Helvetet på jorden har börjat....

Från och med nu är det helvetet på jorden som har börjat.... Det är 2 veckor kvar och kanske några dagar, innan det tar slut. Jag ni förstår säkert att jag pratar om våra kära huliganer, terrorister, pirayor, krokodiler och jävulsbarn som lystrar till namnet "Brukstorpets D-kull".  Ni tycker säkert att jag bara överdriver och tror att livet som uppfödare bara är att sitta och gosa med gosiga, kramgo'a valpar med sina söta valpmagar.... Och för att slå hål på denna myt vill jag ge er ett smakprov på hur en morgon hos oss kan se ut:

04.06   Vaknar av att det tjuuuuuter och vrålar från valprummet. Sådär som dom låter när dom är hungriga och arga och bara vill uuuuuut från valplådan. Icke att tänka på den tiden på dygnet. Stänger alla dörrar som går, lägger 2 kuddar över huvudet och försöker somna om. Valparna låter så i exakt 26 minuter innan dom lugnar ner sig igen

.... trodde jag....

06.30  Vaknar av tjutet av min väckarklocka och masar mig upp för att göra mig i ordning. Drar undan drapperiet till valprummet och möts av TOTAL förstörelse!!!! Tidningstrimlor ÖVERALLT. Valpbajs. Valpkiss. Filtar som ligger utspridda över hela rummet och mitt i allt detta 8 stycken galningar som tittar upp på mig med sina oskyldiga små ögon som säger att "VI vet inte hur det här hände! Det måste ha varit mamma Akza!"  MEN GE OSS NU KÄK FÖR HELVETE FÖR ANNARS KANSKE VI GÖR OM DET I MORGON NATT IGEN!!!!!  Ger dom mat i denna röra och släpper sedan ut dom på verandan hos mamma Akza där dom får sig en slurk "efterrätt".    Hinner inte göra i ording allt (även dom andra hundarna ska ut, få mat, Evelina kommer upp och vill pärla pärlplatta, jag ska göra mig i ordning inför jobbet....) så jag väcker Peter och ber honom göra klart i lådan. Frågar honom om han hörde dom kl. 4 i morse. Vad tror ni??????? ....


08.12  Snubblar in på den utbildning jag skulle på idag och är givetvis den ende som kommer försent. Ursäktar mig med att det var en lite jobbig morgon idag då jag har 10 stycken där hemma som är under 4 års ålder.  Kursledaren såg lite förskräckt ut, men jag tror hon blev imponerad över min snygga kropp trots alla dessa graviditeter.... Ja det tog ju ett tag för mig innan jag fattade att hon (till skillnad mot mina kollegor!) var den enda som inte visste att 8 av dessa var hundvalpar.....


Får några timmars andrum när jag är på jobbet (tack gode gud att man har ett jobb!!). Ganska lugnt på förkvällen. För att mota Olle i grind tänkte jag att jag skulle trötta ut dom och släpper därför ut dom i huset.  Dom är helt vilda. Herregud vad det har hänt mycket över bara en natt!! Inser att mina byxor är väldigt roliga att kampa med, och "herr rundskalle"  VÄGRAR att släppa dom utan kasar runt med mig på köksgolvet. När jag står stilla ruskar han och vill döda mig. Kommer det någon annan för nära morrar han som en riktig lejonhane. Jisses vilken hund!
2 av dom skiter på mattan vid soffan (tack gode gud att dom är bra i magen!) och 2 kissar i hallen, vilket övriga 4 valpar glatt skuttar omkring i.....

Nu är det tyst och lugnt. Akza är portad från att gå i närheten av deras rum (= dom vaknar och börjar yla igen!) och jag ska äääääntligen sätta mig i soffan med min kvällsmat- glass & chokladsås.

I helgen ska vi för övrigt bestämma vilka som får köpa hund från oss och vilka det blir. Vi hör av oss! :-)

Kommentarer
Postat av: Maggan

Hallå Peter, att tekniken kan vara lite svår för en karl kan jag förstå!!
När du loggat in på din blogg så välj bild, lägg in foton där så hamnar dom ju i ett bildarkiv, du kan lägga in flera foton. Sen väljer du nytt inlägg, där skriver du ju rubriken och text som vanligt typ bla bla bla sen vill du har ett foto i miniformat mitt i inlägget då klickar du på rutan med ett träd på, bocka för rutan vid det fotot du vill ha. Längst ned kan du välja att lägga in fotot som miniatyrbild.Sen är det bara att variera mellan text och foto. Superenkelt!!!

Postat av: Linda

Tjöt av skratt när jag läste detta inlägg. Alltid lika kul att läsa!

Kram
Linda

2007-12-02 @ 22:32:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback