En helg som hade allt! (nästan)

Oj, vilken skön helg det har varit!  Peter har varit borta på figurantutbildning i Åker och har tagit med sig både Dimma och Basta dit. Kvar blev Evelina, jag och Wixzi och vi har haft en skööönt och rolig helg tillsammans!  Fredagen började vi i riktig "Svensson-anda" med att vi, som 90% av Sveriges befolkning..., åt taccos tillsammans. Då var även Peter hemma så det blev ett glas vin till detta. Evelina var på strålande humör och jag avslutade kvällen med att i lugn och ro få läsa senaste numret av Ridsport!


Lördag morgon åkte Peter iväg och jag och Evelina lekte "min kör" på morgonen. Ett utmärkt sätt för mig att få träna lite på mina kör-låtar som jag måste plugga in...  W. var med ute i huset och hon var jätte lugn och bra. Inte alls så där hispig som hon är när dom andra hundarna är hemma. Vi tog sedan bilen till sta'n för att köpa kalas-present till Evelinas kompis Jonathan. Det blev även lördagsgodis-inköp samt lunch på ett fik. Evelina pratar och pratar och pratar och är riktigt trevlig att ha med sig som sällskap en dag på sta'n!  Ifrån city gick färden ut till Kilsmo där Jonathan bor. Där blev det kalas med glasstårta och kakor. Tur det var lördag då jag får äta hur mycket och vad jag vill... :-)  Jag och Sofia gick en promenad i blåsten då även W. fick komma ut en sväng.  Därefter taccos-middag med familjen Eriksson innan bilen gick hemåt igen. En trevlig eftermiddag med goda vänner! Väl hemma fick Evelina sova i pappas säng vilket hon alltid tycker är lika busigt :-)  Jag kollade lite på TV och hade W. ute nu med. Hon sprang omkring lite men lugnade sedan ner sig och gick självmant ut i tvättstugan för att sova en slurk. Så mycket för att man tror att dom blir glada av att vara ute tillsammans med oss i huset... *haha*

Söndag morgon blev sovmorgon till kl. 08.00 då vi sedan åt en mysfrukost medans vi kollade på Petson och Findus på TV. Lite mer sångövning... (ja tack!) och sedan åkte vi till Evelinas "egen häst"!  Vi har fått kontakt med en tjej som bor en liten bit från oss, som har en shettis som vi får komma och rida på när vi vill. En jättesött, svart, 4-årigt sto som var jättsnäll och go med Evelina. E. sken som en sol hela tiden hon fick rida!  Och ändå trillade hon av det första hon gjorde!! Men efter lite gråt och tandagnisslan var det upp igen och ville absolut rida vidare. Skönt att hon inte blev rädd!  Jag hoppas att vi får många mysiga stunder ute i stallet där med hästen "Pippi".

Eftermiddagen blev bullfika, lek, mer sångträning...(tack igen!) sen lunch och en promenad med W. ut i skogen där vi gömde pinne till henne. Jag körde även lite lydnad, och jag måste bara åter igen säga - hon ÄR verkligen mitt lyckopiller!!!! Så himla glad och possitvi till allt vad träning heter!  "Håll fast" går mycket bättre nu. Tror det kommer att funka mitt sätt att köra på.  Efter skogspromenad tog vi och storhandlade inför kommande vecka då det blir 3 stycken födelsedagskalas. Evelina fyller 4 på onsdag då det blir uppvaktning på sängen och bara familjen-kalas. Lördag blir det sedan Pippi-kalas med kompisar och på söndag blir det "vanligt" kalas med mormor, morfar och brorsan och hans familj. Många tårtor blir det....  Evelina hjälpte mig i affären att hämta alla saker, läsa på handlalistan (jo, hon börjar bli en fena på bokstäverna nu!) och var preciiiiis så där go' som hon varit hela helgen!

När vi kom hem hade pappa Peter kommit hem och cirkusen började.... Galen valp, skällande Basta, gnällig karl... som gick direkt in och la sig på sängen (sa han var sjuk men jag misstänker bakfull!)  Men det är rätt skönt att ha dom hemma ändå!  :-)  Måndag i morgon och inte en enda konferensgäst. Alltså blir det lugnt och skönt och jag får jobbat undan lite. Sådana dagar behövs emellanåt.

Nej, nu ska jag äta pannkakor med min underbara familj.  Vi hörs!


Kommentarer
Postat av: kattis

Bakfull???? No way ! Elakt förtal kallas sådant.
Mannen var pigg på morgonen och risade ihop efter lunch. Så mycket fick han inte i sig så att han skulle varit onykter på förmiddagen............

Varm svartvinbärssaft med honung är kalasbra vid influensa. Prova det.

Postat av: Lotta

åååh, vilken mysig helg ni har haft! :O)

2008-01-21 @ 11:40:06
Postat av: Maria, Gwen & Diva

Vilken underbart härlig och myspysig helg ni har haft... en sådan som är sådär välbehövlig och som betyder sååå mycket ;0)!!!!

Pippi kommer att bli så bra för både Evelina och för dig. Härligt namn på en shettis!

Evelina var ju så duktig och modig som hoppade upp på Pippi igen efter det att hon åkt av... som ju är så viktigt. Hihi... coola Evelina!!

Grattis till Evelina i förskott... ifall jag missar på onsdag...

Kramizar...

2008-01-21 @ 12:38:34
URL: http://www.hundkojan.nu
Postat av: Peter

Kattis TACK!!! Faktum var att jag var inte ett dugg bakfull............

2008-01-21 @ 19:29:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback