I morgon är ÅRETS VÄRSTA DAG!!!

Så var semestern slut för 2008.... Har kvar exakt 12 timmar och tio mintuer innan jag måste börja jobba igen och jag HATAR den dagen!!!!! Det är absolut årets värsta dag!!! Sen är det skit samma hur kul jag tycker det är på jobbet eller hur trevliga jag tycker att mina jobbarkompisar är. Jag trivs såååå himla bra att vara hemma och skrota och göra sådant jag själv vill hela dagarna. Nu måste jag sätta igång min kreativa hjärnhalva igen och komma med utvecklande idéer hela dagarna, vara trevlig mot gästerna och få igång snurren på alla "bollar jag har i luften". Känns som sirap i hjärnan just nu.... Den här semestern har jag dock varit duktig och INTE kolla mina jobbmail etc. Det har dom fått fixa själva. Under min första semesterperiod ringde dom ibland från jobbet, men jag tryckte av... (och lyssnade av svararen för att höra om det var något livsviktigt eller inte)   Att semester och sommar är slut innebär inte bara tråkigheter då jag tycker det är roligt när alla aktiviteter startar igen som kören, träningar osv.  Som vanligt har jag bestämt mig för FÖRÄNDRING! Får se hur det lyckas den här gången...

Har haft en skön semester när jag tänker tillbaka. Tyvärr är mitt minne inte det bästa... men jag kommer ihåg härliga, sköna, "måste-befriade" dagar i husvagnen med kaffedrickande, kortspel, läsande av böcker och härligt umgänge med våra vänner (och valpköpare) Rickard och Maria. Det är väl framför allt jag och Evelina som har terroriserat Maria och Madde genom att hänga i stallet. Evelina är upp över öronen kär i Maddiz och det är hennes stora idol!! Hon är så otroligt söt när hon sitter där bredvid henne och tindrar med ögonen, sitter precis som hon gör, pratar som hon gör... Tack snälla Madde för att du orkar med henne!

Här är några bilder från när vi var i stallet senast:
             

Maddiz själv är en mycket ambitiös och duktig tjej som verkligen lever upp till namnet "häst-tjej"... Hon håller på att gå över från akadmisk ridning till "klassisk ridning", och jag hjälpte henne lite en dag när hon tränade. Det är så in i bängen kul att hålla lektion!!! Jag har alltid velat bli ridlärare/tränare och vet att jag är duktigare att stå vid sidan av än sitta på. Det får väl bli när jag blir pensionär och jag har mina små welsh-ponnies! :-)  Här är en bild när dom tränar tillsammans:


Förrutom häst har det även blivit en hel del hund och jag tror att jag äntligen har kommit på hur vi ska köra Wixi i skyddet. Hon är inte helt enkel... och vi får väl se hur långt hon/vi kan komma. Jag och Shadya ska ju tävla SM! :-)
Skämt å sido så har jag kommit in i en riktig hundsvacka då jag tycker det är fruktansvärt trist att träna hund! Jag tänker lägga ner alla "måsten", tävlingspress och annat och låta W. vara min "sällskapshund" för att se om jag får glädjen tillbaka. Vi ska ha roligt tillsammans vilket är huvudsaken! Bättre att jag gör så här än att jag säljer henne.... Vi hoppas att vi kommer med på en agility-kurs till hösten. Något hon tok-älskar!!! Och bra för min kondition... :-)

Själv har jag försökt att hitta en medryttarhäst, men turen är sannerligen inte på min sida! En tjej ville ha hjälp så många dagar så jag föreslog att min kompis också kunde vara medryttare på honom. Nix.... En annan annons hade rubriken "dressyrintresserad medryttare" och det var precis vad jag letade efter!!! Men 4 mil enkel resa till stallet gör det svårt att få det att gå ihop när hösten & mörkret kommer....  Så där håller det på hela tiden. Alltid är det något som gör att det inte funkar. Jag tar med mig Evelina och åker till Jim (som fortfarande inte får ridas då han haft fång) och där borstar jag lite på honom, mockar hans box, städar lite i sadelkammaren och blir på lite bättre humör! :-)  Funderar på om jag inte ska anmäla mig till en grupp på ridskolan i Örebro ändå. Dom har hyfsade hästar och man får i alla fall lite hjälp med sin ridning. Men jag saknar stall-pysslet. Och jag saknar en häst som man inte måste slita en halv lektion med för att ö.h.t få att gå i form...  Vi får se hur det blir!

Kören börjar i slutet av augusti. I oktober ska vi på långturné en vecka med div. spelningar. Kul!! Nästa helg är det Boxer-SM. Ska bli kul att träffa alla igen! Lotta och Bacco ska tävla lydnad på fredagen. Vi håller tummarna!!!! Tobbe och Kaxe tävlar IPO på lördagen. Utställning söndag. Helgen därpå är det dags för "kick-off" med kören samtidigt som det är Bruks-SM i Västerås. Helgen ytterligare därpå gör vi ett besök i Stallarholmen för att följa med Madde på tävling i Strängnäs. Evelina räknar ned timmarna..... Sen är det IPO-helg i Ånnaboda, Caliber tävlar i Polis-SM, Kennelträff med Brukstorpets och ev. weekend-resa utomlands för mig och Peter.....

Men oj! Jag skulle ju berätta om vad vi hade gjort... inte ska göra.... Har så svårt att tänka "bakåt" utan fastnar lätt i allt planerande framåt istället... :-)  Förutom häst, hund och husvagn (dom 3 viktiga H:na i vårt liv..) så blev det även en härlig dag på Hjälmaren med min kompis Lotta och familj. Evelina fick lite sjö-nöd, med betoning på nöd.... :-)  Även Emelie har varit här i 3 veckor i sommar. Det är verkligen härligt att se dom tillsammans och den syskonkärlek dom känner! Även om dom hade sina duster ibland...  Vi var på Lek & Bus-landet, vi solade och badade, Peter och Evelina var på Eskilstuna Zoo, jag och Evelina var hos min syster i Hamburg där vi fick EM-fotboll på nära håll.... Min syster och familj var även hemma i Sverige en vecka då kusinerna lekte nästan varje dag. Welshutställning, IPO-kurs, födelsdagsfester med BBQ... Har även lyckats sluka 2 pocketböcker på dom sista 3 semesterdagarna.... Så fort jag sätter mig med en bok kan jag INTE sluta!!

Men nu ska jag sluta blogga i alla fall! I natt ska jag upp och kolla OS-fälttävlan på TV. Sänding mellan 03-06 på natten. Kan ju passa på att jogga ett pass på löpbandet undertiden... och sova kan jag göra när jag kommer till jobbet.... :-)

Ha det så bra!

Kommentarer
Postat av: Linda

Vilka fina bilder på Evelina! Hon kommer att bli en riktigt häst-tjej hon med. Nilea har ridit för första gången nu i sommar och hon är helt SÅLD till min syrras stora lycka. Förra året försökte syrran få henne att rida men hon vägrade.



Jag är nu inne på min tredje jobbvecka efter semestern och känner att jag kommit in i det snabbt igen men jisses vilken ångest jag hade sista helgen av semestern. Likadant varje år...



Låter som ni haft en riktigt härlig sommar!



kramar från oss

Linda och Bixie med familj

2008-08-10 @ 22:46:33
Postat av: Maria, Gwen & Diva

Jag skulle ju skicka bilderna på dig när du rider också ;0)... kommer under dagen...!



Du är inte bara dutkig ifrån marken som ridlärare du är även en superduktig ryttare!!!! Säger vi som sett... ;0). Maddiz är såå nöjd med vad du gjorde för henne och även på hur otroligt lätt och smidigt du red hennes Lassito.



Det ska bli sååå kul att ni kommer helgen när Madde rider dressyrtävling, så det är inte bara Evelina som räknar ner dagarna.



Vi pratar ofta om Evelina, som gör oss så glad, om vilken otroligt härlig, underbar och supermysig tjej hon är. Vi saknar henne mycket!!!! ... och dig med och Peter också så klart.



Tack för alla härliga och kanonmysiga dagar vi fått tillsammans under den här sommaren ;0)!



KramMar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback