Det är bra med ljusterapi - även för hundar! :-)

image33

Occra Poccra lilla Prinsessan sitter och solar.....

Fick ett mail från Kai & Lena i Västerås där dom skickade med lite bilder på Occra där hon ligger och gosar i nya, härliga täcken, tillsammans med sin kompis Raffe och i knät på sina nya husse & matte. Hon lever verkligen som en liten prinsessa nuförtiden!  Höll ju på att skratta ihjäl mig när jag öppnade sista bilden (se ovan) där Occra sitter och solar vid en bygglampa!!!!  Jo, jag vet. Hon älskar att sitta i solen,, sitta framför kaminen osv., men att sätta sig framför en lampa måste man bara heta Occra för att göra!  Hon är för go' den lilla hunden!

Om ni undrar så får jag inte bort att texten blir centrerad.... men det går väl att läsa ändå hoppas jag!

Livet i Närkes Kil rullar på. Vi har gjort om vårt datarum till valphage istället. Det blev ganska bra och t.o.m lite större än vad vi hade i gamla huset. Här ifrån kan man öppna fönstret till altanen som får vara valparnas utehage när dom blir lite större. Inte så kallt om tassarna och tak över huvudet. Förhoppningsvis blir det också lite soliga dagar så dom kan vara ute i stora trädgården och busa några korta stunder. Känns jätteskönt att vi redan har ett så bra staket på plats.  Känns mindre skönt att det redan ser ut i trädgården som om vi har haft 10 valpkullar i farten. Men näää, det är bara Wixzi som har roat sig med att dra sönder vår kaprifol (!), grävt 3 stora hålor, varav en vid grinden som gör att man nästan står på huvudet så fort man ska gå in i trädgården...., lämnar man dörren öppen till lekstugan drar hon ut ALLA saker som finns där och tuggar glatt i tron att detta är det närmaste hundben hon får komma.... Suck! Det är tur att man inte har läggning för att få nervösa sammanbrott för då hade jag legat på hispan för länge sedan!


Arix, som Peter har hemma på prov, verkar funka riktigt bra. Han är inte lika skällig och uppstressad som när han kom och funkar bara träningen som den ska så kommer han nog att stanna kvar i huset. På senaste träningen med Peter imponerade han stort på honom, och med lite mer träning är det inte alls långt kvar till uppkörning. Tror nog att han kommer stanna kvar i huset. Mycket social och trevlig kille som man inte behöver vara orolig för att låta barnen sticka in händerna till....  Wixzi och nu lärt honom hur man leker och dom far runt i trädgården som två yrväder. Men jisses - hon vet inte vad respekt för andra hundar är! Första dagen gick hon fram till hans matskål när han stod och åt, och tänkte att "tro inte du ska komma hit och äta upp den mat som husse och matte har köpt hem åt MIG!"  Jag kan lova dig, att han hade en helt annan åsikt i den frågan, vilket han ganska kraftfullt talade om för henne... Efter det är dom dock bundisar och bästisar!

Nej, nu ska jag till ridskolan med Evelina och "hjärntvätta" henne lite. Bara väntar på att hon ska önska sig en liten ponny i julklapp för då sticker jag och köper en direkt! :-) Hon är jätteduktig med hästarna och rider helt själv varje gång. Trodde jag faktiskt inte då hon är ganska försiktig av sig som person. En av hästarna ser ut som Lilla Gubben, så den är ju en given favorit...

Vi kommer att blogga och försöka lägga ut bilder på Akza under valpningen, så håll ögonen öppna här på hemsidan.

Ha en skön lördag! :-)

Kommentarer
Postat av: Maria & Gwen

Vilken underbar hund hon är Occragumman ;0) helt sanslöst och obeskrivligt härlig *ler*!!!!

Spännande med en ny hund i huset igen och hoppas nu för Peter´s skull att det kommer att bli en bra arbetskompis! Kul för Wixzi med en ny lek-kamrat...

Vad imponerad jag blir när jag läser om Evelina som rider helt själv!!! En superduktig tjej ;0) som ju i vår ska få rida på någon häst som finns på Gesta... och borsta och pyssla om... det ska vi fixa!

KramM och trevlig helg!

Postat av: Linda & Bixie

Mysiga goa Occra säger jag bara. Härlig bild! Hon verkar ju verkligen njuta som den prinsessa hon är *ler*. Hennes dotter har fått mkt "mysfaktor" från sin mor tror jag. I helgen har Pierre varit på Kick-Off med jobbet och jag jobbar så Nilea har varit hos farmor. Lite trist tycker vi men "Bixan" har njutit fullt ut av att få ha mig för sig själv hemma. Legat i knäet och bara myst och studsat av glädje när jag kommit hem för hon vet att vi går ut bara hon och jag.... Jag ville verkligen ta med henne till jobbet den här helgen men va sjutton alltid någon som skulle blivit "algerisk" *ler*...Kram och ha en fortsatt bra helg!

2007-10-20 @ 23:06:00
Postat av: Carina & Bellis

Hejhopp!
Kul att se den nya vovven på bild, hoppas att det går bra med honom och att han kan vara i arbete snart.
Med tanke på groparna i gräsmattan så måste jag ju säga att jag har prov imorgon inom det området,
- Varför ska man vertikalskära en gräsmatta? - Hur toppdressar man bäst osv, så undrar ni något är det bara att höra av er :-).
Och kaprifolen blir säkert ännu finare nästa år, nu när den är "ansad".
Ha det jätte gott!
mvh Carina med fam.

2007-10-21 @ 17:17:07
Postat av: Lotta

ååh va go hon är occra poccra! :-) Kan säga att Bacco hade gjort precis samma sak om han fick chansen. Tycker fortfarande att de är skrämmande lika! ;-)

Kram kram på er

2007-10-21 @ 18:33:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback