Så var träningen igång...

Efter lite "lek" med det nyinskaffade löparbandet blev det i dag första "riktiga" träningspasset. Inser att jag måste börja någonstans... så det blev 25 minuter där det först var 10 minuter "powerwalk", 5 minuter jogging och sedan ytterligare 10 minuter "powerwalk". Jag var trött......  Målet är nu att öka på joggingen och minska på "walkingen" och delmål 1 är 25 minuter jogging. Borde inte vara någon omöjlighet om jag ligger i och tränar... Ska INTE göra misstaget som jag brukar vilket innebär att jag tränar 7 dagar i veckan och sedan tröttnar... Har tänkt att jag ska stå där så fort det är mina favoritprogram på TV för då blir det mycket enklare att stå där och pina sig... 3 gånger i veckan hoppas jag i alla fall att det blir.

I dag var det även premiär för Wixie att stå på bandet. Hon var faktiskt inte SÅ rädd som jag trodde att hon skulle vara. Dock inser jag att bandet är för kort!!!!!! Baktassarna får inte riktigt plats när hon går och jag ärligt talat inte om vi ska fortsätta med bandet då till henne. Jag vill ju inte att det ska göra mer skada än nytta. Eller kommer hon att lära sig att anpassa steget efter bandet? Någon som har erfarenhet av detta??????????

Nu är det Bastas tur. Får se hur det går...

image73

Så här bra gick det! Hon var jätteduktig och husse tvingade henne att springa 2 km.  Låååång tunga, men hon knatade på. Hon har mycket kortare kropp så det var nog lättare för henne.

Evelina är sjuk idag. Hög feber och har legat i soffan hela dagen och sovit, druckit vatten, kollat film, sovit ännu mera...  Vi har även lyckats att åka iväg och kolla på ett hus idag. Det var med tillhörande stall, men det var inte mycket att ha. Vi stannar nog kvar en stund till i vårt lilla hus. Det är bara så förbannat synd att vi inte kan smälla upp lite hundgårdar så att hundarna kan vara ute lite mer. Vi har tyvärr lite för många grannar för att det ska funka. Så drömmen är att hitta ett lite bättre hundställe just i N.K så att inte Evelina behöver byta dagis osv.  Vi har ingen panik härifrån så det är bara att avakta om det dyker upp något.

Nej, nu ser jag minsann att jag har massa tid över innan körövningen, så då hinner jag gå ut och träna lite lydnad på ängen med Wixie. Har ju min läxa att träna på till onsdag....

Hare bra!

Kommentarer
Postat av: Helen

Hur långt är bandet???? Mitt är 120 cm och det funkar bra?!

Postat av: Annelie

Oj vilket bra sätt att motionera de fyrbenta, att jag inte har tänkt på det.

Vilken valp är det som ska flytta till er? Svårt att se på huvudbilderna hos Swedbox vem som har ett bra gripande??!!
Ni skulle köpt en saluki istället, de har bett som kan äta upp ett helt kök!

Lycka till med den nya Kram Annelie

2008-02-25 @ 12:05:12
URL: http://www.annelies-boxersida.se
Postat av: Kattis

Om löpbandet är för kort, låt bli.
Om hon kortar steget för att få plats kommer hon också att korta musklerna..........
Vitsen med att löpträna är i nämnd ordning att öka kapaciteten hos hjärta och lungor och att låta hunden sträcka ut........... Alltså inte komprimera.
Så om hon är för lång så blir det till att ge sig ut i motionsspåret eller ut på cykeltur (det finns ju finfina vägar att cykla på i Ånnaboda).

2008-02-28 @ 19:24:20
URL: http://home.swipnet-se/aengsbacken

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback