Stolta, glada uppfödare!!!

I dag har vi ääääntligen träffat Maria och Caliber! Nordborna som i vanliga fall bor i Umeå, har nu varit nere några veckor i Karlsborg för att utbilda Caliber till polis-tjänstehund. Det har gått jättebra och Maria var så nöjd med sin galning till boxer.... :-)  Nu väntar en uppkörning när hon kommer tillbaka till Umeå, och får han godkändt där så är han Brukstorpets första tjänstehund polis!!! Och därtill boxer!!!!!  Denna kombination är ganska ovanlig... Vad jag vet är det bara Robban i Göteborg som har Occras pappa Acke, som har lyckats med detta. (och Bascos pappa, Play som Robban också hade, var även han polishund)

Vi åkte till Karlsborg idag för att kolla när dom tränade med Caliber. Det var råkallt, ruggigt och regnigt... men ÅH vad varm i hjärtat man blev är man såg den lille skiten! Han är lik både sin mamma och pappa och han har givetvis dom snygga Brukstorpets-öronen som man helst ska ha när man kommer från vår kennel...  Det är inte en helt lätt hund... men Maria har gjort ett kalasjobb med honom och hade riktigt fin lydnad och ett jättebra skyddsarbete. Gammel-husse Peter fick prova på att figga för honom, och vid ett tillfälle var det nära att han fick studera hur gräset i Karlsborg ser ut på lite närmare håll.... :-)  

Det var också jätteroligt att få träffa Maria som är så himla trevlig och gullig. Synd att det är baskans många mil mellan oss! Hon undrade så hur det var med alla andra i C-kullen, så gå in i gästboken och skriv lite om hur dom har det så hon kan läsa det när hon kommer hem till sin dator i morgon!

image43

Hela familjen var med i dag, så det blev en liten mysig utflykt tillsammans! Innan vi åkte gjorde vi rent i valplådan och Evelina passade på att gosa en lång stund med valparna. Hon tycker dom är såååå söta! Nu börjar "vita fläcken" ta sig ton... så den nya favoriten är "Lillis" som är den lilla svarta. Alla valparna har öppnat ögonen, och det är inte långt kvar tills dom är över lådkanten. Gråben (hanen) och en av dom grå (osäker på vilken) är dom som har försökt att ta sig ut några gånger. Tjockisen äter fortfarande så att han storknar...  och han spelar väl i en division för sig vad det gäller storleken. Annars tycker jag dom är jämna och fina och alla är go'a och runda om magen. Till helgen blir det avmaskning och smak på lite annat än bara Akzas goda mjölk. Hemskt vad tiden går snabbt! Snart är dom 3 veckor gamla.  Och jag tyckte det var nyss jag satt och var "valpmorska" vid lådkanten och SMS:de med Peter och Maria... :-)

image44

Wixzi såg första snön i veckan. Tyckte det var lite konstigt och sprang omkring hela lunchpromenaden som en häst som är lite uppskrämd. Ni vet så där med höga benlyft och "lätt" på foten. Hon var så himla söt!  Mindre söt var hon när hon tyckte att en dag med snö, kalla vinder och ca. 5 minusgrader också var en dag alldeles PERFEKT för ett bad i Ånnabodasjön!!!! Jag var ju helt bombis på att hon skulle stanna vid strandkanten, men det gjorde hon inte... Sen gällde det att verkligen hålla igång henne så hon inte blev kall, för då hade hon väl haft istappar under magen! (som tur var doppade hon inte hela kroppen utan nöjde sig med ett litet magdopp....)  Vi körde även lite lydnad och belönade med att kasta snöbollar. Kul men konstigt tyckte W. som stod där och letade efter snöbollen. Lite uppspelt var hon nog också då hon i fria följet gick och bet mig i knäna hela tiden. *asg*  Hon är så söt!  Idag har han skött sig jättebra och suttit lugn och fin i bilen nästan hela dagen. Får kompensera det med en riktigt rolig, aktiveringspromenad i morgon i stället. Nej nu ska jag hänga upp alla våra blöta kläder, ta mig en kopp te och slänga mig på soffan. Gäller att göra det nu, för när Peter kommer in vid niotiden är det bara Efterlyst och Insider som gäller.... *suck*  Ha det så bra alla!

Kommentarer
Postat av: Maria & Rickard

Jag sitter här och ryser när jag läser om Maria och Caliber... en sådan härlig och duktig tjej med en inte alltför lätt Caliber. När jag tänker tillbaka på MH:t så får jag "ståpäls"... Vilken hund!!!! Det är med det på näthinnan som vi kan förstå att är det någon som ska lyckas, så är det Maria!! En kanonhund med en superduktig förare som jobbat stenhårt med sin hund, härligt!

KramKram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback