Snart är det dags...

Akza har tidigare haft en temperatur på ca. 37,6 men i går kväll var den nere på 37 och i dag på morgonen är den 36,8 . Helt klart är det snart på gång, för hon flåsar och stönar, är orolig, kommer inte till ro, piper och gnäller. Hon tycker nog det här är jättejobbigt och förstår inte alls vad som händer med henne och hennes kropp!

När Akza piper så böjar även Arix. Och när Arix börjar hänger Wixzi på... *suck* 

Hade ev. valpköpare här igår. Trevliga! Vi får väl se vad vi gjorde för intryck på dom... :-)

Nej, nu ska jag gå och göra iordning lite tidningar till valplådan. Känns lite pirrirgt... Hoppas verkligen att allt har gått bra. Vi har varit så förskonade från komplikationer vid tidigare valpningar. Förhoppningsvis ligger det mycket i generna, och med tanke på att Ålli valpade som ett skolexempel hoppas jag att Akza gör det samma. 

Har varit EN timma hos tandläkaren! Slapp rotfyllning av en tand jag bet av i somras men det blev rejäl lagning som gör att jag är gansk öm i käken. Usch! Att gå till tandläkaren är det värsta jag vet! Men nu dröjer det ett år till nästa gång. Sköööönt....

Återkommer med mer valpningsinfo. framöver!

Kommentarer
Postat av: Maria & Gwen

Kan det bli mycket mer spännande och pirrigt än så här?! Väntans tider är både roligt men också jobbigt... Så mycket frågor och så lite svar... än så länge i alla fall. Hoppas att Akza får föda ut sina extra kilon bestående av valpisar, snart och att det blir en bra valpning. Är inne och bevakar er hemsidan hela tiden...!!!!

Låter som ni har en alldeles egen schäfer-cirkus hemma för tillfället ;0)!!!!

Usch... och fy för tandläkaren. Jag vet precis vad du pratar om för jag har två "tråkiga" tänker som jag hållit på med sedan i våras och varit hos tandläkaren två gånger i månaden för. Bedövningen är värst tycker jag... :0(

Ser framemot när här kommer mer info om valpning... vi hörs... *pirrigt*!!!!

KramMar

Postat av: päivi & cizco

hmmm, måste bara blanda in mig i diskussionen som representant för yrkeskåren tandläkarna !!!! Vad är det för snack ???? Fy och usch och allt möjligt, blaah, en ynka rotfyllning och en liten lagning.... är det något att gnälla över !!!!
Nästa gång vi träffas så har jag med riktigt härligt, segt och fyllningsknäckande kola !! Det ni !!

2007-10-22 @ 16:55:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback