Dom växer så det knakar!

Det är sån skillnad på valparna bara på 5 dagar! Jisses vad dom växer.
Det är fortfarande lite skillnad på dom i vikt (stora hanen kontra lilla tiken), men alla växer och lägger på hullet efter sin egen "kurva".  Ja, förutom valp nummer 2, Dumle... som har sin egen kurva. Han har gått upp DUBBELT så mycket i vikt som dom andra valparna! Men jag förstår honom... för ni ska se när han ska äta. Han kör fram som en bulldozer till spenarna, och är det någon ivägen så flyger dom bort. Sitter det någon och äter i den spene han har tänkt att äta på så tar han helt enkelt och bara knuffar iväg den valpen så att HAN får den bästa spenen!  Sicken kille!!  Och svarta tiken (Åttan) har fortfarande ett sjuhelvetes humör om hon kommer för långt från mjölkbaren. Då skäller hon och låter urförbannad!!

Eftersom frågan har kommit upp i gästboken så vill jag bara konfirmera att så är fallet då det gäller färgerna.
Tik nr. 1 är "Ängsbackare" liksom hane nr. 5. Hoppas Maria blev lite lugnare nu.

Nu ska jag ut på prommis med barn och hundar. Ha en skön söndag!

Kommentarer
Postat av: Maria & Gwen

Härlig kille ;0) den där tvåan... det kan bli super på tävlingsbanorna i framtiden!!!!

...jag har varit olydig och kopierat av bilderna på er hemsida... vet att jag inte får men jag har ju inte fått några bilder hemskickade på dem små ännu. Jag undrar om jag kan lägga ut fyradagars bilden på vår första sida? Där är ju alla med...

Vi vill komma NU och hälsa på Diva:n men första gången vill alla följa med så då krävs det planering och den har jag skrivit om i vår gästbok.

KramMar

Postat av: Asta

Hej på er!

Grattis till valparna, dom ser så söta ut som så små "råttor" kan göra.
Jag har oxå en Schäfer igen, ska bli kul att jämföra träning kontra boxer...

Jag kommer att kika in här då o då för att se hur dom växer, 2 o 5 är favoriter idag;-))
Lycka till med dom små,

2007-11-01 @ 22:58:29
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=Asta65

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback