Visst är jag snygg?

33427-24
Här är Occra med sin "favvis-boll-som-jag-får-ha-här-inne-när-jag-leker". Det är den som Evelina brukar gömma på hallgolvet. Heeelt osynlig för Occra....  Det är den vi brukar spela fotboll med i vardagsrummet också, Occra och jag. Kul tycker hon. Frustrerande tycker Akza och Basco som är instängda och inte får vara med....  Det är även den jag i kväll har lärt henne att balansera på nosen. Inte så himla svår när man är boxer, men hon såg så söt ut där hon satt och "skelade" med ögonen och väntade på mitt "varsågod". Får se om husse kommer hem snart så han kan ta en bild på detta som jag kan lägga ut till er blogg-läsare.

I dag har vi också tränat lite vidare på tricket "städa". Jag tycker det vore så oerhört praktiskt om Occra kunde lära sig det. Jag har klickern, godis, ett litet gosedjur och en korg. Att få henne att hålla fast gosedjuret är ju ganska lätt, men att sedan få henne att lägga det i korgen är ju lite knivigare. Ändrade så att jag höll korgen i mitt knä och fick då in några "fullträffar" när hon ville ge djuret till mig men istället kom åt korgen. Jag hade tunnbröd som godis vilket kanske inte var det mest upphetsande jag kunde hitta, men hon tyckte det var roligt att få hitta på något i alla fall.

Det jag tycker är svårt med alla klicker-övningar är att dom lätt fastnar i ANDRA klickerövningar dom har gjort. Vi har ex. lärt henne att låta som en MC (morra på det sättet) och det tar hon ju till i tid och otid när hon inte riktigt förstår vad jag vill. Likaså lägger hon sig gärna med huvudet mellan tassarn, vilket är en sak jag gjorde med henne för 100 år sedan och därefter inte har tränat det med henne på ytterligare 50 år.... minst....  Måste erkänna att de saker man klickat in oftast sitter som berget!

Nästa helg ska vi på IPO-kurs med en massa schäferfolk. Undrar om jag kommer att bli sugen på schäfer då igen... Dom senaste dagarna har jag dock varit övertygad om att jag ska vänta med ytterligare en hund. Jag HINNER inte och jag blir galen redan som det är med att ta hand om dom vi har. Har pulsat i knädjup snö nu flera dagar i rad, och när man gör det kl. 05.30 på morgonen i kolsvart mörker och med snö från trädgrenarna i skogen som letar sig in i nacken.... då inser man att det ändå är frimärksamling man ska ägna sig åt!

Min otrooooooligt arbetskrävande hund har nu efter sitt lilla klicker och "trix"-pass lagt sig vid mina fötter här vid skrivbordet och börjat snarka.... Jisses... Ja, någon krävande arbetsmaskin till hund kan man knappast beskylla henne för att vara! Men en otroligt gosig, mysig och social fröken som är aldeles speciell på sitt eget lilla vis och som charmar alla som inte har ont av hundar som vill sitta i knä:t och pussas med vidrig andedräkt...., ja det är hon allt!

Parabolen har fått någon felinställning efter stormarna här, så jag är utan TV ifall ni undrar varför jag har blivit så flitig på att uppdatera bloggen. Å så håller jag ju mitt nyårslöfte! Ja, det ena av dom i alla fall... Det andra har jag fortfarande inte fått några råd från er, kära bloggläsare !  Ja, om det nu ÄR några som läser bloggen vill säga....

Tack och godnatt! I morgon är det fredag och Emelie kommer hit. Kalas i dagarna två för släkt och kompisar till Evelina. Trevlig Helg på er!

 

Kommentarer
Postat av: Bellis med matte.

Klart att du ska hålla fast vid BOXER, Johanna. Det är väl ingen ras som slår dom i charm!

2007-01-26 @ 14:43:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback