Livet med valpar....

Vardagen med valparna rullar på. Tidig morgon rastas Akza och hon har bråttom, bråttom, bråttom in igen till valparna... öh...NOT! Till frukosten är det rätta. Hon är HELT matgalen och får mat 4 dagar i veckan - nä SHIT! Vad skrev jag nu????  Jag menar 4 gånger om dagen givetvis.  Hon ser jättefin ut i hullet, men å andra sidan har inte mjölsugarna i valparna vaknat till liv ännu. Det är ganska påfrestande för en tik när valparna är 3-4 veckor och bara skriiiiiker "vi vill dricka mjölk i baren NUUUU!!! "  

I och för sig tycker jag att dom är ganska duktiga på att skrika redan nu. Det är ett himla liv i den där lådan när dom inte sover. Lilla Åttan "skäller" fortfarande som en besatt när hon inte är tillräckligt nära maten... Och att ta upp dom och gosa med när dom är hungriga är som att hålla fast en spratlande, skrikande ål..... (det vet ni väl hur ålar skriker???!!)  Eftersom vi har valprummet precis bredvid TV-rummet funderar jag på hur i sjutton vi egentligen ska kunna sitta där om några veckor. Antingen får vi köpa TV-hörlurar till hela familjen (Såg vi inte miffo ut förrut gör vi definitivd då...) eller får vi börja titta på TV:n i sovrummet istället. Nackdelen är dock att vi bara har kanal4 i sovrummet, och om jag somnar lätt i soffan framför TV:n så lär jag somna till Bollibompa om vi ska använda TV:n i sovrummet...  Alternativ 3 är att helt enkelt sluta titta på TV och bara hänga med valparna istället! Inte helt motbjudande alternativ i och för sig....

Dom ÄR så himla söta och gosiga så ni kan inte ana! Bilderna vi har lagt ut är inte helt rättvisa. Dom är mycket sötare i verkligheten och man ser ex. inte hur stor den svarta hanen är på bilden. Det är några som kommer att få "Ängsbackens-färgerna" vilket jag tycker är superhäftigt. Att Maria och Veronica är svaga för dom grån kan jag inte förstå. Dom svarta eller svarta m. grå ben är ju supersnygga!!! Om nu färgen spelar någon roll...  Det ska bli jätteroligt när dom blir lite större, att se vilken typ av personlighet alla har.

Nä nu ska vi på ridning och hundträning. Prioriterat i just den ordningen....

Tjing!


Kommentarer
Postat av: Maria & Rickard

Jag tycker mycket om den grå färgen som Akza har men Ängsbackensfärgerna är också supersnygga... bara det inte är den traditionella schäferfärgen, så går ALLT och det är det ju inte i den här kullen. Pappa Treo är verkligen supersnygg med sitt svarta och beiga ben eller grå som ni säger...

Nu åter till min fråga som jag ställde i gästboken. Är "ettan" Ängsbackensfärg? Trean och åttan svarta och sjuan grå (Akza)?

Jag håller fullständigt med dig om att det är inte i färgen "DET" sitter utan det är i vilka egenskaper varje individ har ;0)!

KramM och nu ska vi ut och fixa med Maddis nya transport...

Om du vill följa med till Hällekis (utanför Mariestad) så åker vid runt tio imorgon men vet inte när vi kommer hem igen. Troligtvis blir det sen kväll eller natt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback