropade... När jag läser mitt inlägg ser jag att jag lider av GRAV afasi och dyslexi. Hade gärna också haft en släng av annorexi... (jag är så tjock!!! Förbannade sommar med godsaker högt och lågt. grr)

2008-07-16 @ 11:11:25
URL: http://brukstorpets.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback