Tråkigt, tråkigt...

I dag var Peter inne och avlivade "Bubben". Känns jättemysko att han är borta! Wixzi har sprungit omkring och letat efter honom i trädgården, och står på fönsterbrädan i sitt rum och tittar ut genom fönstret efter honom... *snyft* Akza är ju inte mycket till lekkamrat just nu så jag förstår verkligen att hon saknar honom.

Känns så konstigt att behöva ta en frisk, glad och trevlig hund till veterinären för att avliva honom! Så jäkla synd att han tyvärr inte kan kontrollera sin aggresivitet och helt enkelt blir en hund som inte går att lita på. Det går heller inte att omplacera honom då han är som han är. Jag vet att han har haft ett helt underbart liv hos sin förre ägare, Stig, som verkligen gav honom ett hundliv värt att leva för! Jag tror också att han tyckte om att vara hos oss där han fick bo med en större hundflock och vara "hund" för några veckor. Men han var så osäker på människor... Vi kommer aldrig att kunna förstå varför och heller inte kunna göra på något annorlunda sätt.  Förra ägaren hade beställt tid för avlivning redan då, men vi ville ge honom en andra chans. Vi försökte.... men tyvärr....

Jag tror i alla fall att Basco blir glad när det kommer en kille till som tycker om att kampa och busa med honom och Fation där uppe i hundhimlen!

I dag har det varit soligt men blåsigt och W HELT vild!!! Som en lite fölunge... och på promenaden bara busade hon omkring och stollade sig. Hon är verkligen mitt lyckopiller! Tror kanske hon kände att jag var lite nere idag...

Woups! Snart är det min hund-guru på TV... Cescar Millan!!!! Han är bara BÄST!! :-)

Kommentarer
Postat av: Maria & Rickard

Det känns som att det är så mycket tråkigt i ert liv just nu även fast jag vet att det ju är roliga saker också som händer... Men behöver alltid dem ledsamma sakerna hopa sig i en klump och komma samtidigt :0( ?!

Jätte trist på en så trevlig hund i sig, som Bubben var... och det är precis som du skriver, Johanna, att ni gav honom ändå en andra chans och gjorde vad NI kunde men det räckte inte ända fram, tyvärr. NI gjorde, som ni vet, helt rätt även fast dem rätta valen ändå känns tunga att bära i hjärtat!

KramM och godnatt

Postat av: Linda

Förstår att det känns tråkigt verkligen. Men jag håller med Maria i föregående inlägg ni får se det som att ni faktiskt gav honom en till chans och det var det ni kunde göra. Hoppas det löser sig för Peter med ny hund till nya jobbet nu då.

Och Johanna vi läser bloggen och ingen skriver så underhållande som du *ler*! Men vi är väl rätt dåliga på att skriva kommentarer.

kram kram

Linda & Pierre

2007-10-09 @ 11:33:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback