Nu är det 3 tikar och 2 hanar!

Akza är så in i bängen duktig!!! Jag sitter och SMS:ar och märker inte ens att hon pressar ut dom... När dom är nästan ute tar hon tag med tänderna i "säcken" och drar ut dom. Tar hål på hinnorna (ok Äter upp dom....) och gnager av navelsträngen. Perfekt längd på den! Tar sedan och slickar och fixar och till slut hamnar dom vid hennes spenar. Det är SJUKT häftigt hur naturen har sin gång med detta!  Jag är stum av beundran!

Hon har ett jättebra värkarbete. En liten kryst så är dom ute. Skönt!

Får se i morgon hur vi ska märka upp dom, för det är totalt omöjligt nu... Alla är svarta....:-)  Vill inte vara inne och störa för mycket heller i och med att hon är så duktig. I värsta fall får vi väl leva med att vi inte vet exakt i vilken turordning dom kom ut - men säg inte det till någon!!

Är nog tur att inte Peter är hemma för han skulle springa omkring som en hysterisk morsa och lägga sig i hela valpningen har jag en känsla av.... 

Kunde jag skicka er en ljudfil hade jag gjort det, för ljudet av nyfödda valpar är bara såååå mysigt!

Nej, nu måste jag se om det kommit någon mer valp!

Kommentarer
Postat av: Maria & Rickard

Vi är fortfarande med... här går det inte att sova!! Duktiga och underbara Akza! Pipljudet ifrån valparna i bakgrunden var superhärligt att höra... ;0)

Fem var det väl som syntes på ultraljudet...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback