Nu är det vinter!

33427-22

Oj oj! Nu var det verkligen vinter när man vaknade! Här har snö:at massor, och hundarna kunde inte skita ute på ängen för det var så mycket snö så bajset kom aldrig ner, om ni förstår vad jag menar... I skogen gick det dock bra tyckte dom! Precis som sin mamma så for Akza omkring och borrade huvudet ner i snön för att se om det finns något roligt att hitta där.  Och precis som vanligt så tycker Occra det är lite mycket snö, så hon går i dom fotstegen som jag trampar upp så hon slipper anstränga sig för mycket.... Vi hade tänkt en tur till pulkabacken idag men vi måste nog först skotta fram bilen och sedan är det väl för mycket lössnö för att man ska kunna åka utan att drunkna i snö. Evelina är fortfarande en liten försiktig dam som inte tycker om när det blir för kallt & blött eller läskigt på annat sätt. I går åkte vi 2 gånger ner för en liten pulkabacken och sedan tyckte hon att det räckte.... Å andra sidan är hon helt galen i att åka i Gustavsviks vattenrutchkana med massor av gupp och svängar. Hmm....

Gårdagen jobbade Peter mellan 10-16. Jag och Evelina hade lite lugn förmiddag och var hemma och pysslade i huset. Sen drog vi på oss vinterkläderna och körde till en pulkabacke som ligger vid mormor och morfars hus. Där blev det två åk.... och lite gunga... och sen ville fröken gå in till mormor istället. Hon tyckte absolut att jag skulle åka iväg och jobba (!) så jag lämnade henne där och gick ut på en långpromenad istället. Det var så himla jobbigt att masa sig iväg, det blåste kallt, trist att gå etc.  men efter 10-15 minuter kom jag igång, musklerna mjukades upp, man började få upp värmen och flåset.... och det var bara SÅ skönt! Jag höll ett jädra tempo (som jag alltid gör när jag är ute och går. Fråga mina kompisar hur det är att gå med mig på sta'n! ) och jag hade lätt kunna gå flera timmar! Nu blev det inte så, men EN timma blev det i alla fall innan jag gick tillbaka till mamma och pappa som hade dukat fram lunchen på bordet. Det är himla skönt att ha sina föräldrar i samma stad..... :-)

Jag har blivit SMÄLLFET !!!!! och vill himla gärna gå ner MINST 6 kilo. Fick inte på mig mina thermobyxor igår.... Problemet är att jag har noll karraktär och noll motiviation.

Argument: Mina kläder i garderoben är endast ett fåtal som fortfarande passar
Motargument från mig: Ja, men jag ser ju riktigt snygg ut i dom där mamma-tröjorna jag har kvar från när jag väntade Evelina....

Argument: Man behöver inte alltid äta massa onyttigheter
Motargument från mig: Men det ÄR ju så himla gott och man SKA ju njuta av livet. Vad gör det om jag lever ett lite kortare liv när jag i alla fall har haft ett liv som jag njuter av?

Argument: Man kan röra sig lite mer om dagarna
Motargument från mig: Jag rör mig ganska mycket på jobbet + lunchpromenad med Occra. Det är mer än vad många gör. Det måste väl räcka?...

Men när jag beklagade mig som mest för min mamma om att jag inte har någon motivation eller mål för att komma ut lite mera så säger hon "Men du kan väl göra det för Occras skull?"  Jisses vad korkad man kan vara!! Här sitter jag och klagar på bloggen över att jag aldrig tränar henne och hur synd det är om oss, och så kan jag ju faktiskt slå "två flugor i en smäll" och se till att både hon och jag kommer ut lite mera!  Nu ska det bli fler promenader på elljus-spåret på kvällarna!  Jag bara MÅSTE gå ner i vikt!  Är det någon läsare som har goda, praktiska, genomförbara råd att ge mig så är ni välkomna att höra av er!  Just det här med att säga nej till god mat är ju så himla svårt.....

Snöskottning är nog bra träning tror jag så nu ska jag ge mit ut och skotta fram bilen! :-)

p.s Har beställt "Klickerträning för din hund", "Kontaktkontraktet" samt "Dominans och ledarskap - Fakta eller fantasi". Ska ni beställa hundböcker så gå in på bokus.com  Ungefär halva priset mot vad det kostar att beställa från ex. Canis hemsida.... d.s

Kommentarer
Postat av: Carina & Bellis

Vilken fin bild med söta tjejen på.
Har läst kontaktkontraktet, den var bra. Läser just nu- Med sikte på 10:an av Niina & Kenth Svartberg den är också lärorik och bra.
Ha det gott!!

2007-01-22 @ 15:53:51
Postat av: Linda & Bixie

Hej hopp! Jag har också läst "Kontaktkontraket" och tyckte den var riktigt bra. Tar gärna emot tips på hundböcker om ni läst någon som ni kan rekommendera.

Ha en fortsatt bra kväll!

2007-01-23 @ 21:09:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback