Den hjälpsamma samariten....................

Det har tyvärr inte hänt så mycket den senaste tiden då Vaktmannen och hans Best har jobbat. Det måste bero på att ryktet har gått.................... På andra skiftsidan verkar det ju alltid hända saker men inte på vår....................eller kan det vara så att Vaktmannen blivit tröttare och mer ouppmärksam???? Nä det kan jag väl aldrig tro.......

Hur som helst..............i fredags när jag kom åkandes i den glänsande fina vaktbilen så reflekterade mitt högra öga till över något som inte var som det skulle. När jag vände huvudet åt höger så såg jag en man som låg på trottoaren med en cykel över sig. Ställde mig på bromsen så stackars Besten flög in i hundburen, jaja nöden har ingen lag som man säger. -Här ska göras en insats för mänskligheten tänkte den snälla Vaktmannen. Sagt och gjort hoppade ur bilen och började gå mot mannen på trottoaren. - Jävlar, helvete....................*spott och fräs* cykelfan (osv.) dessa guterala läten kom från mannen med cykeln över sig. Mitt skarpa sinne gjorde att jag började förstå att mannen nog inte var riktigt nykter................ Det skarpa sinnet svek mig inte utan det visade sig att mannen var aspackad och lite till. Saken blev inte bättre när  han fick se Vaktmannen i sin stiliga uniform.........- Far å flyg åt helvete med dig.........skrek mannen samtidigt som han försökte fästa sina korpögon någonstans i närheten av Vaktmannen. -Oups en människa med dålig erfarenhet av uniformer tänkte Vaktmannen. - Det ska vi snart råda bot på tänkte jag......... -Hur gick det här då? Har du skadat dig? - Far åt helvete schaaa jag. Fick den hjälpsamma Vaktmannen till svar. - Nä vad ska jag hem till dig och göra tänkte jag. - Ska jag hjälpa dig upp frågade jag. Då började mannen nog inse att Vakten kanske inte var så elak. - Ja det vore jävla schnnnällt. Tog upp mina handskar ur fickan och började ta på mig dem. -Vad fan ska du med handskarna till???? -Öhhhhhh jo man får lite bättre tag och tappar inte greppet så lätt med dem på ljög Vaktmannen. - Är du Polisch eller? Nöjde mig med ett enkelt -Nej till svar. Insåg nu att här skulle Vaktmannen få samla alla sina späda krafter för att få upp mannen från gatan, skulle tippa på att han minst vägde 150-160 pannor. Tog tag i mannens händer och gjorde ett tappert försök att dra upp mannen. Det var som att försöka dra upp en långtradare för Kebenekaise..............tvär stopp med andra ord. -Kan du försöka resa dig upp samtidigt som jag drar frågade jag mannen vänligt. - Jasschooo jaja. Efter ett antal försök så kom mannen äntligen upp. Precis när jag skulle ta i för kung och fosterland för att få upp mannen de sista cm så kände jag hur det small till i vänster arm. Ohhhhh gudars skymning vad ont det gjorde. Inte för att armen var läkt innan (se tidigare inlägg) men det här gjorde ju definitivt inte saken bättre kan jag lova...... - Det var jävla schnällt av dig. -Mmmmmmmmm svarade Vaktmannen samtidigt som han bet i hop tänderna så jag inte skulle skrika ut min smärta.......... - Gå nu förschiktigt hem sa Vaktmannen med sammanbitna tänder. - Du får man hälscha på hunden eller???? Frågade mannen och pekade med ostadig hand mot bilen som nu studsade och hoppade som en gummiboll då Basta var helt jävla galen i bilen................. - Nä det är nog inte så bra, hon är inte så förtjust i människor, gå du hem och sov istället svarade Vaktmannen i vänlig ton. - Det är kanschke bäst........hon låter lite arg svarade mannen och lunkade i väg, förhoppningsvis hem................................

Ja där fick man för att man skulle spela hjälpsam samarit. Men vad är väl smärta mot hjälpsamhet mot en medmänniska...................(????????????!!!!!!!!!!!)

Filosofiska tankar!

Peter och Bastabus

Kommentarer
Postat av: Maria, Gwen & Diva

Ajaj... arbetsskada!!!!

Det bor en liten "snäll" gubbe i dig med, Peter... hm, det trodde jag inte ;0), så rart!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback