Äntligen!

Det var ju ett tag sedan så en lite lägesrapport kanske vore på sin plats......eller???


Basta är nu uppkörd och kommer att jobba sitt första "officiella" pass på måndag. Det ska bli oerhört spännande. Det var ju ett tag sedan jag jobbade som hundförare. Det känns skönt att äntligen fått henne uppkörd det har ju varit ett par hundar den senaste tiden, tänkte kort redogöra om dem här. Vi börjar med Simon:


Boxerhanen Simon vad ska man säga om honom??? Tja man skulle kunna likna honom med Hannibal Lecter på många sätt. Intelligent, charmig (jo det är sant jag har hört folk som tycker Anthony Hopkins är charmig), trevlig ja go som på alla sätt precis som en boxer ska vara........tills någonting tände hans fullkomligt okontrollerbara aggression........för dem som betvivlar detta så kan de fråga vår hundtränare som vid ett tillfälle fick bli föremål för detta. Eller fråga min "brukspatron" till chef om det, varje gång han ser mig så börjar han skratta........."- Jag kan inte sluta tänka på att din tokiga boxer som nästintill lemlästade K" brukar han säga mellan skratten..........Tror inte det finns någon på G4S i mellansverige som han träffat som undgått historien. Jag brukar inte säga att hundar är mentalt störda, det är en mänsklig sjukdom anser jag. MEN i detta fallet måste jag nog säga att det fanns en form av mental störning. Hur som helst så har han och hans omgivning det bäst där uppe i himlen.


Schäferhanen Arix denna underbart snälla och trevliga hund. Tyvärr var han så varvad och stressad att han nog inte riktigt förstod vare sig själv eller omvärlden. Tyvärr var han inte heller något direkt tjänstehundsämne i mitt tycke. Dock gjorde jag ett tappert försök att rädda denna förlorade själ men insåg att jag varken hade tiden eller lusten till det egentligen så han fick åka tillbaka till Östergötland och sin förra ägare.


Schäfertiken Basta, en hund som har allt en väktarhund behöver och ska ha. En underbar hund som gillar allt och alla....(nästan iaf), men stackars den som får för sig att hota mig eller henne.............ett rejält aggressionspaket som hon lätt och gärna plockar fram vid behov. Kanske skulle man önskat mer social kamp i henne, men som sagt för väktarbruk är hon idealisk i mitt tycke. Dock är det en lite bekväm och lat Madame som om det inte passar henne inte offra sig allt för mycket i onödan. Något som hon dock offrar sig mer än gärna på är att skälla ut alla, och då menar jag ALLA som befinner sig inom en radie av 4,67 km från bilen. Ibland kan hon dessutom få tokspel i bilen även om det inte finns någon inom den radien, har inte förstått om det kan vara så att det är någon utanför 4,67 km:s radien eller om hon bara helt enkelt är dum i huvudet! Och skulle det mot all förmodan inte finnas en människa gående i närheten kan man ju alltid skälla på bilen bakom............jösses ibland kan man få gråa hår för mindre!!!! Hursomhelst ett stort TACK till Annelie på Älskebos Kennel för denna underbara lilla varelse!


Som sagt ska bli skönt att komma igång som hundförare igen, har inte ångrat en dag att jag slutade min, förvisso mycket bra, tjänst dagtid för nattjänsten.


I helgen packar jag och hundarna in oss i automobilen, för att dra iväg till Strängnäs där första helgen på figurantutbildningen startar. Utbildningen sker på OG Åker och detta ska bli oerhört kul!!! Ska dessutom bo hos Wixie:s uppfödare så jag förväntar mig en och annan öl på lördagskvällen..........om man nu orkar det förståss. För känner jag Kattis och Jarmo rätt kommer de fullständigt köra skiten ur oss stackars blivande figuranter. Jaja kan ju alltid glädja mig över att den danske figuranten Remy inte ska vara med iaf. För er som inte känner till honom så kan jag bara kort säga att han är stor sadist som gillar att se andra människor lida. Om ni tänker er värsta amerikanska stridspitten till befäl som står och gapar och skriker på sina stackars marinsoldater, multiplicera sedan detta med 4 så får ni en Remy. Om inte annat så kan ni vid tillfälle fråga Tobbe (Faitons husse) som fick sin beskärda del sist Remy var i Sverige.........


Nepps dags att utfodra barnet här hemma!


På återhörande!


Peter


Kommentarer
Postat av: Lotta

Va kul att du ska börja jobba med hund igen! :-)

2008-01-17 @ 23:20:01
Postat av: päivi & cizco

Ja, kommer ihåg "torrsim", " boxer på" och jag tyckte synd om er ! ( Han var lagd lite åt det sadisktiska hållet, instämmer, men en rolig en var han också )

2008-01-18 @ 16:13:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback