Våren är här?

Måndag och på pats på jobbet igen efter helgen. Tycker verkligen om mitt jobb!! Är jag på jobbet så tycker jag det är jättekul ,och är jag hemma tycker jag det är jättemysigt och skönt. Tur är väl det, för annars hade ju något av dessa två varit ganska jobbigt att dras med i livet?!  ÄÄÄÄÄlskar ljuset som har kommit nu när det börjar bli vår. När jag går upp kl. 05.30 är det ljust ute och fåglarna kvittrar. Härligt! I närheten av oss finns något som heter Tysslingen som är kännt för alla sina svanar som kommer så här års för att äta upp sig efter vintern. Det är tusentals fåglar där varje dag, och min väg till jobbet går genom deras start- och landningsbana. Det är en mäktig syn att se när dom kommer, kan jag lova!

Helgen har annars varit så där precis lagom skön och mysig som bara en hemma-helg med familjen kan vara! Lördag var det som vanligt hundträning, där vi la säsongens första spår. JIPPPIE!!!!  Occra gick så himla bra! Lugn, metodisk, koncentrerad - och ändå blåste det halv storm!  Peter och Evelina anslöt vid klubben när det var dags för skyddsträningen. Då åkte jag och Evelina vidare till stallet där det var första omgången i Ridsportallsvenskan. Kul att se, och Örebro tog en andraplats om jag inte fattade fel. Evelina tyckte det var jättekul och munnen gick heeeela tiden....  Vi åkte sedan och köpte lördagsgodis och därefter träffade vi Peter vid Mc Donalds och åt lördagslunch. Hem och lekte med grannens barn och var ute i trädgården till 19.00. Härlig vårsol!

Söndag var det SNÖ när vi vaknade... *suck* men solen tittade fram och det blev ändå några plusgrader. Min underbara, älskade sambo satte igång att storstäda och jag hängde på! Evelina var inne hos grann-tjejerna så vi for fram som några riktiga skurtanter i huset!  På eftermiddagen kom sedan en f.d arbetskompis till Peter och hälsade på. Hon bor faktiskt nästan "granne" med oss! (o.k 1 mil kanske mellan oss)  Hon håller på mycket med hund och var nu intresserad av IPO. Ska ev. ha en kullsyster till min blivande valp. Det hade ju varit hur kul som helst!!!  På söndag ska hon och jag åka och titta på valparna i alla fall. Äntligen!! Det blev en eftermiddag med mycket hundsnack, kaffe och hundfilms-tittande. Roligt!!  Sedan gick Evelina ut med Occra i skogen.... och alla grannbarnen hängde på.... Occra blev lite förvirrad men hängde med! :-)

Nej nu måste jag jobba lite. Hörs igen!
tjing!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback