Jaha då ska man bli med boxer igen då...........

Jag var en tur till Göteborg igår för att inspektera Swedbox O-kull. Vet inte vad det är med mig och boxer men det finns någon medfödd förkärlek till denna ras. Trots mängder av folk som försökt "tala mig till rätta" kan jag inte sluta älska denna ras. Det är väl som med alla droger en gång beroende alltid beroende antar jag......... Hursom helst kommer vi nu att göra ett sista tappert försök med boxeraveln inom vår kennel.

Valparna är endast 4 veckor gamla än så länge, så så mycket spännande är det inte att se ännu. Det blir mer intressant om två veckor när vi ska ner och titta igen. Dock är det en tik som utmärkte sig lite mer än de andra, dessutom är hon otecknad och tigrerad vilket det "Samuelssonska"-hjärtat bankar lite extra hårt för.

image64

Det var en trevlig dag hemma hos Harry och Anette. Harry är en ambitiös boxermänniska som tävlar elitnivå med sina boxrar. Och Anette är den som står för marktjänsten. Det bjöds på både lunch och fika samt en massa boxersnack. Det var ju ett tag sedan man aktiv inom Boxerklubben så det kändes skönt att bli lite uppdaterad igen. Även om det mesta verkar vara sig likt inom boxervärlden i Sverige. Ett stort TACK till Harry och Anette för en mycket trevlig dag!!!!

Planerna är väl att vi ska behålla denna lilla krabat, som kommer att lystra till namnet "Olga", i ett antal månader för att utvärdera hurvida vi ska behålla henne själva eller placera ut på foder. Vi ska sedan bestämma oss för om vi ska sätta ut Dimma eller Olga på foder. Ska vi behålla henne är det tänkt att köra henne i IPO, så jag förhoppningsvis kan visa alla att boxer är en ypperlig hund att köra IPO med vilket jag hävdat under lång tid.

image65

Återkommer med mer rapporter om Olga om två veckor när vi varit nere och tittat på kullen igen. För er som vill veta mer så kan ni gå in på Swedbox hemsida:
www.swedbox.nu

Vi hörs!

Peter


Kommentarer
Postat av: Gustaf Crona

Äntligen!!!!

Det är så underbart att det är en ny boxer pågång....jag ryser!! Förstår vad du menar med boxerrasen och då har vi bara haft cami i ett par år.

2008-02-01 @ 13:24:08
Postat av: Maria, Gwen & Diva

Härligt att äntligen få se bilder på dem små... Jag har varit inne på Swedbox kennel x-antal gånger men tomt på bilder mer än någon direkt efter födseln.

Oh, gulligt namn på en boxer ;0)!!! En söt liten tjej... ser ut som sammet...

Nu hoppas vi på att under våren och sommaren få vår dos av boxergos och bus ;0)!!!!!

Ses kanske i helgen...

Postat av: päivi & cizco

Man blir ju alldeles tårögd när man tittar på de små liven ! Vad roligt att ni skaffar en boxer och tycker definitivt inte att det ska vara något " sista försök " med boxeravel ! Näp näp !

2008-02-01 @ 16:19:48
URL: http://www.freewebs.com/boxhardsliv/
Postat av: Steffie

Åh vad söööta!! Håller med Päivi om att de inte skall vara nått sista försök med boxeraveln!!!! Ni är ju grymmast!!!! =)

Och en sak till.....KENNELTRÄFF!!?!!!? =)

Kram kram

2008-02-01 @ 16:49:49
Postat av: Lotta

Jag instämmer med Steffie och Päivi! Inget sista försök! Bara ett försök med en ny tik! :O)

Jättekul att ni ska skaffa en boxer-tös! :O)

2008-02-01 @ 19:09:32
Postat av: Linda

Håller bara med alla andra. Klart ni inte ska sluta med "Boxer"... Valparna är så söta och jag tror och hoppas att "Olga" kommer att övertyga er att fortsätta avla fram små söta trubbnosar. Ni vet ju vilka godingar ni fått fram i B och C-kullen.

Kram kram

2008-02-02 @ 22:44:27
Postat av: Annelie

Oj en liten Olga, så spännande. Hoppas ni behåller henne hemma så det blir lite boxer som visar framtassarna i IPO.

Hoppas allt är bra annars, Annelie Karat Pistage o Kiwi

2008-02-03 @ 15:09:36
URL: http://www.annelies-boxersida.se
Postat av: Tommy

Håller tummarna att det blir riktigt, riktigt bra med nya trubbnäsan. Jag vill så hemskt gärna köpa en bra bruksboxer någon gång i framtiden igen, och då gärna från er ;-).

Háde bäst så ses vi säkert någon gång i framtiden!?

2008-02-04 @ 19:35:33
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=SchaBox

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback