Lite senaste nytt

Hej på er alla!

Nu var det ju jääääättelänge sedan jag bloggade lite, så det är väl dags att uppdatera världen med vad jag har hittat på den senaste tiden :-)

I lördags var det en strålande, solig, vinterdag och Peter och tjejerna drog iväg till Kilsbergen för att åka pulka. Jag var FRIVILLIGT kvar hemma för att städa huset. Vad gör man väl inte för en stunds lugn och ro.... Ångrade mig dock ganska snabbt efter att dom hade lämnat huset. På efermiddagen kom min bror och hans familj på besök för att fira Evelina. Det blev tårtkalas och lite spel tillsammans med barnen och en trevlig eftermiddag. Brorsan bor i Örebro, men han är nog den som är mest sällan hemma hos oss av någon konstig anledning. Oftast blir det att vi träffas hemma hos mina föräldrar på olika familjekalas.  Lördagkvällen blev sedan god mat och bus med tjejerna. Det är så roligt när Emelie är och hälsar på och Evelina tycker det är så kul att "hänga" med sin storasyster. Dock är hon lite avundsjuk och man får inte kramas och pussas för mycket med Emelie när lillasyster ser på....

Söndagen sedan var det "barnkalas" där även föräldrarna var med. Det var fullt hus med 6 barn med föräldrar. Tårta, glass, bus, lek och avslutande fiskdamm. Jättetrevligt! Trist att man inte gör sig anledning till fest lite oftare... :-)

OJ! Nu är det fredag kväll och ett tag sedan jag skrev början här på bloggen. Well Well. Så kan det ju bli! Har precis kommit hem från en kväll på Byblos, en libanesisk restaurang här i Örebro. Där var jag, Peter, Evelina, Peters föräldrar och mina föräldrar. Väldigt gott och trevligt. Avslutade med tårta och kaffe hos mamma och pappa där Evelina sedan ska sova över i helgen. Jag och Peter ska nämligen på IPO-kurs utanför Enköping. OG Åker har tagit hit en dansk figurant. Ska bli jättekul att träffa lite annat hundfolk och prata hund en hel helg...  Peter ska träna med Akza och jag ska bara vara med som åskådare. Liksom ingen idé att köra med Occra poccra.... Men hon ska följa med i alla fall och jag hoppas jag får tid att aktivera även henne lite.

Har varit astrött i helgen vilket har varit jobbigt. Varit iväg på mässa i Stockholm, sena kvällar hemma och ganska stressigt på jobbigt vilket också har varit en orsak till trötthet. Peters föräldrar har varit här hela veckan vilket har varit trevligt.

Jag återkommer efter helgen med rapport om vad vi hittade på. Kanske jag även lyckades knäppa några bilder? Min EV. blivande valps mamma och pappa kommer vara där samt andra släktingar. Intressant. Jag lär nog inte bli mindre sugen på schäfervalp....

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Maria & Gwen

Hur har ni haft det på IPO-helgen? Fick ni med er mycket "matnyttigt" hem i bagaget?

Oh, vad kul och mycket spännande samt intressant att du fått träffa den eventuella mamman och pappan till din "blivande" valpis. Vad heter kenneln? Nu måste du maila och berätta alla roliga saker... ;0)

Imorgon ska jag och Gwen iväg till Hölö och valla. Vi får se om hon biter dem i rumpan som hon gjorde förra gången... då bet hon så att det nästan blev en fårfäll att ta hem :0), men så fick hon smaka på pisken av Mickis också som råkade slå till nosen på henne så att det blev en bula.

KramKraM


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback