Våren är här!

Åhh vad härligt det är att våren äntligen verkar vara här! Får hoppas att det håller i sig och inte kommer något trist bakslag med snöstorm och minusgrader.... Evelina var sjuk och hängig i går så dom ringde på mig från dagis. Det går mycket magsjuka där just nu, så jag var hemma även i dag för att se åt vilket håll det skulle gå. Det gick raka vägen uppåt för idag har jag haft en superpigg liten tjej hemma som har velat vara ute HELA dagen!!! Stört omöjligt att få in henne ens för att få i henne lite mat... Kände nästan lite dåligt samvete för att jag inte var på jobbet istället, men det vara bara en liten stund... :-)  Vi har haft en supermysig dag tillsammans då vi har varit ute och fixat i trädgården, varit på utflykter och lekt med kompisar. Hundarna har varit ute i trädgården dom också men jag blir galen på deras skällande. När jag tar ut en hund står dom andra två kvar och låter som om dom håller på att dööööö (vilket dom förmodligen gör också p.g.a avundsjuka att dom inte får vara med! ) Occra fick en hel del klickerträning med allt ifrån att morra, snurra runt, backa, gå fot m.m  Hon var även med Evelina ut i skogen och fick göra lite "uppletande". O.k  Evelina är kanske inte så duktig på att gömma leksakerna, men hon försker i alla fall göra så att Occra inte ska hitta den - på sitt eget lilla sätt...   Sedan la jag ett spår till Akza på ängen vilket hon tog i full fart. Det märktes verkligen att hon har saknat att spåra!  Efter det tog vi ut cykeln för första gången sedan vintern har försvunnit. Blev en härlig tur med Evelina i cykelsadeln och Akza springandes bredvid. Vi stannade vid en skogsbäck som hade förvandlats till en stor, skummande fors vilket Evelina tyckte var häftigt. Hon envisades även med att bada .... (Ja fötterna alltså. Tur hon hade gummistövlar!)  Det var ett jättehärligt ställe som vi hittade som jag kommer att komma tillbaka till och motionera hundarna (brant skogsbacke ner till bäcken från vägen).  Hemma igen var det Basco som fick komma ut då Evelina ville träna även honom lite. Det funkar inte riiiiiktigt lika bra kan jag säga.... B. är nämligen så himla speedad så han kan lika gärna hugga Evelina i fingrarna som att ta bollen. Ja inte för att vara elak, utan för att han så väldigt gärna vill HA just DEN bollen!!!   Jag kastade den över ängen några vändor så han fick springa efter den. Latmans-motionering av hund....   Han är ändå ganska trött då han i princip hela dagen har stått och skällt i trädgården...

När min kompis Sofia var här med sina två barn roade sig hundarna med att leka "tafatt" runt poolen. Akzas favvis-lek! Occra satt givetvis vid husväggen och solade under tiden... :-)

Nu tycker min dotter att jag ska göra henne sällskap och titta på Emil. Så får det bli. På återhörande!

p.s  SNART ska jag hälsa på min valp!!!! Spännande!!! d.s

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback