Åhhh... Jag tror jag blir galen!

Ja vad ska man säga... W är inne i en HELT galen period! Hon yrar bara omkring som ett muppo rent ut sagt!!!  Den vanligt timida, tysta lilla hunden på kontoret tog och skälde ut en karl idag efter notor, bara för att han ville lämna tillbaka sin rumsnyckel.... *suck*  Och kommer det in någon på kontoret så kastar hon sig in i buren för att vakta sitt tuggben.... och är vi ute och går reser hon ragg bara för att hon ser en gråsugga på backen.....  Jag, jag förstår väl också att hon är inne i någon period med hormoner som sprutar i skallen på henne, men inte är hon roligare att hålla på med för det inte! Vi har backat i träningen och håller oss till moment vi kan. Jag försöker mest att hålla henne i skinnet så hon inte flyger på allt och alla...

Ett tips är att INTE gå till veterinären när hunden är i denna period. Det gjorde jag för att jag skule ta rabies-blodprov på henne (är det spökåldern eller har hon möjligen rabies???? ). I väntrummet gick det väl ganska bra när alla katterna låg där i sina burar, men sen kom det 2 småhundar som W bara höll på dööööö när hon såg. Hon visste inte om hon skulle anfall, sticka ut bakvägen, hoppa upp i mattes knä, gå bort och leka med dom eller anfalla en gång till. Det var en cirkus vill jag lova.... Och då samtidigt stå och visa upp stamtavlor och komma ihåg telefonnummer... *suck*  Inne hos veterinären sedan började han med att spruta desinfektionsmedel på bordet. Med samma flaska som vi sprutar W på nosen med ibland när hon härjar loss... Bra början... NOT!  Sen luktade hon på bordet och fick stora nysattacken av lukten.... och sen skulle han tvunget ha UPP oss på det bordet vilket W tyckte var ganska onödigt. Hålla fram tassen kunde hon väl gå med på, men när han skulle sticka så tror jag minsann att stackars hundskrället höll på att dö på kuppen.   Herregud.....  Hade det inte varit för att jag VET att jag skrivit blogg för några månader sedan då jag lovprisade henne som hund, så hade jag nog undrat vad det är för snurrpella jag har här hemma egentligen.

Spårade med henne i förrgår för första gången på flera, flera veckor. Hon gick faktiskt riktigt bra! Skönt att det är så mild höst, för då kanske jag kan lägga lite fler spår innan vintern.

Helgen 17-18 november ska jag på IPO-kurs i Kristinehamn. Det är någon dobberman-kille som är figurant, som jag inte känner till, men det är egentligen skit samma. Jag vill åka dit för att få lite inspiration, någon som ger mig tips på hur jag ska jobba vidare med lydnaden etc. Inte så mycket för skyddet, då jag känner att hon har det så pass naturligt. Det ska jag ta tag i till våren istället.

A. mår bra med sina valpisar. Dom är jättefina i hullet och växer bra. Vissa FÖR bra...  Blir bara så trött på A. som har NOLL KOLL på sina valpar och var hon sätter tassarna. En vacker dag kommer hon att ha ihjäl någon av dom....  Vi rusar fram till valparnas undsättning när dom tjuter allt för mycket. Och där ligger A och glor på oss och fattar inte alls varför vi gör denna brandkårs-utryckning.

Nej nu är det Bollibompa-dags med morots- och gurkdipp.

Tjing!

Kommentarer
Postat av: Maggan & Bilbo

Hahaha, det är inte lätt att vara BIGBOSS och liten och rädd samtidigt, lilla tiken fattar ju nada vad som händer med alla hormoner, stackars liten tös. Du kan få låna Bilbo som ett gott exempel om W ska ta fler blodprover, för som tur är så nästan älskar han att lämna blodpover, van som han är. Om han vore frisk och vi bodde närmare en stor veterinärklinik så skulle han absolut få bli blodgivare. Till helgen får vi hämta våran lilltös, längtar som tusan på att få torka valpkiss, NOT. Men det är ju husses hund så jag ska bara syssla med det mysiga och gosiga// Maggan & Bilbo

2007-11-02 @ 22:34:15
Postat av: Johanna

Grattis till er lilla valp. Vad heter hon?
W. hälsar att hon är avundsjuk på att valpen får busa med en boxer på dagarna för det är det bästa hon vet!!! Hon saknar verkligen sina boxerkompisar... även om Arix är helt o.k att busa med. Men han fattar ju inte när man ska brottas och stångas. Han vill bara jaga och springa....
Lycka till med lilltjejen! Uppdatera er blogg så vi får följa er hur det går!!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback