Mer valpar kommer...

Vid 21 kom grå tik med vit fläck på bröstet.
Dryg timma efter henne kom en stor hane som är väldigt ljudlig och ser ut som han redan går på alla tassarna.... Efter honom kom ytterligare en tik utan vita tecken. Lite mindre.

A låg bara i sin bädd och pressade ut dom två "på plats". Tyckte bara hon slickade sig ganska mycket och när jag lyfte på svansen så hade det kommit valpar!  Hon är mycket lugnare nu och dom ligger och smackar och äter på henne.

Peter jobbar så jag får ta valpningen själv. Känns lite nervöst, men som tur är har jag bara goda erfarenheter från dom valpningar vi har haft förrut. Har redan ringt Sven-Einar (Occras uppfödare) för att få lite råd och tips. Vad hade jag gjort utan dom!! 

Maria blev glad över att det har kommit några "Divor"! Hon erbjöd sig t.o.m att komma hit och hålla mig sällskap! Tack snälla du för erbjudandet, men det är nog bättre att du håller dig hemma och inte kör av vägen....

Bilder kommer. Nu är det så mörkt så det är svårt att ta några... Det gnyr och piper i lådan och det fins inget bättre ljud! :-)

Håll ögonen öppna. Mer info kommer....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback