På promenad i skogen

I dag har det inte blivit någon hundträning (Peter sovit hela dagen då han har jobbat natt) men Arix och Wixzi har varit ute i trädgården och förbättrat djupet på sina hålor i gräsmattan... Tror tyvärr inte dom är nöjda ännu... Kanske det bara är W. som letar efter Basco och Simon som bara har försvunnit för henne hux flux?...  Det har varit riktigt kalas-höst-väder och strålande sol. Jag och Evelina har städat och fixat, varit på sta'n och även försökt oss på att få en ridtur på ridskolan. Den hade tyvärr höstlov idag så det blev ingen ridning för lill-tjejan.  Nästa höst tänke jag att hon skulle få börja på "riktiga" ridskolan och kanske det blir ett inköp av welsh-unghäst-sto till sommaren också? (Ni som har läst Marias gästbok på www. hundkojan.nu förstår nog vad jag pratar om!)

När Peter vaknade gick han ut och cyklade en runda med Arix medans jag och Evelina tog ut W. i skogen på en promenad. Evelina gömde boll (långt ner i en lya av något slag där jag var tvungen att sticka ner handen låååångt för att fiska upp den innan W. hade grävt upp halva skogen. Var livrädd att något litet djur skulle bita mig i handen!!!) Sen gick vi på lång skogspromenad, o.k lång för att vara i Evelinas värld, där vi hittade stockar att balansera på ivrigt påhejade av W. som hoppade fram och tillbaka över stocken MITT framför fötterna på Evelina.... Vi hittade även några träd man kunde göra slalombana av där W. tyckte det var dö-kul att gå slalomen så att hon mötte oss hela tiden och därmed också kunde ge E. en puss i ansiktet! Ö. h. t är W. väldigt lugn och försiktig när hon är med Evelina. Kanske inte så att E. kan stå och vifta med bollen utan att hon hugger efter den.... men hon är inte så där framfusig och intensiv som hon kan vara med mig.  Jag tror både W. och E. tyckte det var en mysig runda i skogen! Det gläder mig att W. funkar så bra med barn. Jag skulle utan vidare kunna tänka mig att lämna dom båda i samma rum utan att vara orolig för att det skulle hända något. Så tänkte jag inte direkt om Simon.... och inte Basco heller för den delen för han var så himla intensiv och burdus!

Arix och också en sån där riktig "go-hund" som bara vill ha klapp och kel när han är inne i huset. Evelina är dock lite bränd av tidigare hundar tror jag.... för hon vill INTE klapa Arix och har väldig respekt för honom. Beror nog mycket på att vi sa att hon absolut inte fick gå fram till Simon etc. (fast än han var väldigt barn-kär. Vi litade dock inte på honom till 100%...)

Nu börjar vi få en riktigt bra lista med intresserade valpköpare! Några av dom har redan bokat tid för ett besök så fort valparna har fyllt 4 veckor, och det ska bli roligt att träffa alla! Vi som tidigare trott att vi kanske skulle stå kvar med alla valpar efter nyårsafton (å hemska tanke!) kan nog börja slappna av lite.... :-)  Evelina frågade om även "vita fläcken" skulle säljas vilket jag sa att jag givetvis hoppades. Hon blev bara sååååå ledsen och började storgråta för INGEN får köpa hennes lilla älsklings-hund!!!  Gav mig inte in i några större diskussioner om detta just nu utan tänkte att jag tar upp frågan igen när valparna är 7 veckor så får vi se om hon fortfarande tycker det är lika kul att sitta och kela med "Vita fläcken"....

Nej, nu ska jag gå och lukta på lite go' valpdoft!

Ha en trevlig Halloween-kväll!

Kommentarer
Postat av: Maria & Gwen

Vad skönt att ni har valpköpare till hela bunten, så härligt! Har ni kollat måndagen den 19:e om den fungerar för er att vi får hälsa på?! Eller kanske fredagen den 16:e på kvällen?? Det har jag inte kollat upp med Rickard men... kan det fungera? Är det tiken "vita fläcken" som hon vill ha? Tror nog inte heller att hon vill ha den sedan... när dem bits och nafsar som små pirayor ;0).

Hihi... Nyponrosor är fiiinfiiina *ler*

Tjing-Tjong


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback