Mitt liv UTAN hund!

Tänk om jag någon gång skulle blogga om sådant som INTE har med hund att göra?! Vadan detta tro? Tja... helt enekelt för att W. var hemma med husse hela dagen igår och mitt bokningssystem där jag i normala fall alltid sitter och jobbar inte funkar för tillfälle. Alltså kan jag ta tillfället att blogga lite om gårdagen som var HELT hundfri!!  Det är såååå skönt att kunna ha henne hemma ibland, för hur roligt det än är att hon är med mig på jobbet så blir det en extra liten stress med att hon ska gå ut på lunchen. Å andra sidan märkte jag igår, när hon INTE var med, att det är ju inte många gånger jag lyfter på röven från kontorsstolen.... Jo.För att hämta kaffe.... Förstår ni nu varför jag måste banta!!!!!

Jag var på jobbet från sju till halv sju på kvällen. *pust*  Vi har väldigt mycket förfrågningar just nu vilket är jätteroligt, men liiiiite stressigt för mig som ska skicka ut alla offerter, planera med kunderna OCH ta hand om dom gäster som är här. Ja, sen var jag ju tvungen att lägga lite tid på att skriva mail till Maria.... *haha*  Hon är så rolig att maila hundträningsfrågor med för vi går båda två "igång" så hemskt. Och sen efter 10 mail fram och tillbaka där vi ifrågasätter varandras sätt att träna så slutar det alltid med att "vi tänker nog ganska lika men tar olika vägar för att komma till samma mål". Hon är så himla skön! :-)

Evelina var trött och grinig och somnade i mitt knä framför TV:n. I med henne i säng och sedan läsa e-posten på datorn där jag fick en CHOCK!!!  Den kör som jag är med i, Gospelkören Svart på Vitt, ska åka ut på en liten miniturné till Småland första helgen i mars. Vår kära körledare tog då i går och mailade ut vilka låtar vi ska sjunga och det är totalt 10 HELT nya låtar för mig som jag måste lära in (och då ska vi kunna all text utantill också) !!! För dom andra så är det "skåpmat" och inga nyheter, men för mig.... Jag som trodde att efter julkonserten som är det över med detta råpluggande av låtar. Men icke sa nicke! Det är ju TUR att man älskar att sjunga den här typenav musik, och att det är väldigt roliga låtar vi har för annars hade man ju fått krupp. Jag har låtarna i mobilen, jag lyssnar på dom när jag kör till jobbet, jag lyssnar på dom PÅ jobbet, jag hårdpluggar in texterna på kvällarna... Det ska bli väldigt spännande att se hur den här konserten kommer att gå! *haha*

I går satte jag även ut en annonsp å Blocket och Bufefalos om att jag letar efter en liten shettis för Evelina att kunna komma och pyssla med. Fick faktiskt svar från en tjej som bor i N.Kil så vi ska träffas i helgen. Spännande! Hoppas det är någon trevlig liten ponny!

Woups! Nu funkar det igen... Bäst att börja jobba! 
Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Maria, Gwen & Diva

*Asg* och *ler* du är också så "himla skön" och jag älskar våra mailkonversationer som ger små adresnalinkickar...grrr...;0) under varje mail men som alltid slutar i ett jätte stort leende... "oh, vad härligt go´hon är"... Du är mitt bollplank i mycket och jag är så glad över att du finns ;0)!

Kram
Ps... jag vill höra dig sjunga någongång... kanske du och Maddiz kan öva in någonting i sommar att sjunga upp för oss?

Postat av: Lotta

Sjunger du?! Va roligt! :O) Det vill jag höra på nästa kennelträff!!!! :-D
Va mysigt med en liten ponny! Blev det ingen Nyponros? Här hemma är det Wille som rider in hästarna... ;O) Ha en trevlig helg!
Kram kram!

2008-01-18 @ 10:13:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback