Hur gör man för att valpen ska få vatten????

Gick upp i morse och tänkte att "vad skönt. Det HÄR är alldeles lagom värme idag!"  Tittade sedan på klockan och insåg att den var 07.30 vilket innebär att värmen lär nog stiga ytterligare några grader....  Det ÄR varmt, men visst är det härligt?! Lite grillade kycklingspett och tsatsiki så behöver man väl inte lägga ut pengar på charter till Grekland inte!

Hundarna tycker inte det är vidare roligt dock. Minst en gång om dagen brukar W. stå vid gallret och bara tjuta och skrika för att hon vill komma in. Då slänger hon sig ner på golvet och somnar på två röda. Skönt att man har AC ! Trodde väl aldrig riktigt att vi skulle få användning av just den funktionen på värmepumpen....  Det är ju bara så in i basken svårt att se till att dom får sitt vatten! Jag fyller på en stor vattenskål och ställer på trappan. Basco skyndar sig dit och dricker, Akza får sedan på nåder dricka lite (medans Basco står och övervakar) och sen kommer då Wixzi dit och kör sin vattenshow. Hon hugger i vattnet, slänger upp huvudet och spottar ut vattnet så det kommer över henne igen, börjar lite försiktigt med att krafsa med ena tassen i vattnet för att på slutet hoppa jämnfota med tassarna, välta hela skålen och dra ner den från trappan. Inte mycket vatten blir det att hon dricker och bredvid står dom stora hundarna och suckar och längtar efter att få dricka mera....  Hur f-n gör jag om jag inte vill gå ut och vara vattenvakt hela dagen?????? 

När W. är lagom blöt om tassar och nos går hon vidare till någon jordig hörna i vår rabatt och gräver ett stort hål vilket gör att hennes nos ser ut som en chokladdoppad schäfernos istället. När ja tittar ut nu genom fönstret står hon och kampar med våra otroligt vackra djuprosa pioner så kronbladen yr omkring. *suck*  Hon har alltid något bus hon hittar på när hon är ute. Hon och Basco är ju fortfarande polarnas polare och står och smågnabbas hela dagarna. Svårt att få till någon vettig träning med henne i värmen. Hon växer i alla fall så det knakar. T.o.m så att jag själv ser det. Blir mer och mer lik en malle..... (Undrar jag om jag fick med mig rätt valp hem? Dom kanske bara ska testa hur långt våra kunskaper räcker om hur exteriören på en schäfer ska vara? )

Nä nu jävlar måste jag ut och stoppa monstret. Nu har hon nämligen släpat ut 3 av stolsdynor på gräsmattan och står och hoppar jämnfota på dom. Med blöta + jordiga  - alltså leriga - tassar.  Stoppa valpterrorismen i denna värld!!!


Kommentarer
Postat av: Kattis

Men hallå !
Det är klart att det är en schäfer......
Just det där med att omplantera perenner
är absolut rastypiskt !
Ferry blev tom omplacerad pga att hans matte härsknade på att gräva ner blommor och buskar flera ggr om dagen !
Det går över om ett par år ! Tålamod bara !
Krama monstret från mig !
Hälsningar, Kattis


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback