Jisses vad det blåser!!!

Jag tycker det är såååå härligt när det blåser. Älskar det!!!! Då känner man att man lever!  Hos oss är det ganska starka vindar, men jag tror inte det är riktigt så illa som det är i Småland/Västkusten.  Taket ligger kvar och jag kan gå upprätt....

I går var Occra med till jobbet. Var inte så sugen på att gå i skogen ifall det är något träd som skulle komma farande, så jag gick asfaltsslingan runt sjön istället - Nej, jag menar ISSLINGAN runt sjön.... Det var total blankis på hela vägen så jag och Occra såg ut som två som Geishor där vi trippade fram på isen. I en nedförsbacken med medvind i ryggen fick jag mig också en liten åktur (dock på fötterna!) och jag skrattade gott åt oss båda för vi kan inte sett kloka ut någon av oss. Synd jag inte hade kameran med mig för Occras öron blåste rätt upp hela tiden så hon såg störtskön ut! :-)

Tror inte Occra tyckte det var livets roligaste dag kanske, för efter den lilla slingan på 40 minuter fick hon gå in och sova under skrivbordet igen. Det var inte läge att hitta på så mycket mer i det här vädret.  Hon är ganska "tråkig" på våra promenader då hon går efter mig konstant i bakhasorna. Hon är inte en sån här tokhund som springer omkring som ett yrväder utan hon håller sig kring mig. Ibland kan hon gå lite före, men hon stannar upp så fort hon tycker att jag är för långt borta. Ibland kan jag "reta mig på" att hon är sådan men efter att ha sett ett himla bra hundprogram på TV4 + (måndagar 20.00 Har ni sett det? Det är helt suveränt!!!) så sa han att "en hund som accepterar dig som ledare ska gå bakom eller bredvid dig på promenaderna". Så nu får jag väl bara vara glad att hon gör så istället?....  I går när vi var hemma travade hon också efter mig hela dagen. Går jag på toaletten, ja då följer hon med och lägger sig på badrumsmattan. Sitter jag och leker med Evelina, då ligger hon också på golvet bredvid oss. Lagar jag mat sitter hon vid mina fötter (o.k Vilken hund gör väl inte det?...)  Kanske jag har "skämt bort henne" med att det alltid händer saker om kring mig? Kanske tycker hon bara om mitt sällskap?


Måste bara berätta hur otroligt duktiga vi var i söndags. Vi storstädade hela huset! Jag fattar inte riktigt vad det var för ryck vi fick, men fint blev det! Evelina gick omkring i pyamas HELA dagen och var jättenöjd med att få vara hemma med sin mamma och pappa. :-)


Nej nu måste jag jobba. Ha det bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback