Måndag igen....

... men vad gör det när man har en bra dag på jobbet = inga gäster i huset! (Jag VET man får inte säga så.... men ibland är det bara såååå skööööönt!) Chefen borta på kurs och vi andra kan göra lite vad vi vill (haha!!)  Nej skämt å sido har jag äntligen fått jobbat bort lite "surdegar" som väntat. Även haft ett möte med kund och hade genomgång inför en större konferens dom ska ha hos oss till helgen.

Lunchen blev riktigt bra lydnadsträning på gräsplanen. W. var laddad och som vanligt helt med på noterna. Hon är väldigt signalkänslig och vi jobbade lite på att när jag vänder mig åt vänster behöver det inte betyda "helt om" utan att det även kan innebära vänstersväng. Gjorde några "övertydliga" svängar och talade om för henne hur jag ville ha det samt att jag vill att hon flyttar med sig rumpan i svängen. Vi tränade på det några gånger med lite "bus" mellan för att hon inte skulle tröttna och "pang" så satt det - som allt annat man gör med henne. På slutet gjorde hon så snygga vänstersvängar så jag blev tårögd! :-)  Vi strosade vidare genom den helt snöfria skogen (Tack Gode Gud! Låt gärna vintern fortsätta så här!!!) och det blev lite "uppletande" varav en gång som hon fick leta som attan!!! Jag satte mig på en sten och tänkte jag skulle se hur länge hon orkar hålla på utan att hon ger upp. Och där fick jag sitta.... Vid ett tillfälle stannade hon upp och tittade på mig och hoppades kanske på att få lite hjälp, men icke sa nicke.  Så kul att se vilken teknik hon kör och hur hon själv anpassar sig efter hur vindarna blåser, från vilket hon hon ska närma sig saken för att få vittringen i näsan. Underbart att se!!! Hon hittade den lilla, lilla pinnbiten till slut.... och då blev det jubel från matte och en propellersvans på Wixzi!  Vi försöker även alltid få med lite koppelträning och asfalt så hon får fortsätta sin tillvänjning vid bilar... I dag gick hon riktigt bra och lugnt men det var kanske för att jag tröttat ut henne med uppletet.... (haha)

Hon sov som en stock på sin plats hela eftermiddagen....  Efter jobbet åkte jag och handlade lite presenter till Evelina som fyller på onsdag. Bl.a ska hon få en ordentlig ridhjälm så att jag kan låta henne trilla av utan att oroa mig för huvudet i alla fall.... (Tur att Peter inte var med när det hände för han hade förbjudit mig att åka dit fler gånger!!)  När jag kom hem åkte Evelina och jag ut till lite dagiskompisar och lämnade inbjudningar till hennes kalas. Hon ska bjuda två tjejer från dagis varav den ena, Alice, är hennes bästa kompis. Dom är så himla söta tillsammans och blir så glada när dom träffas! Alice blev också jätteglad att hon blev bjuden på kalaset.

Nu är det uppladdning inför måndagkvällen vid TVn som innebär 1,5 timma Ceasar Milan och sedan American Idol (ny säsong)  Jag SÄGER ju att det är en riktigt bra måndag!!!!  Dimma och W. får vara i "stora" hundrummet och dom är mer än lovligt galna.... Tänk sedan hur det blir när dom får sällskap av en 8 v. boxervalp!!

Tack för mig. Nu blir det inget mer bloggande idag. Tjing!

Kommentarer
Postat av: Maria, Gwen & Diva

Vad skönt att ni kan vara ute i skog och mark under lunchen... och att det inte kommit någon snö det är ju absolut BÄST ;0)...även om det idag är pudersnö på backen här hemma, så räknas det knappt som snö.

Hur långt är det kvar tills boxervalpen kommer hem? Blir den utvald till er eller får Peter välja själv?

Jag måste också börja slänga ut pinnar som Diva får leta efter... Nu letar och nosar hon bara upp dem pinnar som hon leker med själv på tomten. Hon är så duktig på att hitta pinnen som hon lekte med gången före hon var ute och kissade... nosen i backen och så går hon iväg... ;0) lilla yrvädret.

Imorgon fyller Evelina år!!! Jag tycker valet av present var superBRA! En alldeles egen ridhjälp... jippi.

KramKram nu väntar läxboken... pust... men det är rätt så eller mycket intressant att läsa om hundrädsla... så den här boken är ok.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback