Våran 3-åring

33427-23
Här har ni våran underbara 3-åring i egen hög person! Vem som är hennes största idol tror jag att ni kanske kan lista ut själva.... I går fyllde hon år och firade dagen med att vara hängig, snorig, grinig och klädd i pyamas hela dagen... Fyller man år för man göra som man vill ! :-)  Det var TÄNKT att dagen skulle vara att hon fick paket på sängen av mamma, åka en liten stund till dagis, bjuda glass på sina dagiskompisar, bli hämtad tidigare och firad av mormor, morfar och mamma på eftermiddagen. Peter är på kurs i Stockholm tisdag och onsdag så han kan tyvärr inte vara med på själva födelsedagen.

Verkligeheten blev dock en annan.... Kl. 5 på morgonen väcker Peter mig och säger att hans bil är trasig och han måste ta min bil. Javisst, säger jag lite sömnigt, och somnar sedan om. Kl. 08.30 inser jag plötsligt att det innebär att JAG inte har någon bil! Ringer och kollar av med jobbet om det är o.k att jag är hemma vilket det är. Säger till dagis att vi får vara hemma isället. Sen blir det istället en dag med mycket Evelina-lekar (jag har bl.a varit sjuk patient, dagisbarn, dockans mormor m.m.). Min mamma och pappa kommer vid lunchtid och jag inser då att Evelina egentligen borde ha sovit lite lunchvila. Hon är såååå grinig och mormor och morfar får knappt titta på henne utan att hon får utbrott! Trist för mina stackars föräldrar, men dom inser förhoppningsvis att hon bara är en trött och förkyld 3-åring. Det ligger en stor hög med paket på golvet när vi sitter och fikar, men hon är knappt intresserad. Sådan har hon alltid varit vad det gäller paket och godis. Får se hur länge det håller i sig....  Det blir glasstårta med 3 ljus i och sedan paketöppning. Hon får en Pippi-peruk, sångbok med CD-skiva. Lilla Gubben-gosedjur, leksakspiano, Flexitrack-bana med dinosaurier, tuschpennor, pussel m.m  Pianot var en riktig "hit" och där sitter hon gärna och spelar och sjunger på dagarna.  På lördag kommer min bror med familj och på söndag kommer 5 kompisar till Evelina och deras föräldrar för att ha lite kalas. Även farmor och farfar dyker upp och dom stannar sedan en vecka då dom ska på någon camping-kurs i Örebro i slutet av veckan.

Själv är jag brakförkyld!!! TV:n funkar inte (något med ViaSat-kortet) utan jag får titta på alla gamla filmer vi har istället... Började redan i måndags med att bara vara en sån där genomjävlig måndag som vissa dagar kan vara. Allt gick tokfel på jobbet. Inte bara för mig utan för alla avdelningar. Jisses... Man bara önskade att dagen tog slut så snabbt som möjligt. Fasade lite för ridningen på kvällen och bävade att även den skulle gå dåligt - men tvärtom så gick det så himla bra! Jag fick "loss" henne ganska snabbt och sedan var hon väldigt trevlig att rida. Vi tränade på förvänd galopp och början till galoppombyten, vilket hon var en klippa på. Jättekul!!! Det är tur att man har sådana här ridtillfällen ibland för annars lägger man nästan ner det här med ridningen.....  Nu längtar jag redan till nästa måndag igen! :)

Nu väntar sångstund med Evelina. Ja, bilen funkar ju fortfarande inte... och snoret hänger på både mig och Evelina, så vi sjukskrev oss idag också. Hundarna får tyvärr inte mycket aktivering när jag inte kan lämna Evelina ensam på dagarna men det är inte mycket att göra åt. Boxrarna vill inte vara ute ändå då det är så kallt. Jag får ta fram klickern i eftermiddag får vi se vad det blir....

Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback