Allt går upp och ner...

Just nu känns det som att åka berg-och-dal-bana hela veckan....

Ena stunden....
... gläds jag otroligt mycket åt att jag ska få en ny liten valp som det bara ska bli såååå kul att börja träna och knyta kontakten med! Var på besök första gången hos "min" valp i söndags. Då var dom 4 veckor och satt mest som några ulliga knyten och blinkade med ögonen. Dom försökte sig på att morra och kampa lite men det är inte lätt när man tappar balansen och man bara är såååå trött eller såååå hungrig... :-) Rappa, som är mamma, är jätteduktig, lugn och balanserad som mamma. Det är 4 tikar att välja mellan och som valpköpare får man önska ett förstahands- och ett andrahands-val av valp. TOTALT OMÖJLIGT!!! Jag ska givetvis åka dit fler gånger, men när dom är 6 veckor måste jag ha bestämt mig. Känner att jag kan överlåta detta beslut åt uppfödarna som ser valparna hela dagarna och jag tror att alla hundar i den kullen kommer att bli kalashundar. Men jag ska dit fler gånger och se om det är någon som fastnar lite extra i mitt hjärta. Vi får väl se! 

Andra stunden...
... bokar jag tid för veterinärbesiktning av Occra då jag vill veta att hon är "frisk och kry" när jag nu ska omplacera henne. Dom nya "ägarna" har redan bestämt sig för att låta sterelisera henne vilket känns jättebra. Särskilt med tanke på att dom har en annan hane redan.  Just nu är fröken skendräktig och ser ut som en mjölk-kossa i sina juver. Men lika glad och go' är hon för det. Hon ääälskar våren! I går var det dock alla tre hundarna som låg utsträckta på altanen och gottade sig i solskenet. Såg så härligt ut!  Jag ska hem till Kai och Lena (som dom heter) i Västerås till helgen. Det känns att själva "överlämnandet" kryper närmare och närmare även om man på något konstigt sätt försöker hålla det ifrån sig. Givetvis vill jag ju att hon ska flytta, annars hade jag inte omplacerat henne, men en annan del av mig tycker det känns fruktansvärt jobbigt

Ena stunden....
... har jag massor av planer och tankar kring hur jag ska jobba med min nya valp. Tycker jättemycket om att jobba med valpar och unghundar, träna vardagslydnad, miljöträna, busa & leka, skapa förtroende och "teamwork". Ska bli så häftigt att ha en hund som hela tiden VILL jobba med mig och som man inte behöver böna och be om uppmärksamheten på.

Andra studen...
... känner jag att det nog inte bara kommer att bli helt lätt... Ett turbomonster som ska klara av att leva i vår familj med allt vad det innebär. Kunna vara med på jobbet utan att jag får sparken.... En hund som jag så gärna vill tävla IPO med och helst vill låta bli att göra alla misstag på vägen (tänk vad mycket enklare det hade varit då!)

Men mest hela tiden så är jag i alla fall så lycklig över att våren, solen och värmen är här! Nu är det ljusa kvällar och jag kan träna hund efter att Peter kommit hem utan att ha med mig pannlampan... Man är ute hela dagarna, man kan lägga spår, hundarna kan vara ute i trädgården och busa... JIIIIPPPIIIIIIEE  !!!


Kommentarer
Postat av: Maria & Gwen

...du vet att vi tänker på dig ;0) och du får vara ledsen... men du gör rätt!

KramM


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback