Dräggel.........

..............har man ju hört ska vara bortavlat på boxern, mer eller mindre i alla fall. I så fall har man totalt misslyckats på Bubben kan man lugn säga. Han drägglar ju mer än en flaska Yes kan åstadkomma i en fontän.

Igår var vi och körde ännu ett skyddspass............och för er skadeglada (och jag vet att ni är många framförallt bland valpköparna) kan jag bara säga .......tyvärr..........jag fick inte något mer bett av honom. Allt gick bra! Måste bara säga att lilla (?) Bubben är fantastisk efter att bara kört 4 pass skydd och redan biter släpper, vilket han förvisso gjorde redan efter första passet, och dessutom igår gick riktigt skapliga transporter. MEN jisses vad han drägglar. Efter träningen hade jag hundkurs. Vi samlades innen för en kopp kaffe först (man måste ju fika innan man börjar träna det vet ju vilken sann SBK:are som helst) och jag kände att deltagarnas blickar riktades mot mina genitala delar av kroppen. - "Shit jag har nog glömt att stänga gylfen" tänkte jag och tittade ner. Ni som vet hur det kan se ut om man råkat spilla lite tandkrämsskum från munnen och när det har torkat ser det ut som ja..................ni får associera själva. PRECIS så såg det ut där nere på mina byxor och jag tror inte att mina i huvudsak kvinnliga deltagare förde tankarna till torkad Colgate direkt.
- "Öhhhh det är Simon" sa jag och insåg direkt mitt misstag då jag såg flertalet konfunderade blickar. -"Ja alltså ni vet han är ju boxer och drägglar........" försökte jag förklara samtidigt som jag försökte rädda situationen från fler pinsamheter. Jag tror och hoppas att de förstod och inte trodde att det var något annat.

Nu väntar vi bara på att få en tid för L-test där jag tror att det som kan fälla honom är hans reserverade sida mot människor (jo han är faktiskt en boxer). Annars tror jag att han blir en kalas bra tjänstehund.

På återhörande!

Peter

Kommentarer
Postat av: päivi & cizco

det är så himla kul att läsa om Bubben ( vilket larvigt namn...vem har kommit på det ?? )
Skönt att höra att han också slutat tugga på dig !
Ha det så bra ! Alltså, håller du kurs inom OG:t eller SBK ? Eller i egen regi ?
det var ju tur för dig att Steffi med sina anspelningar inte satt bland kursdeltagarna...

2007-09-22 @ 10:10:52
Postat av: Peter

Jag håller kurser i egen regi i sambarbete med Medborgarskolan. Och du Steffi skulle aldrig få gå en kurs hos mig...........
Vad då larvigt namn...........han är ju en liten "Bubbe".......kan väl vem som helst se!!!!

Postat av: steffie

hahahaha hohoho......ja peter vad ska man säga =) åh jag vet att du skulle tycka det va jätte kul om jag ville gå kurs för dej ;)
bubben är ju bättre än Simon iaf!!

2007-09-24 @ 10:05:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback