Bastabus fortsätter att imponera..........

.......................jaha då var det dags igen för den lille Vaktmannen att bli imponerad av sin hund!!!!

Klockan cirkus 02.33 så glider Vaktmannen ner med sitt vrålåk till tjänstebil i ett garage. Meningen är att Vaktmannen och hans elaka best ska se till att inga obehöriga är där och försöker göra olagligheter. Har många gånger funderat över att vi inte har stött på någon "Bosse Kriminell" där nere. Men men med en sådan Vaktman så klart att ingen vågar sig dit............................Jaja hur som helst, jag plockar ut Besten från bilen och går fram till dörren som leder in till garaget, trött och sliten försöker jag fumla in nyckeln i nyckelhållet samtidigt som jag gäspar så käkarna håller på att gå ur led på mig..............Besten är inte dålig hon heller hade någon sett oss skulle de troligen tro att vi var i VM-final i grenen "Vem gäspar längst störst". Gör entré i det mycket välbevakade garaget..........."Men vad i ändå in i............" hinner jag tänka i den avslutande akten av gäspningen när jag ser Bestens svans åka upp, ja nästan så den slog knut på sig själv, precis när hon rundade ett hört.........adrenalinet hann precis komma upp i så där en lagom nivå när jag själv rundade hörnet beredd att gå till fullaste angrepp, om nu inte hunden skulle lösa uppgiften själv.................... det tog några sekunder innan jag insåg att jag inte alls stod öga mot öga med en galen psykopat  som inte ville annat än att äta små Vaktmän och deras hundar till frukost.........utan detta..........

image66

"Men vad ända in i skymningarnas djupa dalar............................" tänker den numer klarvakna Vaktmannen. Här förbereder man sig på en strid om liv och död och vad får man se jo en NALLE!!!!!!!! Men Besten verkade mycket nöjd med sitt fynd!!! Inte nog med att hon nästintill fått sin gamla Husse att svimma av adrenalinpump hon skulle dessutom prompt ha ned den från soptunnan.......................


image67

image68

image69

............för att ordentligt undersöka denna konstiga varelse som befann sig i VÅRT garage...............

image70

för att till slut konstatera "TITTA HUSSE VAD JAG HITTADE!!!"

Ja jag säger då det...............dessa hundar!!!!

Den oroliga Vaktmannen tittade sig om för att se efter så ingen såg oss. Då hade väl all respekt för Vaktmän med Bestar försvunnit..............................

Vi hörs!!!

Peter och Bastabus

Kommentarer
Postat av: Johanna

Läsning väl värd att vänta på.... :-)
Ingen kommentar i övrigt. Det tär bara på ditt & Bastas självförtroende...

Sov gott! Puss!

Postat av: Lotta

Hahahahahaha! Det är ju bra att Basta får bli av med lite energi på nätterna, plus att husse får sluta gäspa lite emellanåt! ;O)

2008-02-11 @ 09:16:34
Postat av: Maria, Gwen & Diva

Ja, vad kan man annat göra än att *asgarva* :0)!!!!

2008-02-11 @ 10:32:46
URL: http://www.hundkojan.nu
Postat av: Steffie

*asg* jag tror att Basta ville busa lite me husse!
Ja efter denna läsning så lever man ju lite längre så tack för de!!! =)

2008-02-11 @ 15:31:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback