God Morgon Världen!!!

Hmmm... Nedan inlägg skrev Peter tidigare idag men så råkade han trycka fel så det sparades men publicerades inte. Här kommer det! Skulle legat före mitt inlägg här senare i kväll. Håll till godo!
******************************************************************************************************************


Jaha så var man med valpar igen.............för er som inte haft förmånen av att ha valpar hemma kan jag bara säga att det finns inget bättre än att höra ljudet av "en hög" med nyfödda valpar. Detta "gnyande" och "knorrande" är helt fantastiskt att höra på!!! Lika fantastiskt som dessa ljud är, lika hatisk är man mot ljuden de ger ifrån sig vid ca 4-5 veckor..............ett konstant skällande, skrikande och gapande 24 timmar om dygnet...........

Själv hade jag stora förmånen att få lov att jobba igår natt under hela valpningen. Ni ska ju inte tro att man längtade hem eller så..............nä då inte alls. Vet inte hur många SMS och telefonsamtal som blev av. Själv tycker jag ju inte att 1 nytt samtal efter ca 1 minut efter att man lagt på luren är för mycket, inte heller 4 SMS var 30:de sekund. Men jag vet att Johanna har en liten annan åsikt om detta, vilket för mig är helt oförstående ......Men men rikets och folkets säkerhet går ju framför allt annat............eller hur??? För er som inte vet så jobbar jag alltså som väktare..........bara så ni förstår hur jag tänker........:o). Dock måste jag säga att jag var inte ett dugg orolig eller nervös någon gång under hela valpningen. Detta beroende på min alldeles FANTASTISKA och OTROLIGA sambo som med glans klarar av detta själv. Och kanske det var lika bra att jag inte var hemma, jag har något lätt för att gå upp i stress och oro i sådana här situationer och vill vara med och pilla och fixa, ja självklart inte enligt mig själv då mitt beteende är ju helt normalt.................. Vid något tillfälle i natt när jag pratade med Johanna så berättade hon att det bara kommit en valp helt plötsligt så där utan att hon märkt det, när hon suttit och sms:at med ryggen åt valplådan!!!! VAAAA!!! Ryggen mot valplådan???? SMS:a under pågående förlossning (kan det varit svar på ett av mina 2 867 sms jag skickade under natten??)??? Hur kan bara det ske undrar jag?????? Man ligger väl nästan i valplådan och är med...............vi karlar som varit med om barnförlossning vet väl hur det  är. Man är ju nästan mer delaktig än vad kvinnan själv är............Som sagt det kanske var lika bra att jag jobbade för världsfreden och rikets säkerhet!!!

Vill bara avslutningsvis säga ett STORT TACK till Johanna för att du finns i mitt liv!!! Jag älskar dig!!!

Peter

Kommentarer
Postat av: Johanna

Älskar dig med!!!

Postat av: Linda, Pierre och Bixie

Man blir bara så himla glad av att läsa era inlägg. Ni är ett klockrent team och ni är verkligen värda den här härliga kullen och att allt gick så bra!

kram kram

2007-10-23 @ 21:11:43
Postat av: Maria & Rickard

Vi håller fullkomligt med om vad Linda och Pierre skriver... ;0) alla andra ord är överflödiga...

KramM

2007-10-23 @ 21:45:54
URL: http://www.hundkojan.nu
Postat av: Veronica

känns som jag suttit klistrad vid datorn idag.. Vilken härlig läsning, man blir alldeles varm i magen. Helt övertygad om att denna kull kommer växa upp under de bästa förutsättningarna som finns. ska bli super kul att få träffa de små liven så småningom..
kram Veronica

2007-10-23 @ 22:09:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback