Ja, ja, ja... JAG VET!!!!

Jag vet att ni tycker det är hemskt oseriöst, klantigt och oförsvarligt av mig att inte ha koll på hur många tikar resp. hanar vi har i valplådan.... Men det är f-n inte så lätt!!!!

Alltså....
1. Jag var själv hemma
2. Jag hade fullt upp med att svara på Peter och Maria/Rickards SMS som kom HELA tiden!!! 27 SMS på några få timmar för den som är intresserad...
3. Jag ville ju absolut inte störa den stackars nyförlösta modern som redan var nära förlossningspyskos när första valpen kom.... Därav att jag inte ville ta upp och vända och vrida på valparna för mycket
4. Har NI sett en 1 dagar gammal valp på magen någon gång? Att se skillnad på snopp och stumpen från navelsträngen är faktiskt inte helt lätt !!!
5. Klockan 4 på morgonen är man faktiskt ganska trött....
6. Alla valparna såg ju för f-n lika dana ut! Och när man precis har tittat på en så kravlar den tillbaka in i valphögen och där står man och kliar sig i hvudet...

Nä skämt å sido - det var himla klantigt av oss att inte ha ögonen med oss ordentligt när vi tittade på dom. Inga ursäkter för det inte. Valparna är nu i alla fall:

Tikar=
Valp 1   1 svart med vit fläck som är en riktig sömntuta och bara sååå söt!
Valp 7   1 brun/grå tik som sprattlar och bråkar när man tar upp henne. Humör!!!
Valp 3   1 svart
Valp 8   1 liten svart med ett jädra humör. Hon SKÄLLER om hon kommer för långt från mjölkbaren. Var minst när hon föddes men har kommit ifatt sina kompisar nu.

Hanar=
Valp 2   1 helsvart som är stor som är en liten fettmupp...
Valp 4   1 brun/grå
Valp 6   1 brun/grå med vit fläck på bröstet
Valp 5   1 svart med grå ben (Ängsbackens-färgerna...)

Anledningen till att vissa har fått kommentarer är bara för att dom har utmärkt sig med vissa "drag" efter dessa 3 dagar som gått. Det kommer att ändra sig.... var så säkra....
Vi kommer försöka fotografera dom i helgen när det är lite bättre ljus. Då lägger vi ut det på hemsidan.

Tjing!

Kommentarer
Postat av: Maria & Rickard

Jaha... reducera tikvalparna ni bara... gör det... och det bara sådär, hm ;0) !!!!

Tikvalp nr 7 låter och det inte bara på färgen som en valp i vår smak...hehe... men det kan som sagt ändra sig rejält och bli någonting helt annat!! Ni är BÄST och tack för info... supergulliga ER (jag fjäskar ingenting, nä, aboslut inte.... *s*...).

*Ler*... tror att dem flesta sms:en kom ifrån Peter.. är helt övertygad eller... vi skrev ju bara "några"... sådär 10 stycken närmare bestämt när jag tittade efter i mobilen blev det...hrmmm... och vi ringde BARA en gång... *s*...

Kram på ER

Postat av: Peter

Maria i ditt fall hjälper det inte att fjäska........först dobermann, sedan plötsligt boxer, sedan en flugsnappare (BC), och nu plötsligt schäfer..........jaja du vet vad jag menar även om ingen annan fattar ett dugg!!!! ;o)

2007-10-25 @ 23:21:12
URL: http://www.brukstorpets.se
Postat av: Maria & Rickard

Jag/vi tror oss veta vad du menar ;0)!!!! Det är tur att Johanna (fanns) finns...

Men som försvar så måste jag ändå skriva att det tar ju ett tag innan du vet vad du vill ha... och nu är vi på det klara med det även om det tog några hundar att komma dit vi är idag... BC och Schäfer ;0)!!!!

Kram och Godnatt på er våra underbara uppfödare, tjing...

2007-10-26 @ 00:02:41
URL: http://www.hundkojan.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback