Ensam på en öde ö....

... är inga problem om man bara får ha med sig en dator med mobil uppkoppling :-)  Jag här HELT internetberoende och sitter och surfar flera gånger om dagen. Frukost, kaffe och sen på datorn.... Kollar alla våra valpköpares sidor och bloggar, kolla alla duktiga hästmänniskor som bloggar, kolla in lediga jobb, hästar till salu, hundar till salu, roliga träningsvideos, boxersidor, roliga filmer på Youtube..... "surfar" verkligen och kommer vidare till mycket roliga sidor! Har en hel del under "favoriter" nu som jag bara MÅSTE titta på varje dag. Kan rekommendera följande bloggar:

www.arek.blogg.se             
En helt fantastiskt rolig blogg om en polishundförares vardag i Stockholm

www.sannam.blogg.se      
En f. d träningskompis blogg om livet med hund som är så där galet som bara ett liv med hundar kan vara. Hon skriver så otroligt roligt !!!
www.hundkojan.nu
En valpköpares & god väns sida om sina hundar och hästar. Perfekt kombination för mig som älskar båda....

Dessa är verkligen bara ett axplock av vad jag går in och läser.... Det värsta med alla dessa tre är att dom inte uppdaterar varje dag! :-)

I dag har det varit lugna gatan här hemma. Ett väder som har omöjligjort allt vad aktiviteter heter. Solsken (Ja! Vi går ut!) som sedan snabbt förbyts till åskväder med hagelskurar (Nä! Vi går in!) så barnen har skuttat ut och in genom dörren och jag har suttit fast vid datorn istället...  Det hanns även med ett spår med W. och lite lydnadsträning. Behöver ha upp henne i högre drift i lydnaden. Då går hon verkligen som en klocka! Och så måste jag lära henne att hålla ut lite längre och inte bara koncetration och "power" i kortare sträckor. Ska försöka göra BH-prov på Simonstorp i slutet av september och sedan en BSL i slutet av hösten. Vi får se hur det blir med det. Jag är inte så orolig för lydnaden men däremot är jag orolig för platsliggningen och hanteringen. Två moment som jag tränat på tok för lite. Sistnämnda är hon inte rolig i... Hon biter som en kobra! Och det får man iiiiiiinte göra....  Det är en kombination av osäkerhet och trams där hon helt enkelt har lärt sig att bita ifrån sig och folk drar undan händerna. *suck*  Varför kan livet med hund inte bara gå på räls? Nu har jag fått en underbar hund att träna med men inte rolig att hantera. Förrut hade jag en underbar hund att hantera men inte rolig att träna...  Jag säger fortfarande att jag tror att flatcoated-retriver eller något liknande är hundrasen för mig! :-)  Känner att jag är nere i en sån här "varför-ska-jag-hålla-på-med-hund-egentligen-dipp". *suck*

För att råda bot på detta tänker jag åka på den årliga welsh-utställningen på Salsta i morgon. Dessa uuuuunderbara ponnies!!!!  Har fortfarande inte bestäm "strategi" för mitt framtida hästköp. Ponny (welsh) till Evelina då jag tycker det är jordens underbaraste ponnyras eller en lite större ponny/häst som jag kan rida på och hon ev. växa i.  Unghäst är roligare att få följa med från början och forma den som man vill, men det ställer också större krav på lösdrift som är bra, kunniga unghästryttare i min närhet etc.  Stor häst kostar mera men lättare att stalla upp osv.  Om jag säljer W som hangarhund eller något så kanske jag kan få ihop till en grundplåt där?

Nej nu måste jag ut och surfa på lite hästannonser igen... Ha en skön kväll!

Tjing!


Kommentarer
Postat av: Lotta

Jag kanske kan skicka upp Jackpot på inridning hos er nästa år så får ni lite att pyssla med? ;O)

Postat av: Carina & Bellis

Simonstorp sa du, kan hända att det kommer publik och hejar då.

Ha det gott!

2008-07-12 @ 22:56:59
Postat av: Peter

Här ska inte skickas upp några jackpotar till oss såvida det inte är rena pengar.............

2008-07-13 @ 16:43:08
Postat av: Lotta

Peter, nu ska du inte vara sådär wrong............... ;O)

2008-07-13 @ 18:27:20
URL: http://bacco.blogg.se/
Postat av: Stine

Brukar titta in här och smygläsa lite ibland, ber om ursäkt att jag inte skriver "hej" oftare....

Nu måste jag dock skriva lite. ler

Din hund har gjort ett helt okej MH där hanteringen uppenbarligen gick utan problem och "hanteringen" på ett BH-prov (eller vilken IPO tävling som helst) är ju rena baggisen jämfört med ett MH!! Utan att ha sett dig och Wixan på jätte länge får jag en känsla av att du spänner dig och då spänner sig även den lilla grå?!? Vist ska man ha hunden under "kontroll" vid ID-kollen, men man kan faktiskt välja lite. Hitta det sättet som du och hunden slappnar av på bäst. Det kanske inte ska vara fot hela vägen fram utan ett enkelt "gå vid sidan" och sedan "sitt".... Ta det lungt!! JAg håller tummarna för er och det kommer säkert att gå kalas!!

Dessutom från en "medägare" av en flatte. De är inte enkelt det heller!! Vist äLSKAR hon folk, men hon hatar att ha sele, täcke osv på sig... Då blir hon låg och kan vara låg i flera timmar. Dvs hon kan stå som en staty på samma ställe i köket i 2 timmar bara för att man sätter på henne tikskyddet och det släpper inte.... Tyvärr har nog alla hundar "sin" grej som man önskar att man sluppit.

Ha en fortsatt skön sommar och jag hoppas vi ses i Augusti!/Stine, Sneak & Santo

2008-07-15 @ 21:37:10
URL: http://www.16tassar.se
Postat av: kattis

Hej !

Vår första ponny var en maxad D-ponny (welsh/arab). Nummer två var en welsh av cob-typ som vi fick ha i 14 år (tills han blev 30). Trean var en Welsh-korsning som var en underbar liten C-ponny. Den fjärde var en Welsh-korsning som också var en underbar, maxad, C-ponny men som såg ut och uppförde sig som ett litet fullblod.

En welsh av cob-typ, dvs en viktbärande maxad D-ponny är vad jag skulle satsa på. Då kan både du och barnen ha glädje av ponnyn, förutsatt att du lägger ner godisätandet. Ingen ponny (och ingen häst heller för den delen) vill ha en godisproppad ryttare på ryggen :o)

Lycka till med hästeriet !

2008-07-19 @ 09:58:05
URL: http://home.swipnet.se/aengsbacken

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback