Åh vilket guldjobb jag har!!!

Tog med mig Occra till jobbet idag, Hon var jätteglad och blev som vanligt helt till sig när hon fick träffa Micke igen. Slumrade in vid mina fötter men var snabbt uppe med huvudet när jag kom in med min frukost-smörgås med leverpastej...  Vid lunchtid drog jag på mig jeans, kängor och jacka och traskade ut i skogen. Det var dökallt och blåste halv storm! Jag som hoppades på lite vårvärme. Men skogen var i alla fall SNÖ-FRI! Hurra!!! Occra var helspeedad och hoppade och skuttade och busade som en kalv på grönbete.  Vi firade vårens ankomst med ett spår till Occra som gick lite kors och tvärs över stock och sten. Avslutade med att gömma bollen som slut. Efter att jag lagt spåret gick jag en liten promenad så det skulle få ligga lite. Occra slääääpade benen efter sig eftersom hon mycket väl visste att vi skulle vända tillbaka och ta spåret sedan.

Spåret gick sedan i ett rasande tempo (SBK-spår, Inte IPO) men hon var ändå ganska noga i spårandet. När hon fick tapp vände hon tillbaka och letade snabbt upp det igen. Åh vad roligt hon tyckte att det var!!!  När hon väl hade hittat bollen busade och kampade vi med den och sedan bar hon den hela vägen hem igen, men svansen stolt i vädret. Då jag emellanåt kom åt att få tag i snöret drog hon iväg med mig fullständigt och tänkte minsann inte släppa den ifrån sig! 

Jag har verkligen en lyxig tillvaro som kan göra detta -  på min lunchrast!!! Att ha skogen inpå knutarna och ha en förstående arbetsgivare är guld värt. Då kan man leva med att lönen inte är den bästa.... Det här ser jag som en löneförmån! Att jag inte kunnat ha hund med på jobbet vet jag inte hur jag skulle ha löst mitt / vårt liv. Har förberett dom på att goa, snälla, lugna Occra kommer att bytas ut mot en ylande, ej rumsren, hårig monstervalp istället. Ibland måste jag erkänna att det känns lite tungt då man tänker på hur jobbigt det kommer att bli i början med att få in "vardagslydnaden". Det är ju så himla praktiskt att ha en hund som är så lätt att ha med över allt (Occra alltså)  Jag får trösta mig med att Ålli var likadan, så förhoppningsvis klarar jag av att även förklara för den här valpen vad det är för spelregler som gäller om man ska leva sitt liv tillsammans med mig... :-)

Kl. är 21.30 och jag är vaken och ligger INTE i TV-soffan!  Nytt personligt rekord tror jag minsann!  Men så har jag också suttit fast några timmar i Tradera-träsket.... *suck*

Vi hörs snart igen!

Tjing!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback