En dag i Vaktmannens "privata" liv.........

Kom hem i morse och kände mig ovanligt pigg efter mitt 12-timmars pass. Hade dessutom haft med mig en praktikant från Säkerhetsgymnasiet hela natten, vilket också tär på en Vaktmans späda krafter. Men ändå var jag pigg som en lärka i morse. När jag och E sitter och äter frukost innan jag ska köra henne till dagis, hör jag mig själv säga -Ska du vara hemma från dagis i dag? Så kan vi kanske hitta på något kul! Innan den lilla hjärna på Vaktmannen hinner reflektera vad munnen sagt så säger 4-åringen -JAAAAAAAAA det vill jag. Inser då att det redan är försent......................
Jaja två Emilfilmer i sängen senare och lite slummer från Vaktmannen var det dags att börja hitta på något tyckte E. -Ska vi åka in till stan och handla lite kläder till pappa?? -Ja det gör vi får jag till svar. Sagt och gjort, tog en sväng in till HM för att se om det fanns några kläder som kunde sitta snyggt på denna fulländade kropp................ Hittade lite grann och gick i väg till provhytten, där följande samtal utspelas.

-Pappa
-Ja
-Det är så bra att handla kläder med dig.
-Hur menar du nu?
-Jo för när mamma och jag handlar kläder blir jag så trött.
-Hur menar du?
-Det tar ju så låååååååång tid.

Ja .............kommentarer är väl överflödiga.......................

När man har arbetat så hårt i ca 15 minuter med att hitta lite kläder och dessutom köpt dessa är man förtjänt av en fika vilket E inte alls hade några invändningar mot. Och vad gör man då, jo man ringer och kollar vilka före detta kollegor som jobbar som BK (butikskontrollanter) i staden och ser till att fika i hop med dem så man får höra vilka de senaste gripen är, om det dykt upp några nya tjyvar i stan osv. Nä då man är inte alls yrkesskadad......... Sagt och gjort gick till ett café och handlade div. godsaker. Jag vill redan nu upplysa om att jag endast tog en kopp kaffe och inget annat onyttigt. Träffar först S som också hänger med och fikar. E blir alltid lite blyg när hon möter halvkända ansikten trots att hon träffat S flertal gånger och dessutom varit med och praktiserat som BK ihop med mig och S, återigen nej då man är inte yrkesskadad. Man gör ju bara samhället en tjänst.................... När vi suttit och fikat en stund börjar E:s blygsamhet släppa. Då kommer EM dit, EM är en mörkhyad jätte på säkert 2,8 meter och mycket vältränad (enklaste beskrivningen). Nu blir E mycket skeptisk!!! EM som är världens snällaste människa såvida man inte retar upp honom vilket i sig är en bedrift om man lyckas med, försöker säga några vänliga ord till E...................E tittar på honom med en blick som är värd allt guld i världen för att få se....................... Jaja sedan åtnjuts diverse yrkesmässigt skvaller........................... En gång Vaktman alltid Vaktman, även på fritiden!!!

Vet inte om man börjar bli blödig eller gammal eller något annat otäckt, men man njuter av varenda stund när man går runt med E på stan. Glad, sprallig och helt underbar. Men det är väl som jag alltid sagt, allt bra har du fått av pappa och resten är mammas gener....................

Nepp nu ska jag och E laga lite middag!!!

Vi hörs!
Vaktmannen och E

Kommentarer
Postat av: kattis

Hmmm........
Är dina genetiska kunskaper betr hund lika obefintliga som på humansidan ??????????
Det vet väl alla att allt gott kommer från tiksidan och ALLT skit i form av ledfel, sjukdomar osv, osv, kommer från hanen !
Fråga vilken uppfödare som helst, så är det bara.
Sedan får genetikerna snacka hur mycket de vill, vi tikägare VET !
Och, dessa "fakta" är direkt överförbara till humansidan !

(Deppa inte ihop nu, hälften av oss har oturen att födas som män och den andra hälften har lyckan att bli kvinnor, MEN utan er blir det ju inga barn alls, så en viss nytta är det ju trots allt med er !)

Postat av: Johanna

Jag funderar SKARPT på att först polisanmäla dig och sedan plocka bort detta blogginlägg. För detta är inget annat än LÖGN och förbannat FÖRTAL!!!!

*grrrrrr*

2008-04-11 @ 08:06:58
URL: http://brukstorpets.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback