Nyårslöfte som jag nog inte kommer kunna hålla....

Hej på er!

Jag VILL verkligen försöka hålla bloggen uppdaterad med massor av rolig och spännande läsning för själv tycker jag det är jättekul att läsa ANDRAS bloggar!.... Ett nyårslöfte jag ska försöka hålla, men ni vet ju hur det är med nyårslöften....  En anledning till att jag inte skriver så mycket i bloggen är att jag tycker att det aldrig händer något "spännande" i mitt liv som är värt att skriva om. Men det kanske ni tycker, kära läsare?  Ett nytt sätt jag ska försöka mig på är att skrva "timma för timma" så ni verkligen får insikt i att det kanske ändå är bäst att jag inte bloggar så mycket......  Så här ser i alla fall 12 timmar ut i mitt liv, måndag den 8:e januari.

05.30
Vaknar av väckarklockan och inser att det är slut på alla sköna, slappa jullovs-mornar. Är inte ett DUGG sugen på att jobba och ligger därför kvar till 05.45 då Peters snarkningar gör att det ändå känns som ett bättre alternativ att gå till jobbet... Går till badrummet för att göra mig i ordning och vet att så fort jag släcker ljuset i badrummet kommer Akza att börja tjuta som en brandsirén, då hon har lärt sig att det är signalen för morgonpromenad med efterföljande frukost. Pannlampan på huvudet och ut i skogen med tre galna hundar. Ser bara 3 par ögon lysa i pannlampans sken och jag fasar för den dagen jag ser 4 par ögon istället.... (en älg? varg? förrymd psykpatient? )  Den här morgonen blir det dock så att jag ganska snart bara ser 2 par ögon, då Basco i skydd av mörkret passar på att se vad skogen har för gott att erbjuda honom denna morgon.  Han lyder inte mig då jag ropar på honom (husses hund...) och att väcka halva Närkes Kil kl. 06.00 för att man står och vrålar på en hund kändes inte som ett lockande alternativ. Går hemmåt med dom andra två och hoppas att han ska bli hungrig och komma efter oss.

 06.30Basco har fortfarande inte dykt upp och jag måste åka till jobbet. Väcker Peter som inte allt för munter ger sig ut med ficklampan för att leta. Han hittar honom borta hos grannen och in kommer Basco med svansen mellan benen med en sur Peter efter sig. Jag skyndar mig att åka till jobbet för att slippa ta del av Peters berömda morgonhumör.... Morgonpasset på radion och ett lätt duggregn på rutan. På jobbet och sätter på datorn, kollar mail och har ett konferensmöte med vaktmästare och städ.
07.30Förbereder dagens konferenser och går och surar över att jag måste stå i huvudreceptionen/caféet idag då den ordinarie tjejen har jobbat helgen och vill vara ledig. Inte hennes fel, men helt plötsligt känns det som väldigt mycket måndag.... Tar emot första konferensgruppen (7 lärare från en skola i Örebro) och visar dom tillrätta i huset.  Blir glatt överraskad av att vår receptionstjej dyker upp ändå!!! Hon hade fått in någon annan som jobbat helgen för henne, så hon kan vara här. YES! Plötsligt känns dagen mycket lättare! Chefen ringer och säger att hon är i Gbg. i dag, så hon kommer inte. Plötsligt känns dagen ÄNNU lättare!! :-)  Genomgång med köket om veckan som kommer. Hämtar kaffe och två knäckebröd med ost. Min frukost…  Kollar hemsidor (Brukstorpets gästbok, Hundkojan, valparnas bloggar, NA) och bloggar en stund. Kanske dags att börja jobba…
08.30
Fastnar lite i hemsideträsket, men sliter mig sedan för att börja jobba. Börjar göra några mallar för utvärderingar till gästerna som vi ska här på anläggningen. Ger mig i kast med ett program (Adobe Indesigne tror jag det heter) som jag egentligen inte kan, så det går inte så där lysande… men nu har jag ju lärt mig något nytt i alla fall!  Den andra konferensgruppen kommer och önskar få ommöblerat och har glömt att säga till om dataprojektor, så det är bara till att baxa lite bord och rodda lite. Trevligt gäng med humor, så det går ganska smidigt. Värre med ”surkunder” som vi har ibland… Det suger i kaffetarmen igen, men jag ska försöka lugna mig ett tag till.
09.30Ytterligare en timme som jag har kunnat hålla mig ifrån kaffet! Men nu jävlar får det vara nog. Det värsta är att jag så hemskt gärna vill ha något sött till när jag dricker kaffe. Inte så himla bra med tanke på hur mycket jag sitter stilla på min feta ända hela dagarna… Nej, ett äpple får det bli!  Har jobbat vidare på min utvärdering och blev så i gasen så jag passade på att göra några olika varianter. Har under denna timma även bokat in två konferenser samt pratat med en gammal kompis som ringde. Kul att höra hennes röst!
10.30Jobb, jobb, jobb…. Jag tråkar inte ut er med detaljerna. Det är ju trots allt inte en ”Kilsbergsarbetares blogg” ni vill läsa, eller??? 11.30Snart är det äntligen dags för lunch! Ska bli gott. ”Lunchröjer” för konferenserna, fyller på frukt, godis, vatten etc. En föräldraledig ”kollega i branschen” kommer upp för att fika med sin familj. Jag passar på att uppdatera mig på senaste skvallret i Örebros hotellvärld…
12.30Byter av Ingela i café/receptionen och får svara på lite frågor om skidspåret, snötillgången och öppettider. Vääääldigt vanliga frågor i den receptionen! Får undan några fakturor från helgen och tar ytterligare en konferensbokning.  Är äntligen dags för mig själv att få lite mat. Pannbiff, potatis, gräddsås, salladsbuffé, kaffe med liiiiiiten bit rabarberkaka. Mums! Måste väl erkänna att jag också lyckades slänga i mig 3 godisbitar när jag passade caféet. Så HIMLA onödigt! Jag MÅSTE skärpa mig med mitt ätande. Jag blir galen!!!! Har INGEN karraktär!!!!!
13.30Jobb…jobb…jobb…
14.30
Jobb…jobb…jobb
15.30
Slutar 16.00 och drar vidare till dagis för att hämta Evelina. Hon sitter och har kafferep med två kompisar när jag kommer men skuttar glatt upp från stolen för att följa med mig hem. Efter lite bus i hallen (det är jättekul att gömma sig i torkskåpet…) så följer hon med mig hem. Hoppar i alla vattenpölarna på väg till bilen vilket gör att overallen blir dyblöt…Men vad gör väl det när hon tycker det är så himla skoj?! Peppar, peppar verkar hennes värsta trotshumör avta lite, och nu är det inte bråk och skrik om allting. SKÖÖÖÖNT!
16.30
Hemma i huset och möts av ett yyyyylande tillhörande Akza. Vem annars? Släpper ut hundarna i trädgården som inte tycker det är så himla kul när det regnar småspik. Peter har varit hemma på lunchen och gått en rejäl prommis med dom.  Evelina och jag blandar hundmat, kollar om dockan har vaknat i sin docksäng och pysslar i ordning lite hemma. Hundarna får efter sin sejour i trädgården vara en stund i tvättstugan för att den värsta geggan ska rinna av innan dom går in i hundrummet. Passar på att dammsuga deras rum. Fy f-n vad skitigt där blir!!!
17.30Lagar mat och äter med Evelina. Leker med henne, kollar mail hemma och svarar på den samma. Kvällen fortlöper vidare med att Peter kommer hem vid 18.30  och jag sticker till mitt älskade stall kl. 20.00  Hemma vid 22.30, duschar, äter lite, varvar ner, kollar TV, slocknar i sängen….. Så brukar måndagkvällarna se ut!
Nu slutar jag denna blogg efter mina 12 timmars bloggande! Det var värt ett försök. Tror inte jag fortsätter med det…. I morgon kommer redogörelse för hur ridningen gick och ev. får Occra följa med till jobbet så att vi får tränat lite.

Tjing Bing!/Johanna    

Kommentarer
Postat av: Anonym

;0) det var superkul att läsa om din dag... riktigt skoj faktiskt trots alla olika typsnitt som du lyckats med och avsaknaden av radmatningar, haha!

Nu ser vi med spänning framemot alla dem inlägg som komma skall med inte alltför lång tid emellan... jag kommer att vara på dig som en HÖK....

KramKram
Ps. Kan informera om att Maddis just nu sitter och fixar med bilder till Lassito´s sida... ;0)

2007-01-08 @ 19:15:50
Postat av: Maria & Gwen

Konstigt... men informationen om vem jag är kom inte med... men du förstod nog att det var jag...
//Maria ;0)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback